• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Combinatie boxen en versterker voor PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Goedemorgen,

Ik wil een nieuwe versterker aan mijn desktop PC hangen en aan die versterker een set nieuwe boxen.

Ik had gedacht aan de combinatie Denon PMA-30 (Koop Denon PMA-30 Versterker met Bluetooth | 5 Jaar Garantie) met Bowers & Wilkins 607 S2 Anniversary Edition (Bowers & Wilkins 607 S2 Anniversary Edition – 25 jaar hifi-geluid)

Mijn PC staat in een kleine ruimte (ongeveer 10m2). Ik ben geen expert. Vandaar mijn vraag of dit een logische en aante raden combinatie is.

Alvast bedankt.
 
En welke extensie hebben die muziekbestanden?

Indien mp3'tjes dan vind ik de kosten schromelijk overdreven, maar als je het er voor over hebt is het een prima setje.

Je zou het ook kunnen doen met actieve speakers of soundbar.
 
Ik veronderstel dat TS ook nog andere apparaten aan de versterker wil hangen.
 
Ziet er mooi uit Frank, komt vast en zeker mooi geluid uit en zeker als je dat in zo'n ruimte wilt gaan zetten
 
Dat ziet er goed uit, en de versterker is juist gemaakt voor digitale muziek lees ik. Dus het zal wel snor zitten.
Veel luister plezier.

🎵🎶

Hoe ga je denon aansluiten op je pc?

Hier is een interessante video
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties.
Binnenkort maar eens naar de winkel wandelen.
 
De vraag is natuurlijk: welke geluidskaart heb je in je pc... Een onboard chip of een fatsoenlijke (externe) kaart?
Want de versterker en speakers kunnen nog zo goed zijn, maar de bron bepaald het uiteindelijke resultaat. Natuurlijk in combinatie met de akoestiek van je ruimte.
 
Ik heb een standaard on board geluidskaart.
 
UCA202_P0484_Front_XL.png

Ik heb deze op 2 pc's. Klinkt hoorbaar (vind ik) beter dan een onboard chip.
Is ook handig in gebruik met audioprogramma's zoals Audacity en Adobe Audition.
Ik gebruik 'm ook om lp's en cassettes mee te digitaliseren (moet je natuurlijk ook een goede draaitafel en een goed cassettedeck hebben).

O.a. te koop bij Bax.
 
Hangt er maar vanaf hoe je hem aansluit.

Het probleem van de meeste geluidskaarten zit in het omzetten van digitaal geluid naar analoog geluid, dat is de Zogenaamd DAC, Digitaal-analoog-converter. In een pc zijn er vaak storingsbronnen aanwezig die ruis veroorzaken. Duurdere geluidskaarten hebben daarom ook vaak een metalen behuizing, ter afscherming.

Als je echter een digitale verbinding gebruikt, bijvoorbeeld een Coaxiale of een Optische aansluiting, dan is er helemaal geen omzetting in je computer, maar gebeurt die omzetting pas in de versterker (die ook ingebouwd kan zitten in de speaker)
 
Vindt die omzetting ook plaats in de Denon-versterker die ik op het oog heb? Als dat zo is, dan is een optische kabel tussen de versterker en de PC dus voldoende?
 
Er vanuit gaande dat je pc een optische uitgang heeft, ja.

Ik heb zelf jarenlang een Yamaha RX-V1065 versterker met Mordaunt-Short Mezzo surround set gehad (Mezzo 6 voor, Mezzo 2 achter, Mezzo 5 center) optisch via een gewone on board geluidskaart. Wel getest met een echte geluidskaart, maar hoorde geen verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan