• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Complete pc gewenst voor zwaar grafisch werk. Geen apple

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampuhkap

Junior lid
Lid geworden
28 mei 2010
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Hai, een goede vriend van mij wil graag een goede pc waar hij helemaal los op kan, als het gaat om grafische ontwerpen. Hij draait met zware 3d programma's.
Hij gaat windows 7 draaien. De ultimate versie.

Processor i7
Moederbord moet minimaal 16 gig aankunnen en moet uit te breiden zijn. (Kingston of een ander merk???)
SSD schijven kijken mij op zijn plek hier.
Veel USB aansluitingen zijn gewenst.
2 goede grafische kaarten, want hij werkt met werkt met 2 stuks 26 Iiyama schermen, type ProLite E2607WS en moet daarom 2 DVI uitgangen hebben en genoeg grafisch geheugen om met zware 3D modellen te werken.

Voeding en moederbord moet voorbereid zijn op evt uitbreidingen.
Kast moet goed gekoeld zijn, waterkoeling is geen probleem,
Kast moet stil zijn.

Wie o wie heeft voor mij een mooie combinatie? Prijs tot 2500 ongeveer. Beetje meer is geen probleem, beetje minder altijd goed.

Alvast bedankt!!

groet
Dennis
 
Hai,

hierbij het lijstje:

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? Tussen de 2500-3000 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) Toetsenbord en muis
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...) Alleen grafische werkzaamheden
- Welke software/games ga je erop gebruiken? Geen games, wel allerlei software om 3D tekeningen te maken, photoshop en nog wat andere foto bewerkingsrogramma's.
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info) Nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...) Draadloos internet, SSD, CFX/SLI, evt waterkoeling, upgrademogelijkheden. Veel usb aansluitingen. Pc moet functioneel zijn en hoeft geen verlichting te hebben.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...) Nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) Alle software aanwezig
- Heb je hiervoor ook een apart budget? NVT
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? 2 stuks 26 Iiyama schermen, type ProLite E2607WS

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1) Nee
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2) Nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken? Geen voorkeur voor winkel. Wil kwaliteit hebben. Dus als jullie voor kwaliteit/prijs de beste deal kunnen vinden graag

Moederbord met minimaal 16GB die uit te breiden is naar 64GB moederbord is de wens.

Pc wordt zsm aangeschaft.

Alvast bedankt.

groet
Dennis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hai Luc,

dank je wel.

Hij wil perse 2 videokaarten erin hebben. Is dit nodig?
Hij werkt namelijk op 2 schermen tegelijk met verschillende doelen. Dus die kaart die erin zit moet echt een hoop power hebben.

groet
Dennis
 
Je vroeg om SLI, dus het kan gewoon :)
Ik heb 2 GTX770's erin gezet.

Je kunt eventueel wel voor betere kaarten gaan, de GTX780. Al lijkt mij dat pure geldverspilling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het mandje ziet er goed uit. Je kan nog wel op de kast bezuinigen. Ik heb gehoord dat deze kast slechte koeling heeft.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
Het mandje ziet er goed uit. Je kan nog wel op de kast bezuinigen. Ik heb gehoord dat deze kast slechte koeling heeft.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

juist... max 12 fans en nog slechte koeling...
Deze keer ben ik het niet met je eens. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als eerste dank je wel voor je antwoord, maar nu ben ik het kwijt.
De een zegt dit en de ander dat.

Waarheid in het midden gelaten, ik denk dat als je 12 fans hebt en een watercooling, weet ik niet wat meer nog nodig is voor meer koeling?
Zitten die 12 er al standaard in, zoals LucLCG zegt, alleen ben ik wel benieuwd waarom deze kast een slechte koeling zu hebben?
Welke kast zou jij aanraden, Kasper???
Ik st aoveral open voor.

Hij wil trouwens 2 Nvidia kaarten hebben. Hier heeft hij altijd mee gewerkt en wil daarom geen ATI,

groet
Dennis
 
Ik neem mijn woorden over de kast terug. Ik dacht dat ik het een keer had gelezen. Maar ik had het op gezocht en het blijkt niet waar te zijn.

Er zitten geen 12 fans in, ze kunnen er in. Standaard zitten er 4 fans bij.

De kast is een persoonlijke keuze, dus daar kan ik niet over oordelen.

@LucLCG ik heb ooit een video gezien met een kast met 15 fans volgens mij. Daar scheelde het maar 2 graden. Bij een game was de temperatuur juist hoger dan met 3 fans.

---------- Bericht toegevoegd op 15:29 ---------- Vorige bericht was op 14:58 ----------

Ik heb voor de fun ook nog een winkelmandje gemaakt. Je kan nog 2 videokaarten toevoegen.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...634348]=1&product[626550]=2&product[642827]=1

Let op! Dit is gewoon voor de fun :)
 
Als eerste dank je wel voor je antwoord, maar nu ben ik het kwijt.
De een zegt dit en de ander dat.

Waarheid in het midden gelaten, ik denk dat als je 12 fans hebt en een watercooling, weet ik niet wat meer nog nodig is voor meer koeling?
Zitten die 12 er al standaard in, zoals LucLCG zegt, alleen ben ik wel benieuwd waarom deze kast een slechte koeling zu hebben?
Welke kast zou jij aanraden, Kasper???
Ik st aoveral open voor.

Hij wil trouwens 2 Nvidia kaarten hebben. Hier heeft hij altijd mee gewerkt en wil daarom geen ATI,

groet
Dennis

Hij blijkt 10 fans op max te hebben, er zitten al 5 genstalleerd, als ik de fabrikant (Cooler Master) mag geloven.

Wat kasper zegt over 15 fans is enkel mogelijk met casemodding.

---------- Bericht toegevoegd op 15:36 ---------- Vorige bericht was op 15:35 ----------

Nop, geen 2 erbij Kasper, enkel 2 kaarten gaat de 750W te boven, :p
 
Hij blijkt 10 fans op max te hebben, er zitten al 5 genstalleerd, als ik de fabrikant (Cooler Master) mag geloven.

Wat kasper zegt over 15 fans is enkel mogelijk met casemodding.

---------- Bericht toegevoegd op 15:36 ---------- Vorige bericht was op 15:35 ----------

Nop, geen 2 erbij Kasper, enkel 2 kaarten gaat de 750W te boven, :p

Het KON ik zei niet dat het zou gaan lukken ;). En Nee er is echt een kast waar zo veel fans in kunnen zonder casemodding.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

---------- Bericht toegevoegd op 15:55 ---------- Vorige bericht was op 15:49 ----------

Hier: http://store.antec.com/Product/LanBoyAir/lanboy-air-yellow/0-761345-15003-3.aspx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan