• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaurensH

Nieuw lid
Lid geworden
31 mrt 2023
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hey,

Ik ben inmiddels al een jaar in het bezit van een oude werklaptop, maar niet meer werkzaam bij die organisatie.

Ook heb ik alle inloggegevens niet meer en geen toegang tot de admin. Zijn hier handige mensen die mij kunnen helpen of de computer helemaal kunnen resetten? Ik ben al in de BIOS geweest, maar die was ook helemaal beveiligd.

Het is een DEL LATITUDE 5520, en ik vermoed dat de harde schijf moet worden vervangen, maar zo technisch ben ik helaas niet. De lokale computer winkel wilt me er niet bij helpen.

Ik ben benieuwd of iemand dit kan en wat dit mij gaat kosten.
 
contact opnemen met de oude werkgever en vragen of je langs kan komen om hem te resetten. Dat is de enige mogelijkheid om er wat aan te doen.

ten tweede gaan bij dit soort vragen bij mij nogal wat alarmbellen af, net zoals jouw computer winkel. Dit soort scenario's blijken vaak gestolen laptops te zijn.
 
contact opnemen met de oude werkgever en vragen of je langs kan komen om hem te resetten. Dat is de enige mogelijkheid om er wat aan te doen.

ten tweede gaan bij dit soort vragen bij mij nogal wat alarmbellen af, net zoals jouw computer winkel. Dit soort scenario's blijken vaak gestolen laptops te zijn.
Nee aantoonbaar niet gestolen, maar langsgaan is helaas ook geen optie. Ik wil die laptop gewoon weer gebruiken
 
zelfs de "harde schijf" vervangen gaat je niet helpen. hij heeft trouwens een M.2 NVME SSD, geen harddisk. Er zit een beveiliging op die je zo niet omzeilt.

Waarvoor je hem wel kan gebruiken: deurstop, presse-papier of iets dergelijks.
 
zelfs de "harde schijf" vervangen gaat je niet helpen. hij heeft trouwens een M.2 NVME SSD, geen harddisk. Er zit een beveiliging op die je zo niet omzeilt.

Waarvoor je hem wel kan gebruiken: deurstop, presse-papier of iets dergelijks.
Dat is dus de reden dat ik hier ben. Ik wil die laptop graag nog gebruiken dus vandaar mijn vraag of er mensen zijn die kunnen helpen. Maar zoals ik opmaak uit jouw berichtje kan ik hem beter afschrijven?
 
Van waar ben je ergens, misschien zit er iemand in jouw buurt die je wel wil assisteren.
 
Mogelijk kan de lokale computerwinkel je wel helpen als je aan je oud werkgever een verklaring vraagt waarin ze aangeven dat de laptop niet van diefstal afkomstig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan