• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer blijft laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loes_

Nieuw lid
Lid geworden
17 aug 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik heb een schijfopruiming gedaan. Sindsdien blijft de computer de meeste pagina's voortdurend laden. Ik kan de computer niet terugzetten naar een herstelpunt van een tijdje geleden want die zie ik niet meer. Of ik heb ze zelf verwijderd kortgeleden of ze zijn verwijderd met de schijfopruiming.

Nu heb ik bijna alle programma's op de computer geupdated. Meestal is het probleem dan verholpen maar nu niet.

Kan iemand mij hiermee helpen.
Loes
 
Hoi Loes, een raar verhaal - althans zo komt dat op mij over.
Welke schoonmaaksoftware gebruik jij?


Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Ik heb een schijfopruiming gedaan. Sindsdien blijft de computer de meeste pagina's voortdurend laden. Ik kan de computer niet terugzetten naar een herstelpunt van een tijdje geleden want die zie ik niet meer. Of ik heb ze zelf verwijderd kortgeleden of ze zijn verwijderd met de schijfopruiming.

Nu heb ik bijna alle programma's op de computer geupdated. Meestal is het probleem dan verholpen maar nu niet.

Kan iemand mij hiermee helpen.
Loes

Werkt jou internet wel goed?
Dit kun je mogelijk oplossen door het modem eens een half minuutje van het stroom te halen.
Maar het kan ook een virus zijn, eens kijken wat er uit Malwarebytes komt.
Als dat zo is, dan zal Abraham er dieper in duiken.
 
Hallo Abraham

Ik heb eerst de modem van het stroom gehaald maar dat heeft niets opgelost. (dank je aarie)

(de pagina's laden wel maar als ik Startpagina gebruik en dan krantjes ga lezen dan blijven de pagina's laden. Maar dus niet met alles. Als ik YouTube gebruik of een programma terugkijk of zoals nu op dit forum bezig ben dan blijft de pagina niet laden)

Ik gebruik Ccleaner als schoonmaaksoftware.

Nu de kopie van het opgeslagen log:

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 17-08-17
Scantijd: 18:01
Logbestand: MBAM Scanlog.txt
Beheerder: Ja

-Software-informatie-
Versie: 3.1.2.1733
Versie componenten: 1.0.160
Update pakketversie: 1.0.2606
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: Loes-PC\Loes

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 477501
Dreigingen herkend: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
Dreigingen in quarantaine: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
Verstreken tijd: 8 min, 10 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Doe het volgende:

System File Checker
Ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat de melding in het zwarte venster na de scan was.
 
Heb je dit bij 1 browser of meerdere?
Anders zou je die eens kunnen resetten.
 
Ik vermoed dat Loes geen adblocker gebruikt.
Toen ik het afgelopen weekend met een nog maagdelijke (geen extensies) Firefox hier op het forum zat bleef vrijwel elke pagina herladen.
 
Dan zou ze eens kunnen of het oplost met Ublock origin.
 
Ik heb Firefox eraf gegooid gisteren of eergisteren. Ik zag dat deze dubbel stond bij Configuratiescherm, Programma's en onderdelen. ëén van deze twee kreeg ik niet verwijderd. Ik las toen ergens op een forum dat iemand adviseerde om het te verwijderen via de C-schijf en dan Program Files. Ik zag daar een map Mozilla Firefox staan bij Program Files en een map bij Program Files (x86). Beiden heb ik verwijderd.

Als ik Mozilla eerder wilde downloaden kreeg ik altijd een foutcode. Het duurde heel lang eer het mij lukte om Mozilla op de computer te krijgen. Ik weet niet meer wat de foutcode was. Nu gebruik ik alleen Google Chrome.

Ik gebruik wel wel Adblock plus.

De System File Checker heeft wel iets gevonden:
'Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.
De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

C:\windows\system32>
 
Je zou eens kunnen kijken of het helpt om Chrome te resetten.

  • Open Google Chrome en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Selecteer Instellingen.
  • Klik onderaan op Geavanceerde instellingen weergeven.
  • Klik onder het gedeelte 'Instellingen opnieuw instellen' op Instellingen opnieuw instellen.
    chromereset.png
  • Klik op Terugzetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.
  • Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
 
De log die hier te vinden is -> De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log
kan best lastig uit te lezen zijn.
Of Abraham moet weten hoe dit moet, want daar staat een hoop informatie en tekst in.
 
Ga over op uBlock Origin - is beter en gebruikt minder CPU dan AdblockPlus.

Installeer ook Disconnect.
 
(Chrome had ik al gereset en vanmiddag nogmaals gedaan. Ik had niet het idee dat het het probleem oploste)

Ik heb adblock verwijderd, de extensie verwijderd en UBlock geïnstalleerd. Ook Disconnect geïnstalleerd. Computer is nu heel snel!! Super.

Ik zou alleen nog willen weten wat Disconnect doet en of UBlock en Disconnect op elkaar invloed hebben.

Wil je me dat nog laten weten.
 
Disconnect is door een voormalig Google medewerker ontwikkeld.
Normaal als je naar een site surft, gaat dat altijd via een diversiteit aan Google links.
Met Disconnect surf je sneller omdat een flink aantal van die Google redirects worden overgeslagen!

Beide tools werken onafhankelijk van elkaar en zitten mekaar niet in de weg.
 
Ik wil je hartstikke bedanken voor je hulp. Zo fijn dat het heel begrijpelijk wordt uitgelegd en ook leerzaam. En natuurlijk ook Aarie bedankt.

Loes
 
Kom morgen in de loop van de dag nog even langs, dan kan je Aarie feliciteren!
 
Ik wil je hartstikke bedanken voor je hulp. Zo fijn dat het heel begrijpelijk wordt uitgelegd en ook leerzaam. En natuurlijk ook Aarie bedankt.

Loes

Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan