• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer crashed soms. Ik wil weten wat het probleem is. Waar het in kan zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ItsCas

Nieuw lid
Lid geworden
16 sep 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal ik ben Cas,

Ik heb een klein probleem af en toe BSOD mijn pc. Zomaar uit het niets. Het gebeurt best random volgens mij. En ik kan er geen patroon in vinden. De BSOD heb ik al door een minidump te maken kunnen lezen met WhoCrashed. Maar alsnog weet ik niet wat het probleem is of waar ik het in kan vinden. Zou iemand mij misschien kunnen helpen waaraan het kan liggen hardware/software enzo ja waar dan.

Specs:
Processor: Amd rhyzen 2600
grafische kaart: Amd vega 56 og 8g (van msi)
Ram: 2x8gb ram (Corsair vengeance)
Moederbord: B450 Aurorus Elite moederbord.

WhoCrashed:

On Wed 16-9-2020 13:23:44 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\091620-15515-01.dmp
This was probably caused by the following module: win32kfull.sys (0xFFFFF15F40624064)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF15F40624064, 0xFFFF8785BA4A6800, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\win32kfull.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Full/Desktop Win32k Kernel Driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
 
Deze had ik ook iets anders maar volgens mij heeft die met hetzelfde te maken.


On Thu 10-9-2020 19:25:03 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\091020-13281-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1C23C0)
Bugcheck code: 0x3B (0xC000001D, 0xFFFFF8011668637E, 0xFFFFC885B1E755B0, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
 
Hoi Cas welkom op dit forum. We gaan je zo goed mogelijk proberen te helpen.

Hieronder een paar vragen

Gebruik jij Windows 10?
Heb je kort geleden drivers geüpdatet?
Kan je je nog herinneren dat je iets hebt veranderd waarna de problemen ontstonden?


De volgende zaken mag je alvast uitvoeren:

SFC:
Klik op start en zoek naar cmd
Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
Laat de DISM scan lopen en typ daarna sfc /scannow en druk op enter
Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"


CHKDSK:
Klik op start en zoek naar cmd
Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
Er opent zich nu een zwart venster waarin je de volgende dik gedrukte tekst letterlijk moet overnemen:

chkdsk /f druk op enter en bevestig met J
Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten
Herstart na afloop de computer en laat ons weten hoe het dan gaat.
 
Controleert alleen het bestandssysteem, met een chkdsk /r controleer je ook het oppervlak en impliceerd de parameter f.

Maare, er staat bij
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
Een driver of software veroorzaakt het, staat alleen niet bij welke.

Paar mogelijke oplossingen.
 
Hoi Cas welkom op dit forum. We gaan je zo goed mogelijk proberen te helpen.

Hieronder een paar vragen

Gebruik jij Windows 10?
Heb je kort geleden drivers geüpdatet?
Kan je je nog herinneren dat je iets hebt veranderd waarna de problemen ontstonden?


De volgende zaken mag je alvast uitvoeren:

SFC:
Klik op start en zoek naar cmd
Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
Laat de DISM scan lopen en typ daarna sfc /scannow en druk op enter
Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"


CHKDSK:
Klik op start en zoek naar cmd
Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
Er opent zich nu een zwart venster waarin je de volgende dik gedrukte tekst letterlijk moet overnemen:

chkdsk /f druk op enter en bevestig met J
Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten
Herstart na afloop de computer en laat ons weten hoe het dan gaat.




Ik heb mijn amd drivers laatst wel geupdate naar de adrenaline 20.8.1.
Ja ik gebruik windows 10 (home), wel eentje die niet geactiveerd is.
Geen idee, denk niet dat ik veel heb veranderd afgelopen tijd.
Heb hem wel een nieuw beeldscherm maar dat heeft geloof ik geen invloed hierop.
Heb al die stappen gedaan.
 
Even trouwens voor de info de crash treed gelukkig niet al te vaak op. Maar wel vaak genoeg om irritant te zijn soms ineens 2x achter elkaar bijvoorbeeld en dan 2-3 dagen niet. Gewoon heel random.
 
Hoe exact is het tijdstip van AMD update te linken aan dit probleem ? Zo ja, dan lijkt het voor de hand liggend om de vorige AMD weer te proberen.
 
Waarom is je Windows niet gewoon netjes geactiveerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan