• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer gehackt en Outlook bestanden gewist

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
1.290
Waarderingsscore
7
Probleem : gehackte Outlook email account.

vaststellingen :

1 inbox gewist en alle adressen in contacten zijn verdwenen

2 geen ontvangst meer van berichten

3 kan wachtwoord van email account niet meer aanpassen omdat

de code niet terug gemeld wordt vanuit de server (in verband met procedure aanpassen account)

4 al de personen vermeld in de adresboek ontvingen dreigbericht

vanuit mijn email adres ( im betaling = chantage )

5. Ik kan geen berichten ontvangen of doorzenden

6. Doorgegeven aan politie, maar die kunnen natuurlijk beschadiging niet oplossen

Vraag : welk strategie stellen jullie voor.


groetjes en dank
 
Log jij soms in via bewaarde cookies?
Want je bent niet de eerste die dit gebeurd is en je zal ook niet de laatste zijn!
 
Imkeren, had jij een antivirusprogramma actief voordat jouw computer gehackt werd, of juist niet? Zo ja, welk antivirusprogramma gebruik(te) je?
 
360 Total Securety
 
Nog naar mijn link gekeken?
 
Nog naar mijn link gekeken?
En gebruikt, waarvoor dank. Blijkbaar heeft de provider het email programma uitgeschakeld, want bericht dat voor half oktober geen ander wachtwoord kan ingesteld worden.
 
Had je nog gekeken of er geen malware aanwezig was?
Dan zou je de provider eens kunnen bellen.
Maar wel vreemd dat je dan een maand moet wachten voor je een ander wachtwoord kunt instellen.
Of bedoel jij met de provider Microsoft?
 
Denkelijk gaat het bij jou om een backdoor Trojan Horse die meereist met downloads of door bezoek aan onveilige sites op je pc terecht komt. Trojan Horses doen zich voor als een bekend, betrouwbaar programma en kunnen je computer overnemen, wachtwoorden en gebruikersnamen achterhalen, bestanden van je computer delen, wijzigen of verwijderen, een bot maken van je computer, je computer laten crashen, spammails versturen enz.

Ik had eergisteren nog een Trojan Horse te pakken met een scan van SuperAntispyware, die blijkbaar nooit was gedetecteerd door AVG Free. Dus het is niet zo, dat je helemaal beschermd bent met een willekeurige antivirusoplossing.

Als je antivirusprogramma is uitgerust met een firewall, wordt het al moeilijker voor een virus om ongezien te werk te gaan. Hacking is nl. meestal een combinatie van een virus en een poortbenadering, en zodra een bepaalde poort wordt aangesproken wordt een virus geactiveerd, dat alreeds op de pc aanwezig is. De firewall merkt dit op en gaat na of het normaal is dat het bekende, betrouwbare (maar geïnfecteerde) programma geactiveerd wordt via een poort. Indien blijkt, dat dat verdacht is, wordt de poortbenadering geblokkeerd, en kan het programma, met daarin het virus, niet meer gestart worden.

Qihoo 360 Total Security heeft een ingebouwde firewall maar deze is niet standaard geactiveerd. Je loopt daardoor een beveiligingsrisico. Ik zou je daarom aanraden, de zgn. GlassWire Firewall te activeren via de Toolbox. Al met al geen gek beveiligingspakket dus, 360 Total Security, mits goed geconfigureerd.

Verder zou het nuttig kunnen zijn om McAfee WebAdvisor te installeren voor jouw browser. Let op, voor de Mozilla FireFox browser is dit McAfee SiteAdvisor Enterprise. Beide add-ons zijn gratis te downloaden van internet. Deze add-ons beschermen je tegen sites met onveilige inhoud, en blokkeren deze sites.
 
Had je nog gekeken of er geen malware aanwezig was?
Dan zou je de provider eens kunnen bellen.
Maar wel vreemd dat je dan een maand moet wachten voor je een ander wachtwoord kunt instellen.
Of bedoel jij met de provider Microsoft?
Inderdaad Microsoft; ik neem aan dat zij malware hebben gedetecteerd die hacking berichten doorstuurde naar alle correspondenten ? Voorlopig behelpen we ons met Gmail.
 
Ja dat zou kunnen.
Gelukkig kun je met Gmail verder.
 
Imkeren, gebruik jij een Windows-programma om email op te halen en te verzenden, bijv. Windows Live Mail, Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, Thunderbird, of maak je gebruik van een online-dienst zoals Gmail, Outlook.com, e.d? Zo ja, welk(e).
 
Imkeren, gebruik jij een Windows-programma om email op te halen en te verzenden, bijv. Windows Live Mail, Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, Thunderbird, of maak je gebruik van een online-dienst zoals Gmail, Outlook.com, e.d? Zo ja, welk(e).

Dit staat al aangegeven -> Probleem : gehackte Outlook email account.
Tijdelijke oplossing -> Voorlopig behelpen we ons met Gmail.
 
Sorry, dit is mij niet duidelijk. Er staat duidelijk in het topic: Computer gehackt.
 
Jou vraag was toch wat voor programma zij gebruikt voor haar email.
Dus zij gebruikte Outlook, maar die is gehackt en nu gebruikt zij Gmail. :)
 
Ik kom er niet uit. Is dat dan gewoon Outlook.com geweest of het PROGRAMMA Outlook.
 
Dat zal Ts zelf even moeten aangeven
Maar gezien het feit dat zij niets over een Office pakket heeft gezegd waar Outlook in zit, zal het waarschijnlijk Outlook.com zijn.
 
Okidoo. Ook wil ik effe weten wat zij voor een browser gebruikt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan