• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer geschikt maken voor games, in het bijzonder SIM Racen en DOOM

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik wil mijn huidige computer geschikt maken om te gaan SIM Racen. Omdat ik shooters ook leuk vind en ik vroeger veel DOOM heb gespeeld staat dat ook op het verlanglijstje.

Dit is de PC zoals ik die nu heb:
In het kort:
x0v903.jpg

Uitgebreid:

Ik heb nu een 1Tb HDD ingebouwd, snelheid interface 3.0Gb/s SATA
Heb ook een 500Gb HDD, snelheid interface 6.0Gb/s SATA
Is het verstandig de 500Gb terug te bouwen ivm snelheid of merk je dat niet met dergelijke spellen?

Mijn idee is om de volgende zaken erbij te kopen:
Thrustmaster T150 Pro stuurwielset met 3 pedalen

Grafische kaart:

Gebogen monitor van 27 of 32", wat is noodzakelijk. Groter is misschien niet beter in dit geval?

En de spellen uiteraard.

Zou dit een voor dergelijke spellen goede PC opleveren of moet ik het anders aanpakken?

mvg,

Leo
 
Harddisks kunnen niet eens de snelheid van SATA2 halen dus maakt het niet uit welke HD in de computer zit.

Ik kan er naast zitten, maar ik denk dat een Intel i3 van de vierde generatie de bottleneck zal zijn bij gamen.
 
Ligt dat aan de generatie of ook aan het type (i3 vs bijv. i5)? Hogere generaties hebben wss een andere socket dus dan is het MB ook niet geschikt en het DDR3 geheugen ook niet?...
 
Intel® Socket 1150 for 4th Generation Core™ i7/Core™ i5/Core™ i3/Celeron® dual-core/Pentium®/Celeron® Processors

 
Hoi LeoG

De processor is geschikt voor games. Ook voor de huidige generaties. Het grootste probleem hier is de videokaart. Best is dan ook deze te vervangen. Puntje van groot belang is de voeding in de computer. Kun je hier voor de zekerheid nog even naar kijken? Deze is niet uit te lezen via de software, dus zal je binnenin de kast moeten kijken. Graag had ik geweten: merk, typenummer en maximaal vermogen.

Ook een Geforce 710 is te zwak voor het spelen van hedendaagse games. Wie niet héél erg veel wil uitgeven, maar toch goede prestaties wil bekomen kan uitkijken voor een RX 560:
ASUS AREZ-RX560-2G-EVO (2GB,DVI-D,HDMI,DP,Active) - Azerty

Of binnen het Nvidia segment een 1050 Ti:
INNO3D GeForce GTX 1050 Ti Compact - Grafische kaart - GTX 1050 Ti - 4 GB GDDR5 - DVI-D, HDMI, DisplayPort - Azerty

Wat het grote verschil maakt is dat, behalve het spel gewoon al opstart, de framerate beter is. Doordat de gpu (grafische processor) beter is, worden beelden sneller berekend en kunnen dus meer beelden per seconde worden weergegeven. Het beeld is dus per definitie niet mooier, maar vooral vloeiender. Bovenstaande voorgestelde kaarten liggen in ideale lijn met de rest van je hardware voor een midrange gamesysteem op je twee monitoren. Om een voorbeeld te geven; De laatste Far Cry 5 New Dawn speel je hiermee op Medium grafische instellingen. Vooral omdat deze kaarten behoorlijk wat energie nodig hebben, is het erg belangrijk eerst je maximale voedingvermogen te controleren.
 
Het is een voeding van MS-tech t.w. de MS-N450-SYS V2.3:
4f30i.jpg


De 2e hdd schijf hangt niet standaard aan de PC (heeft trouwens een eigen voeding)
Speccy geeft deze USB schijf trouwens onterecht aan als SSD, het is een HDD-schijf
 
De voeding is niet erg efficiënt maar zou met bovengenoemde videokaarten prima moeten werken.

Beide harde schijven kan je blijven gebruiken.

Nog een kleine tip:
Ik zie dat Asus nog niet zo lang geleden nog een BIOS-update uitbracht voor het moederbord. Deze zijn best aanbevolen, zeker wanneer je je systeem gaat belasten met nieuwe hardware. Let wel een bios update uitvoeren is niet zonder risico. De stroom mag zeker niet wegvallen anders loop je kans dat je systeem nooit meer opstart.

 
Ok, dat is goed nieuws. Bedankt voor het uitzoeken.

De update hou ik in gedachte. Ik denk dat ik eerst een "simulator" ga bouwen en dan kijk hoe het werkt. Het zou op het moment bijzonder slecht uitkomen als ik ook een nieuw MB moet aanschaffen. Zeker omdat er ook plannen zijn om deze PC dedicated te maken zodat er ook al een extra internet PC bij moet komen. Of ik moet kunnen schakelen tussen de on-board video en de grafische kaart als ik wil internetten of wil gamen. De simulator komt naast het bureau met deze PC te staan. Dan kunnen alle schermen aangesloten blijven waarbij de ene keer de 2 schermen (deze 4:3 schermen bevallen uitstekend als internetschermen) aanstaan en de andere keer het nieuwe scherm.
 
Een nieuw moederbord is zeker niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan