• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer herstart telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.

rens4000

Nieuw lid
Lid geworden
2 mei 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Beste mensen van dit forum.
Ik zal me eerst even voorstellen ;). Ik ben Rens :D.
Een nieuweling op dit forum. Ik hoop nog veel mee te maken op dit forum.
Maar nu naar het probleem...

Ik heb pas geleden een nieuwe videokaart in mijn computer gezet(MSI GT 710 2GB),
maar sinds dien valt mijn computer telkens uit. Opgevallen is de temperatuur van
mijn CPU maar tijdens een stress test valt hij niet uit. Het uitvallen gebeurt random(in-game,
op mijn bureaublad, in photoshop, etc) dus kan het waarschijnlijk ook niet de voeding zijn.
Met herstarten bedoel ik trouwens dat het beeld weg valt en hij windows begint op te starten.

Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe kan ik dit oplossen?

Moederbord: MSI-FM2-A55M-P33
APU: AMD A4-5300
RAM: 2x 4GB Kingston ddr3
GPU: NVIDIA Geforce GT 710(MSI)
OS: Windows 10 Education 64-bit
Voeding: 500 WATT
 
Laatst bewerkt:
Er staat niks over de shutdown. Alleen over het opstarten:
The operating system started at system time ‎2018‎-‎05‎-‎01T07:36:07.495116700Z.
(de melding ervoor was:
The application-specific permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
and APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
to the user DESKTOP-EL319AB\********** SID (S-1-5-21-4065795904-1963934477-1341146377-1001) from address LocalHost (Using LRPC) running in the application container Unavailable SID (Unavailable). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.
)

Bij whocrashed:
Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

No valid crash dumps have been found on your computer

De voeding: Coolermaster RS-500- PSAP-I3

En t is een nieuwe videokaart.(Alleen niet vast geschroeft want mis schroefje maar dat zou niet het probleem moeten zijn, denk ik)
 
Wordt lastig dan, voeding is gemaakt door AcBel uit Taiwan, Coolermaster maakt niets zelf overigens, en deze heeft geen beste reviews.

Kun je aan een andere voeding komen om het daarmee te testen?
 
Ik zal mijn best doen
 
OS: Windows 10 Education 64-bit

ik denk het maar dat het hiermee te maken heeft . Educatieve W10 versie die eigenlijk bedoelt is voor studenten en niet om te gamen .
 
ik denk het maar dat het hiermee te maken heeft . Educatieve W10 versie die eigenlijk bedoelt is voor studenten en niet om te gamen .
Dat zou raar zijn aangezien het probleem pas is komen opdagen nadat ik mijn videokaart had geïnstalleerd. Maar het is mogelijk
 
Temperatuur is idd te hoog. Ik ging al nieuwe fans kopen. Maar vraag me wel af waarom hij niet uitvalt bij een stresstest?
 
Dat dit niets met de gebruikte Windows versie te maken heeft lijkt mij volkomen duidelijk.

Als ik het zo lees denk ik dat de voeding in dit geval de bottleneck wel eens zou kunnen zijn. Volg de tip van een andere voeding zou ik zeggen.
 
Ik lees nu pas dit .
En t is een nieuwe videokaart.(Alleen niet vast geschroeft want mis schroefje maar dat zou niet het probleem moeten zijn, denk ik)

Ingeplugde kaarten moeten vastgeschroefd worden . Voor het minste wat die even beweegt ook al is het maar een halve milimeter zal de computer ook zichzelf uitschakelen .
Normaal zit er bij een nieuwe videokaart altijd een schroefje om vast te schroeven .
 
Vastschroeven zou ik altijd doen. Maar of het echt het probleem oplost waag ik te betwijfelen.

Ook gezien de reactie, en de onderbouwing, van Lange Pier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan