• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer kan niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor risico's?
Dit om ervoor te zorgen dat de computer weer met (een) Windows versie kan booten en dat er geen kans is dat die herstel usb niet werkt...

Waarschijnlijk gaat het herstellen wel goed maar dat weet je nooit voor 100%.
vandaar dat ik in mijn vorige bericht aangaf dat je een kleine risico loopt op de 23,20.
 
Het lijkt mij dat jouw pc Windows 10 wel zal kunnen draaien.
Een van mijn pc’s is vergelijkbaar met die van jou: evenveel en zelfde type werkgeheugen. De cpu in mijn 10 jaar oude Dell desktop is zelfs wat zwakker dan die van jou. In de mijne zit een Intel Core 2 Duo E6750 @ 2,66 GHz.
Je moet natuurlijk geen racemonster verwachten, maar op mijn oude Dell draait Windows 10 nog heel redelijk.

Om de iso van Windows 10 te downloaden hoef je geen product key (licentiesleutel) in te geven. Iedereen kan Windows 10 gratis downloaden. Die product key toets je pas in wanneer daar tijdens de installatie van Windows 10 om wordt gevraagd.

Nog een ander vraagstuk was inderdaad of de PC langzamer gaait draaien in Windows 10 dan Win7, en in hoeverre je dat merkt. Bedankt voor de informatie in ieder geval, ik ga er nog even goed over nadenken!
 
@aarie25 Ik denk dat ik Windows 10 ga proberen via digitallicense.nl , maar in de installatiehandleiding staat dat je eerst het vorige besturingssysteem (in mijn geval de Win7 Pro dus) moet verwijderen zodat je een clean install kan doen. Hier is de link van de PDF waar het op staat: http://www.digitallicense.nl/pdf/NL/windows-10-installatie.pdf
Is dit echt nodig, en hoe zou ik dit kunnen doen in mijn geval?
Als ik dit niet doe, wat voor risico zou ik dan kunnen lopen?
Ook wil ik graag weten wat voor soort licentie ze eigenlijk verkopen, met name of dit wel een Retail Key is. Als het een OEM Key is, kan ik het namelijk niet van de Microsoft Website halen, of wel?

Ik hoor graag van u terug,
Andreas
 
Ik durf niet te zeggen wat er gebeurd als jij geen schone installatie doet. Maar ik denk zelf dat je beter de computer werkend moet zien te krijgen met Windows 7 en dan kijken of het nog steeds mogelijk is om gratis te upgraden naar Windows 10. Dit zou eigenlijk maar tot eind december kunnen, maar er zijn mensen op het forum die het dit jaar nog gelukt is.
 
Ik durf niet te zeggen wat er gebeurd als jij geen schone installatie doet. Maar ik denk zelf dat je beter de computer werkend moet zien te krijgen met Windows 7 en dan kijken of het nog steeds mogelijk is om gratis te upgraden naar Windows 10. Dit zou eigenlijk maar tot eind december kunnen, maar er zijn mensen op het forum die het dit jaar nog gelukt is.

Ik heb dan nog 1 probleempje, wat is dat ik dit niet weet of de PC 32 of 64 bits is.
Is het mogelijk om dat af te lezen van de specs?

HP Compaq DC7900 Small Form Factor
SKU number: KP721AV
Processor type: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Processor speed: 3000/1333 MHz
Processor stepping: 0001067A 00000A07
Cache size (L1/L2): 64KBx2 / 6144KBx1
Memory size: 4096 MB DDR2/667 MHz/Dual Channel
Channel A: XMM1 2048 MB / XMM2 0 MB
Channel B: XMM3 2048 MB / XMM4 0 MB
Integrated MAC: 002481C41C13
System BIOS: 786G1 v01.16
Chassis Serial Number: CZC926159V
Asset Tracking Number: CZC926159V
ME Firmware Version: 5.0.3.1126
Management Mode: AMT
 
Andreas, het is niet nodig om hierover een apart topic te starten. Ik had je daar al geantwoord maar bij deze:
64bit zal wel lukken op dit toestel (heb er ook zo eentje bij mijn dochter staan) maar met een klassieke harde schijf (geen SSD) zal dit niet zo vlot draaien. Bij mijn dochter heb ik er een SSD in gestoken (ipv de klassieke HDD) en dan loopt ie wel vlotjes. Stond eerst een 32bit op (met de klassieke HDD).
Als je Windows 10 gaat downloaden via het Media Creation Tool, kan je daar kiezen onder architectuur voor "beide". Wel zorgen dat je usb-stick groot genoeg is (minimum 8Gb). Zodoende heb je beide en kan je later kiezen zonder terug te moeten gaan downloaden. De home of pro versie kiest ie zelf aan de hand van het licentienummer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan