• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

computer komt slecht uit slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammie2

Gewaardeerd
Lid geworden
23 nov 2012
Waarderingsscore
0
Hallo,

Mijn pc komt de laatste tijd slecht uit slaapstand.
Als ik hem in slaapstand zet, en later met de muis beweeg of op het toetsenbord druk springt het lampje
van de computer van oranje naar blauw en even later springt het num-lock lampje ook aan maar dan gebeurt er niets meer.
Monitoren blijven op stand-by staan.
Gisteren heb ik heel lang gewacht en heb ik hem maar gewoon uitgezet door de aan/uit knop 5 sec in te houden en dan weer de pc opstarten.
Dit is niet bepaalt handig en er is al een keer een pc gecrasht door hem opeens uit te zetten dus dat doe ik niet graag.

Hopelijk kan iemand helpen
Alvast bedankt

---------- Bericht toegevoegd op 18:21 ---------- Vorige bericht was op 00:51 ----------

Dit probleem is er trouwens niet elke keer als ik hem uit slaapstand haal, de ene keer is het dit en de andere keer start hij zo weer op en dat vind ik juist het vreemde eraan

hoeveel programma's heb je aanstaan voordat je hem in de slaapstand gooit?

meestal iets van chrome, skype en torrent maar de laatste tijd is het helemaal veranderd, dan komt hij zonder dat ik eraan kom uit slaapstand dus als ik hem erin zet en een kwartiertje later terug kom, staat hij aan (ik weet niet of dit misschien door de muis ofzo komt)

win 7 of xp?
Heb je de slaapstand zelf ingesteld.

Dat zijn lastige problemen die soms wel en soms niet voorkomen
Kan je beter hebben dat de slaapstand het nooit goed doet, want zoeken naar een fout terwijl er op dat moment geen fout te bekennen is, is lastig.

Je kan niet alleen maar je slaapatand gebruiken.
Zeker als je een download gedaan hebt moet je de computer met je muis op uitschakelen zetten.

Indien je 5 of 6 programmaas gedownload hebt, en niet op uitschakelen geklikt hebt , kan je er gif op innemen dat vroeger of later problemen de kop op steken.
Meestal vroeger dan later.

Ik ben ook een fan van de slaapstand.
Binnen 2 seconden kan ik mijn vraag in google typen, maar zet toch 2 maal per week de computer echt uit.
Ook als ik niets gedownload heb.

De slaapstand is eigenlijk bedoeld om de computer even uit te ztten als er 20 minuten geen aktiviteit is geweest, zodat je energie bespaart en snel verder kan werken.
De slaapstand is niet bedoeld om te gebruiken zodat jij kan gaan slapen.
In dat geval zet je de computer gewoon uit en de volgende dag weer aan.

Probeer eens de slaapstand uit te zetten en dan de computer uit te schakelen, weer opstarten en de slaapstand opnieuw instellen.

Lastige...google en de database hier doorspitten op hetzelfde probleem, dus met dezelfde keywords/ sleutelwoorden.

slash/bumb

Oke bedankt voor je reactie, ik heb win 7 en ik sluit hem 's avonds altijd af maar als ik 's middags even van de pc af ga en een half uurtje later terug kom gebruik ik slaapstand (dat is een toets op mijn toetsenbord)

Sent from my GT-S5660 using Nationaal Computer Forum mobile app

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan