• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer opstarten zonder wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenic

Nieuw lid
Lid geworden
4 okt 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik wil mijn computer opstarten zonder pincode of wachtwoord; op google staat dat ik Win+R moet aanklikken en vervolgens netplwiz intikken en het vinkje verwijderen. Dat heb ik gedaan en op ok geklikt. Maar als ik terug opstart is nog altijd hetzelfde er wordt gevraagd naar pincode of wachtwoord ! Wat nu?
 
indien jij je aanmeld via het Microsoft account dan is het niet uit te schakelen ..je kan dan enkel voor het automatisch aanmelden gaan maar das niet aan te raden .. want iemand die jouw email adres kent waarmee jij je vervolgens aanmeld op je Microsoft account kan vervolgens zich aanmelden in jouw naam aangezien jij het automatisch aanmelden gebruikt .

*gebruik je het Lokaal account dan zou je zelfs geen wachtwoord of pincode kunnen gebruiken door gewoon eerst wachtwoord wijzigen te selecteren en vervolgens "niets " in te vullen ...dit dien je dan nog eens te bevestigen door het 2de schermpje leeg te laten ( hiermee word dan ook je pincode verwijderd ) *
*het gebruik van een pincode is afhankelijk van een wachtwoord m.a.w geen wachtwoord > geen pincode
 
Bij een Microsoft account automagisch laten doen, zonder wachtwoord of pin kan alleen bij een lokaal account.
Gaat veranderen overigens.
 
@Lange Pier je zegt dat het alleen kan bij een Lokaal account ..
vervolgens plaats jij een link waar duidelijk word vermeld dat het automatisch aanmelden op beiden Accounts mogelijk is..

Ashampoo_Snap_vrijdag 4 oktober 2019_10h12m48s_001_.png
 
het is inderdaad mogelijk om bij gebruik van het Microsoft account via netplwiz het automatisch aanmelden te activeren ..er word dan ook automatisch aangemeld en dient men geen wachtwoord op een pincode in te geven …. het is echter niet aan te raden om hier van gebruik te maken .
 
Ik heb de titel van dit topic, ten behoeve van de duidelijkheid aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan