• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Seasonic maakt prima voedingen en hoe kom je aan die info dat dat niet zo is, zelf verzonnen?

Kom je aan met Corsair en Bitfenix die zelf geen voedingen maken maar laten maken door diverse psu bakkers waar ook mindere bij zitten.

Hoe ik aan die informatie kom? Kennis en dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1801761

Qoute uit het topic:

  • De Seasonic M12II EVO serie is ook niet heel interessant meer. De 520W en 620W versie hebben bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Haswell C6 en C7 powerstates en worden vanaf 50% belasting erg luidruchtig en de 750W en 850W versies zijn gewoon erg duur. De enige reden dat je de 520W en 620W versies nog kan overwegen is dat geluid je niet veel uitmaakt, maar je wel graag zwarte modulaire kabels wil hebben voor een lage prijs. Het design van de 520W en 620W exemplaren is dan ondertussen ook al zo'n 7 jaar oud en niet meer echt geschikt dus voor een moderne PC.


Ik zal je eens aanraden om dat door te lezen , dan kun je je kennis betreft voedingen verbeteren :)

Daarnaast, zeg ik niet dat Seasonic slecht is, dat hoor je mij niet zeggen maar wil alleen maar aangeven dat de huidige gekozen voeding beter kan qua prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast, heeft elk merk goede en slechte voedingen. Je moet alleen weten welke :)


Ik zou persoonlijk de PSU wijzigen naar een BitFenix Formula Gold 550W - Voeding (intern) - 550 Watt - 80+ Gold - ATX - Actieve PFC - Azerty of Corsair RMx Series RM550x (2018) - Voeding (intern) - ATX12V 2.4/ EPS12V 2.92 - 80 PLUS Gold - 100-240 Volt - 550 Watt - Modulair - Europa - Azerty of Corsair TX-M Series TX550M V2 - Voeding (intern) - ATX12V 2.4/ EPS12V 2.92 - 80 PLUS Gold - 100-240 Volt wisselstroom V - 550 Watt - actieve PFC - Europa - Azerty

CPU: Ik zie dat er gekozen is voor een 8700K prima keuze alleen waarom geen Intel Core i7-9700K - Processor - 3.6 GHz - 8 cores - 8 threads - 12 MB cache - socket 1151 - Box - Azerty voor een goedkopere prijs + extra 2 cores?

Overklocking:

Ga je echt overklokken met dit systeem? Met zo'n bakbeest van een CPU is dat in principe niet nodig. Mocht je echt gaan willen overklokken dan moet je wel weten wat je aan het doen bent. Als je de clock te ver opschroeft, kan dit leiden tot instabiliteit of dat er iets defect gaat. Maar, alles is natuurlijk te leren. Mocht je gaan overklokken zou ik wel een steverige koeler adviseren dan de huidige gekozen koeler.

SSD:

Ga je ook photoshoppen op de huidige gekozen SSD? In dat geval zou je ook voor een SATA SSD kunnen gaan zoals een Samsung 860 EVO 500GB - Solid state drive - intern - 2.5, je gaat er in de praktijk niks van merken namelijk als het alleen voor booten van WIndows is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan