• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer scherm laagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tech2000

Nieuw lid
Lid geworden
31 jul 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hoi, ik maak me laatste tijd veel zorgen over monitors en ik heb drie vragen.

1. Als je op het computer scherm hard duwt gaat de lagen in de scherm kapot?

2. Waarom is er geen extra laag protectie tegen het beschadigen van de lagen?

3. Wat is sterker, LCD of LED qua lagen?

Vriendelijke groeten
Tech2000
 
1. Als je hard genoeg duwt zal het inderdaad kapot kunnen gaan.
2. Je kan er zelf een stalen plaat voor plaatsen. Je ziet dan niets meer op het scherm, maar het is dan wel goed beveiligd.
3. De aanduiding LED geeft alleen maar aan dat de achtergrondverlichting door middel van LED plaats vind in plaats van met de oudere CCFL (technisch vergelijkbaar met een tl lamp). LED achtergrondverlichting is al jaren standaard. Het scherm zelf is dus nog een LCD scherm.
 
Hoi, ik maak me laatste tijd veel zorgen over monitors en ik heb drie vragen.

1. Als je op het computer scherm hard duwt gaat de lagen in de scherm kapot?
2. Waarom is er geen extra laag protectie tegen het beschadigen van de lagen?
Waarom zou je ook hard tegen een scherm (willen) aanduwen?
Daarvoor wordt een scherm natuurlijk niet voor gemaakt.
 
1. Als je hard genoeg duwt zal het inderdaad kapot kunnen gaan.
2. Je kan er zelf een stalen plaat voor plaatsen. Je ziet dan niets meer op het scherm, maar het is dan wel goed beveiligd.
3. De aanduiding LED geeft alleen maar aan dat de achtergrondverlichting door middel van LED plaats vind in plaats van met de oudere CCFL (technisch vergelijkbaar met een tl lamp). LED achtergrondverlichting is al jaren standaard. Het scherm zelf is dus nog een LCD scherm.
Met "protectie" bedoel ik niet zo, ik bedoelde zo een als acrylic maar dan in matte versie, zijn die er ook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan