• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 162876

Gast
Hi,

Mijn vriendin en ik zitten regelmatig te gamen.
Helaas na een recente update van de game kan de laptop van mijn vriendin de game niet meer goed aan.
Haar 8 Gb ram geheugen kan niet worden uitgebreid.
Ik zit eraan te denken om de installatie op de harde schijf te klonen naar een SSD schijf als dit een positieve werking heeft op het gamen.
Is dit aan te raden of zal het weinig invloed hebben?
 
Welke laptop en welke game en waar loop je tegen aan.
Notebooks zijn ipp niet bedoeld om mee te gamen of ze moeten er voor zijn gemaakt.

8GB is meestal wel voldoende maar als er andere zaken mee lopen op de achtergrond dan kan het wel tekort zijn, alles uitschakelen wat mee opstart wat niets met de anti virus of drivers heeft te maken.

Een SSD werkt sowieso een stuk sneller dan een notebook hdd maar bij gamen maakt dat niet uit, wordt sneller geladen.
 
Ik ben het helemaal met Lange Pier eens, voor het gamen zelf maakt het niet uit of je een SSD of HD gebruikt.

Omschrijf zo goed mogelijk wat nu het probleem is in het notebook van jouw vriendin.
En om welke game gaat en wat is merk en type notebook dat jouw vriendin gebruikt?
 
Ik ben het helemaal met Lange Pier eens, voor het gamen zelf maakt het niet uit of je een SSD of HD gebruikt.

Omschrijf zo goed mogelijk wat nu het probleem is in het notebook van jouw vriendin.
En om welke game gaat en wat is merk en type notebook dat jouw vriendin gebruikt?

Gamen zelf inderdaad niet zo zeer, ik weet wel bijvoorbeeld met Battlefield 4, dat als je die installeert op je SSD dat je met 5 seconden in de map bent geladen en via HDD kan het soms veel langer duren. ingame zal je er idd weinig van merken.
 
Bedankt alvast voor jullie reacties.

Ik weet dat de computer van mijn vriendin niet optimaal is voor gamen. Maar voor de update deed ie het nog redelijk.
Ik had al wat onderzoek gedaan en zag verder geen mogelijkheden om de computer van mijn vriendin sneller te maken. Vandaar mijn specifieke vraag naar de SSD harde schijf.

Maar als jullie toch nog mogelijkheden zien zijn hier de specificaties van haar computer:

Merk: Asus R700V 64 bit
Geheugen: 8 Gb ram
Videokaart: GeForce GT 635M
Intel(r) HD Graphics 4000
Processor: Intel core i5

De game waar het om gaat is: H1Z1 Just Survive

De volgende systeemeisen zijn rechtstreeks overgenomen uit steam:

  • MINIMUM:
    • Besturingssysteem: Windows 7, 8, 8.1, 10 (64 bit only)
    • Processor: Intel i3 Dual-Core with Hyper-Threading (required)
    • Geheugen: 4 GB RAM
    • Grafische kaart: nVidia GeForce GTX 275 series or higher / AMD Radeon HD 4870 X2 series or higher
    • DirectX: Versie 10
    • Netwerk: Breedband internetverbinding
    • Opslagruimte: 20 GB beschikbare ruimte
    • Geluidskaart: DirectX Compatible Sound Card

  • AANBEVOLEN:
    • Besturingssysteem: Windows 7, 8, 8.1, 10 (64 bit only)
    • Processor: Intel i5 Quad Core or higher / AMD Phenom II X6 or higher
    • Geheugen: 8 GB RAM
    • Grafische kaart: nVidia GeForce GTX 960 series or higher / AMD Radeon R9 280X series or higher
    • DirectX: Versie 10
    • Netwerk: Breedband internetverbinding
    • Opslagruimte: 20 GB beschikbare ruimte
    • Geluidskaart: DirectX compatible Sound Card
 
Je maakt sowieso geen PC/laptop sneller door er meer geheugen in te plaatsen, alleen minder langzaam als er nu naar de harde schijf moet worden geswapt maar met 8GB komt dat ook niet vaak voor.
De combinatie CPU chipset bepaalt de snelheid van een PC/notebook.
En in games ook de videokaart.

De SSD laat de software sneller laden, als er wordt geswapt en het wisselbestand staat op die SSD dan werkt dat sneller dan v.a. een HDD.

Over het uitschakelen van opstartitems die niet nodig zijn lees ik niets.
 
Opzich qua minimum requirements zou het moeten werken. Wel te bedenken dat een GeForce GT 635M niet het zelfde is als de desktop versie in prestaties.
Ik heb een 960m in mijn laptop en die staat ongeveer gelijk aan de 750ti voor desktop.

Ik denk dat het probleem ligt bij de dev zelf. Ik ken het spel toevallig en weet dat de devs niet de meest "ervaren" devs zijn. Dan nog hoeft dat niks te betekenen! ;) Maar het kan zijn dat ze met een update de optimalisatie naar de knoppen hebben geholpen. En in dat geval is het gewoon wachten en hopen dat de volgende update het weer fixed :)

Wel tof dat je met je vriendin zulke games speelt! Ben zelf een diehard gamer maar helaas mijn vriendin niet haha.
 
Opzich qua minimum requirements zou het moeten werken. Wel te bedenken dat een GeForce GT 635M niet het zelfde is als de desktop versie in prestaties.
Ik heb een 960m in mijn laptop en die staat ongeveer gelijk aan de 750ti voor desktop.

Ik denk dat het probleem ligt bij de dev zelf. Ik ken het spel toevallig en weet dat de devs niet de meest "ervaren" devs zijn. Dan nog hoeft dat niks te betekenen! ;) Maar het kan zijn dat ze met een update de optimalisatie naar de knoppen hebben geholpen. En in dat geval is het gewoon wachten en hopen dat de volgende update het weer fixed :)

Wel tof dat je met je vriendin zulke games speelt! Ben zelf een diehard gamer maar helaas mijn vriendin niet haha.
Ik denk dat je idd wel een punt hebt Tycho.
Ik speel het spel al een tijdje en er zitten regelmatig bugs in. Op dit moment is het spel weer in onderhoud. Misschien dat na deze onderhoud het spel weer beter doet.

ps. Als je H1Z1 een leuk spel vind dan is het zeker de moeite waard om het weer eens te spelen. Het spel is helemaal vernieuwd en speelt zich af in een compleet nieuwe area map. Met het bouwen van een basis heb je nu veel meer mogelijkheden.

Bedankt voor je reactie en anderen ook uiteraard bedankt voor hun reacties!
 
Ik hoop het voor jullie! Ik heb hetzelfde momenteel met The Division, een jaar terug speelde het soepel op een oudere videokaart, intussen zijn er meerdere updates geweest en kan mn computer het wel aan maar met regelmatige frame drops.. En ik weet nog een aantal jaar terug speelde ik veel WoW op een oude PC en runde soepel, toen brachten ze een update uit en was het niet meer speelbaar voor me terwijl de pc specs hetzelfde bleven.. Het ligt er dus allemaal een beetje aan :/

Helaas heb ik zelf H1Z1 niet, ik heb een tijd terug helaas DayZ gekocht en heb ik nog steeds spijt van. Ik zal eens kijken hoe mijn balans komende maand is en misschien dat ik het spel dan koop om te proberen :)

En geen probleem!

EDIT: als je trouwens nog een spel zoekt wat leuk is om samen te spelen kan ik The Forest aanraden. Je crasht met een vliegtuig op een eiland in een bos, je doel is om te overleven (alleen of met 2 tot 4 spelers). Maar behalve tegen honger, dorst en kou te beschermen lopen er ook nog "mutanten" rond waar je je tegen moet beschermen. Bouw je basis en ontdek de omgeving. Er zit zelfs een verhaallijn in, het doel is dan je zoon Timmy te zoeken al mag je daar zo lang over doen als je wilt. Wij hebben er denk ik een week over gedaan voordat we eindelijk gingen zoeken. Verder zal ik niks spoilen :p
Ik heb het "uitgespeeld" met mijn broertje en het is echt een van de beste survival multiplayer storyline spellen die we hebben gespeeld. En maandelijks worden er zeer grote updates uitgevoerd met nieuwe voorwerpen en dingen die je kan bouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan