• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Computer start langzaam op bij gebruik tweede scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

hekje47

Junior lid
Lid geworden
29 okt 2018
Berichten
53
Waarderingsscore
2
Ik heb een laptop met 1920×1080 resolutie. Omdat mijn tweede scherm groter is, maar wel dezelfde resolutie, heb ik de computer ingestelt op een kleinere resolutie wanneer hij is aangesloten op mijn tweede scherm. Maar dan krijg ik ineens een probleem. Wanneer ik mijn laptop gebruik na gebruik zonder het tweede scherm, weer gebruik met het tweede scherm, duurt het heel lang voordat hij is opgestart. Na inloggen blijft hij maar op een zwart scherm zitten. Is er misschien een oplossing voor dit probleem?
 
Mogen we ook het merk en type laptop weten?
 
Het gaat om een Acer Aspire. Hij is net nieuw
 
Hoe heb jij het tweede scherm aangesloten?
Wat voor merk en type scherm gebruik jij precies?
 
Hoe heb jij het tweede scherm aangesloten?
Wat voor merk en type scherm gebruik jij precies?
Het scherm is aangesloten met HDMI. Zo was hij standaard te koop

Het scherm is een HP 27er display.
 
Heb jij al gekeken of het beter werkt via vga?
Heb jij nog gekeken naar de opmerking van Lange Pier?
Zou jij ook het type Acer Aspire kunnen geven?
 
Ik heb een laptop met 1920×1080 resolutie. Omdat mijn tweede scherm groter is, maar wel dezelfde resolutie, heb ik de computer ingestelt op een kleinere resolutie wanneer hij is aangesloten op mijn tweede scherm.

Als jou scherm ook de zelfde resolutie heeft als de laptop waarom maak je die kleiner?
Krijg jij dan niet een volledig beeld?
 
Het type laptop gaat ons verder helpen omdat we dan naar de specificaties van de laptop kunnen kijken.
 
Als jou scherm ook de zelfde resolutie heeft als de laptop waarom maak je die kleiner?
Krijg jij dan niet een volledig beeld?
Als ik de resolutie lager instel, wordt de schaal ook kleiner. Dat is handig als ik het met mijn tweede scherm uitbereid. Want anders klopt de positie van de muis niet wanneer ik hem naar het andere scherm sleep. Mijn vorige computer had standaard de resolutie 1366×768. Die deed het prima. Dat is dan ook niet de rede waarom ik nu een nieuwe heb.
 
vandaag doet ook Windows verkenner het niet meer. Waarschijnlijk omdat hij alle icoontjes steeds aanpast op een andere beeldschaal.
 
Ga lekker naar een PC winkel, je doet toch niets wat er wordt gevraagd en nog eisen stellen ook op een gratis forum met goedbedoelde helpers.
 
Je zou eens een scan kunnen draaien met Malwarebytes. Eens kijken of daar iets wordt gevonden.

Het is namelijk vreemd dat de verkenner ook niet meer werkt.
 
Ik heb het opgelost door mijn gebruiker te resetten. Toch verwacht ik dat het probleem terug kan komen. Kan het liggen aan het feit dat ik de geheugenkaart van mijn vorige computer via USB heb aangesloten aan mijn computer? Of omdat ik te veel zit te klooien met imageres.dll? Het langzaam opstarten is weg en verkenner start soms weer vlot op, maar soms ook niet. Het probleem doet zich trouwens ook niet voor als ik als administrator ben ingelogd.
 
Waar het nu aan ligt is gissen. Mocht je het probleem weer krijgen dan horen we het wel weer.

Voor nu zet ik het topic op opgelost.
 
Ik heb de oplossing zelf gevonden. Ik heb namelijk via USB een stickey aangesloten die alle bestanden in een versleutelde database opslaat. Mijn antivirus vertrouwt de inhoud van dit stuurprogramma niet. Vandaar dat hij met pogingen om het stickey te blokkeren hij daarmee de computer het functioneren hindert. Ik heb dus besloten om het stickey voortaan alleen te gebruiken wanneer het nodig is.
 
Ik weet niet welke antivirus je gebruikt, maar normaal gezien kan je uitzonderingen maken. Dat zou je dan ook voor de USB stick kunnen doen.
 
Ik weet nu meer van het probleem wat ik toen had en hoe ik het kan oplossen terwijl ik toch die USB stick kan aansluiten. Ik dacht dat het aan mijn antivirus lag. Maar het is totaal anders.

Mijn computer heeft 4GB aan werkgeheugen. Het stickey heeft als functie om bij dit werkgeheugen 1000MB erbij op te tellen. Dat kan niet omdat mijn computer blijkbaar niet uitbreidbaar is in werkgeheugen. Daarom maakt hij een geheugendump van 1000MB in Windows Verkenner. Windows Verkenner heeft op mijn computer 1GB aan memory. Dat betekent dat er nog maar 24MB overblijft om het op te starten en te gebruiken en dat is niet genoeg. Binnenkort ga ik een computer kopen met 16GB werkgeheugen uit te breiden tot 32GB en dan is deze Acer voor iemand anders. Ik hoop dat ik daarmee het probleem heb opgelost.
 
Dat hoop ik ook. Ik zal dit topic als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan