• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor je hulp Abraham. Het is niet erg als jij mij niet kan helpen. Dat mag je gerust gewoon zeggen. Misschien is er iemand anders die tips of advies heeft wat ik zelf kan proberen?

Natuurlijk kan ik rondvragen maar ik ben nu eerst hier om het zelf met jullie goede raad te proberen op te lossen. Daar is dit forum toch ook voor?
 
Alle opties zijn al voorbijgekomen en niets werkt, dan houdt het op.
Laten repareren blijft over.
Zoek op "laptop reparasjon selskap" met je woonplaats erachter.
 
Bedankt voor je hulp Abraham. Het is niet erg als jij mij niet kan helpen. Dat mag je gerust gewoon zeggen. Misschien is er iemand anders die tips of advies heeft wat ik zelf kan proberen?

Natuurlijk kan ik rondvragen maar ik ben nu eerst hier om het zelf met jullie goede raad te proberen op te lossen. Daar is dit forum toch ook voor?

Probeer wat Lange Pier aangeeft, want het is een hardwareprobleem wat echt ter plekke opgelost moet worden, Wij hebben gedaan wat we konden maar niemand van ons heeft een glazen bol.
 
Het is hier niet in de buurt.
Maar als jullie mij niet verder willen helpen zal ik elders hulp proberen te vragen.
 
Het is hier niet in de buurt.
Maar als jullie mij niet verder willen helpen zal ik elders hulp proberen te vragen.

Jemig Bloemetje, wij willen graag helpen, maar maar onze hulp is uitgeput.
Je zal dat notebook toch echt door iemand anders bij jou in de buurt moeten laten nakijken.
Vraag na op je werk of er iemand is die er meer vanaf weet.
 
Sorry maar ik heb niet het gevoel dat we ook maar iets geprobeerd hebben. Ik heb geen concrete tips of raad gekregen hoe de instellingen in het scherm bij F2 moeten staan. Of hoe ik dat kan doen.

Je zegt iets over een muis in een scherm waar instructies staan om met de muis te werken. Ik geef aan over een windows foutmelding daar wordt niet op gereageerd. Maar wel iets over SSD, maar niet duidelijk waarom je dat denkt.

Als het zo'n algemeen probleem is en het hele internet vol staat met tips. Ik probeer serieus met de laptop om te gaan en niet zomaar wat te doen. Maar ik weet uit al die tips niet wat ik kan proberen. Dat vraag ik. Aarie komt ook met zulke tips. (Bedankt Aarie, voor het zoeken naar mogelijkheden om het op te lossen) En wij beide vragen: wat kan ik daarvan wel of beter noet proberen.

Dat wordt (zo lijkt het althans) volkomen genegeerd. Misschien denk je in je hoofd wel van alles. Maar ik zie in het topic geen reactie er op. Dus misschien ben je wel er mee bezig, maar ik zie dat niet.

Dan is het over UEFI en legacy. Maar de uitkomsten daarvan komt geen reactie op. Misschien staat er nog iets verkeerd?

Het enige wat ik zie is dat ik steeds reacties krijg waar ik niks mee kan. Omdat je iets roept waarvan ik niet weet waar je over praat of niet weet hoe ik dat moet doen. Ik probeer zo duidelijk mogelijk aan te geven wat ik op mijn scherm zie. Screenshots erbij. Maar wat ik eigenlijk vooral ervaar is jullie irritatie over dat het een slecht en goedkoop acer product is.

Hoe denk je dat dat voor mij is? Ik zit met het probleem. Met een kapotte laptop die ik jaren zonder problemen heb gebruikt en die na 10 uur uit staan opeens kapot is. En geen bakken met geld op mijn rekening voor een dure luxe nieuwe. Alle belangrijkste dingen zijn ook ergens anders opgeslagen. Maar evengoed zijn er veel andere bestanden waar ik ook vele uren werk in heb gestoken en foto's en andere dingen die ook weg zijn nu.

En Noorwegen is nu eenmaal geen Nederland. De afstanden zijn hier veel groter. Niet dezelfde kennis. Hulp is veel duurder. Hartstikke fijn als jullie bakken met geld op je rekening hebt staan. Ik heb dat niet.

Bedankt voor jullie tijd en moeite. Als ik eerlijk mag zijn. Ik voel mij niet geholpen. Ik zie dat jullie berichtjes hebben gestuurd dus tijd er in hebben gestoken. Maar ik heb niet het idee dat ik tips heb gekregen van iets wat ik kan proberen of waar ik iets mee kan.
 
Dan is het over UEFI en legacy. Maar de uitkomsten daarvan komt geen reactie op. Misschien staat er nog iets verkeerd?
Worden heel veel tips gegeven waar je niets mee doet, je kunt natuurlijk alles afschuiven naar ons maar jij zit voor die laptop, wij niet en over UEFI en legacy zei ik al dat je daar van af moet blijven, nieuwere notebooks zoals je die hebt worden geleverd met een UEFI en een schijf in GPT indeling, elke verandering is fout, nu kom je daar weer mee aan.
Opstarten met de installatie USB stick in UEFI mode, dan kun je er pas wat mee, als dat geen goede informatie is dan moet ik mijn klom lijmen, zoveel helpers met goede adviezen en de persoon vind dat ze niet is geholpen, pff, ben er weg van.
 
Bedankt voor jullie tijd en moeite. Als ik eerlijk mag zijn. Ik voel mij niet geholpen. Ik zie dat jullie berichtjes hebben gestuurd dus tijd er in hebben gestoken. Maar ik heb niet het idee dat ik tips heb gekregen van iets wat ik kan proberen of waar ik iets mee kan.

Gelukkig ben jij de enigste die er zo over denkt, anders kunnen wij dit forum wel sluiten.
Na alles wat wij hebben gedaan, vind ik het jammer dat jij zo reageert.
Zeker omdat wij dit allemaal vrijwillig doen.
 
Iemand die dat ding fysiek onder handen heeft (en niet zoals wij die on-line klompen proberen te lijmen), zou dat SSD schijfje vervangen, en binnen een kwartier weten of dat het probleem is. En dat kunnen wij niet. Je aanname dat wij allen exact weten wat er op jouw schermen staat is niet correct. Ook niet dat wij precies weten hoe die schermen te openen. Elk type/merk heeft zo zijn eigen schermen en mogelijkheden, en er zijn inmiddels vele vele duizenden modellen.

Nou wil ik natuurlijk niet de schuld krijgen dat jij geen schijfje hebt om te proberen, hoe doen we dat ? Kan je het volgende filmpje eens volgen:



Probeer eerst de schijf los te maken (zit schroefje wel vast ? ), er voorzichtig uit te trekken, en weer terug te plaatsen, om slechte contacten eventueel te verbeteren.

Je hebt een 250GB SSD = Solid State Drive, dus een schijf zonder bewegende onderdelen.
(Dus GEEN HDD (Hard Disk Drive) welke nog letterlijk een draaiende schijf heeft)

In dat filmpje hierboven zal dus de linkerschijf (die hele grote groene) ontbreken. Er zal alleen dat kleine plaatje in zitten welke de maker van het filmpje als upgrade aan het plaatsen is, de M.2 SSD.

€ 80 excl. verzenden:

Als je een ander schijfje zou zoeken: het is mij niet bekend of het een M.2 met M-key (NVMe) is of niet.
M-key heeft maar één zo'n inham aan de connector, de andere (zonder M-key) heeft er twee, en zal daarom altijd wel passen.

M_2_SSD_M-key_en_niet_M-key.jpg

Wat jij via F2 te zien krijgt is het gewone BIOS. weet jij inmiddels ook hoe op te starten met de gemaakte USB stick, dus hoe de opstartvolgorde te veranderen van interne disk naar USB disk ? Is die opstart gelukt ?

MIJN beste gok: bestel een nieuwe SSD schijf via Internet, vervang die (zoals in dat filmpje), en installeer via USB stick een verse Windows 10.

Dit alles is nogal onzeker. Het kan zijn dat je je geld voor niets uitgeeft, maar wij kunnen je nu eenmaal geen schijfje aanreiken om 'even' te proberen, dat wat een monteur wel kan. Vandaar het advies in latere reacties 'zoek een reparatie bedrijf'. Dat jij in een gebied woont waar dat niet mogelijk is . . . pech. maar jij hebt weer andere voordelen ?


Mijn gok is gebaseerd op het meerdere malen krijgen van de melding 'No boot device', Dat is een BIOS melding welke geen opstartbare schijf kan vinden. Aangezien dat af en toe gebeurt, zou je denken aan een slechte aansluiting van de opstartschijf, of een kapotte schijf, of een defect moederbord.
Dus check of dat ding
a) fysiek goed aangesloten zit.
b) zelf niet defect is.
c) een onbekende volgende stap, zoals inleveren bij monteur of millieupark.
Aan windows zal het niet liggen, die is nog niet geladen.
 
Laatst bewerkt:
Vergeten:
pak dat schijfje alleen aan de randen vast, nooit aan de contacten.
Als je even bent weggelopen bij de laptop, raak dan voordat je verder gaat met een metalen puntig voorwerp in je hand kort een metalen schroefbus aan vanwaar je de klepschroefjes uit draaide. Dit om statische lading in je lichaam onderweg opgelopen af te laten vloeien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan