• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat bedoel je Abraham?
Niet iedereen heeft het budget voor dure laptops of computers. Betekent dat dat het mijn schuld is dat als ik de laptop normaal afsluit aan het eind van een prima dag werken, en hij de volgende dag niet opstart?

De laptop doet het prima voor de paar dingen die ik er op wil doen, behalve dat de update naar windows 10 fout ging. Wat kan ik daar aan doen? Duizenden mensen hebben problemen met windows 10.

Ik wil graag hulp met dat de computer nu niet opstart. Als dat kan. En dat in de toekomst misschien een andere computer beter is. Prima. Maar daar is nu geen budget voor.
 
En als je met een laptop in plastic tas door de regen gaat. Of je laat hem op de grond vallen. Ja dan gaat hij stuk.

Van een computer die normaal is afgesloten na een dag prima werken. Na 2 weken met elke dag prima opstart en afsluiten. Dan verwacht ik van een laptop, goedkoop of duur, niet dag hij na 10u uitstaan en stilstaan op een tafel waar hij is uitgezet, dus na 10u onbewogen uit stilstaan verwacht ik niet dat hij opeens niet opstart.
 
Laten we die discussie dan maar achterwege.

Maar klopt het dat het notebook inmiddels een drie jaar oud is.
En bij jouw weten, zit er een ssd of harddisk in?
 
Ik weet het niet. Ik heb daar geen verstand van. Maar ik denk SSD omdat dat op de versleten sticker lijkt te staan.
 

Bijlagen

  • 15823729173291110792354.jpg
    15823729173291110792354.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 12
Duidelijk.

Een kennis van mij had op gegeven moment ook de melding dat er geen boot mogelijk was.
Nu ben ik zelf in bezit van twee USB sticks met Rufus gemaakt met Windows 10 32- en ook 64-bit.

Dus daarmee kon ik de Toshiba laptop opstarten.
En vervolgens Windows repair gestart.

Eerst een kladblok geopend en omgezet naar alle bestanden.
Zo kon ik naar de SSD in zijn computer navigeren.

De Bootpartitie was aanwezig, dus heb ik Bootrepair opgestart,
Dat had niet lang nodig en daarna startte de computer weer normaal op.
 
Dank je wel Abraham, dat klinkt goed. Dank je wel. Ik heb een usb daar staat nu die windows 10 op. Kan dat er af en Rufus downloaden?

En kan ik ergens instructies vinden wat ik dan moet doen? Ik kan als leek niet goed beoordelen welke instructie op internet wel/niet goed is.
 
Ja hoe? Wat moet ik doen?
Weer opnieuw windows installeren?
Als ik instructies heb, heb ik wel een beetje computerkennis dat ik dat kan volgen. Maar ik heb niet de achterliggende kennis, die jullie wel hebben, om te weten en begrijpen wat er nodig is, wat het doel is en hoe je daar komt.
 
Je boot er van en dan komt de vraag of je Windows wiil installeren.
Ja dus en dan komt het volgende venster.

Links onderin vind je de link Repair Windows - daar klik je op.
 
Oke. Dank je wel. Dit is begrijpelijk en te volgen voor mij. Ik ga het proberen en kom straks er op terug. Dank je wel Abraham
 
Dank je wel Abraham.

Ik heb het idee dat er weinig gebeurt. Nog steeds Acer op het scherm. Nu wel met stippen eronder in een rondje die "nadenken" suggereren. Weet niet meer hoe lang het vorige keer duurde. Ik wacht maar af. Usb heeft nog wel blauw actief lichtje.
 
Geduld hebben - ik heb het met een lapop uit 2010 gehad - dat het uiteindelijk meer dan een uur duurde.
De processor in jouw notebook loopt nu eenmaal niet over wat rekenkracht betreft.
 
Oke goed om te weten dat het kan kloppen. Dan wacht ik rustig af. Geen probleem.
 
Hij is nu 2 uur bezig. Althans. Nog steeds alleen acer scherm en rondje van stipjes. Dus nog niet voor repareren kunnen kiezen.
Hij start tussendoor wel opnieuw op lijkt het. Maar dan weer Acer scherm.
 
Laat hem nog maar even met rust.
Soms moet Windows meerdere keren opnieuw opstarten om te herstellen.
Ik neem aan dat je niet weer de melding krijg te zien van No boot device?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan