• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor je bevestiging.
Ik laat hem aan en wacht af. Geen no bootable device nee. Maar zou nu vanaf usb moeten starten.

Het is lastig als je niet ziet of iets voortgang maakt of het dan wel voortgang maakt of dat het is vastgelopen. Oke er is het acer-scherm en opnieuw starten en rondjes. Maar lastig te weten of het voortgang is of een 'loop' waar die in vast zit.

Maar ben erg blij met jullie hulp en support.
 
Je zou eens van dicht kunnen luisteren, als er activiteit is moet je dan kunnen horen.
Geen jou laptop geen ledje die knippert als hij bezig is met iets?
 
Ik hoor dat de computer aan staat. Maar weet niet of ik ook hoor dat het iets doet. Tja dat 'denk' rondje van stippen beweegt. En de usb is warm en heeft een blauw ledje wat aan en uit gaat zeg maar. Maar dat zegt niet of er voortgang is of dat het in een 'loop' zit wat zich steeds herhaalt.
 
Ik bedoel... ik weet niet of het (bij wijze van, even als voorbeeld) echt stap 1, 2, opnieuw starten stap 3, 4, opnieuw starten, stap 5, doet naar 10.

Of dat het doet: stap 1, stap 2, opnieuw starten, stap 1, stap 2, opnieuw starten, stap 1, stap 2, opnieuw starten, enz dus dat het niet verder gaat.
 
Je kunt niet horen of de laptop echt bezig is?
Hier kan ik altijd wel horen of hij bezig is, dan heb ik het niet over de ventilator.
Dat de usb stick warm is, is wel een teken dat hij bezig lijkt te zijn.
Maar ik zou voor de zekerheid nog 1 a 2 uurtjes wachten.
 
Ik denk dat ik de ventilator hoor. Verder valt mij niets op. Maar ik heb even een andere laptop tijdelijk om aan te werken. Die hoor ik helemaal niet. Geen ventilator niks.

Ik twijfel dus niet echt aan of die bezig is. Dat geloof ik wel. Ik twijfel alleen aan waar die mee bezig is. En daar voel ik mij een beetje onzeker over.

Maar ik laat hem voorlopig aan staan en wacht af. Geen probleem.
 
Hij is nu 3,5 uur bezig.
Dus als hij nog bezig kan het nog meer dan 2 uur duren.
Dat is echt afhankelijk van het type laptop.
Dus hopelijk is hij nog bezig en werkt hij dadelijk weer zoals het moet.
 
Ik laat hem aan tot ik ca 22u ga afsluiten.
Maar volgens mij duurde het vorige keer ook niet zo lang. Hij is nog niet aan het repareren he. Ik heb nog geen windows scherm gezien sinds ik hem op usb liet starten. Zoals ik eerder ook noemde.
 
Als het de vorige keer wel sneller ging, dan zou het nu ook niet zo lang moeten duren.
Dan lijkt het erop dat er toch iets met de hardschijf is.
Of dat er in de bios iets niet goed staat, want als je op de melding zoekt komt je veel mensen tegen met het zelfde probleem. Geen kennis met computer ervaring in de buurt?
 
Ik weet het niet. Ik heb de vorige keer geen tijd bijgehouden maar als het toen 4u duurde dan had ik dat vast gemerkt.

Met bios of harde schijf weet ik niet. Bios kan misswant daarin heb ik de usb station omhoog gezet. Misschien dat daar per ongeluk is anders is gebeurd? Ik zie inderdaad veel erover. Maar weet niet wat tips zijn om te proberen. Wilde de achterkant openen om te checken op stof enz maar krijg hem niet open.

Ik woon niet in Nederland. Hier in het dorp weten mensen weinig van computers.
 
Oeps, das waar ook, Norge was het.

Maare, opstarten met installatie W10 USB stick wil wel?
 
Je zou eens kunnen kijken in de bios om te zien hoe het 1 en ander staat ingesteld.
Zoals in mijn bericht 31. Als je daar door geeft dan kan er vast iemand wel zeggen of het goed staat ingesteld.
Zeker gezien de vele klachten over het zelfde probleem.
 
Ik heb twee dingen in de bios aangepast wat ik in 4 filmpjes heb gezien. Ik krijg nu windows logo in het scherm. Dat lijkt een stap vooruit. Maar na paar minuten blauw scherm met info van windows dat er iets fout is en hij opnieuw opstart.

Ik heb de fout nog niet opgezocht op google. Maar zal dat zo doen. Tips wat te proberen zijn welkom.

Ik krijg de windows van de usb niet aan de gang.
 

Bijlagen

  • 20200222_195423.jpg
    20200222_195423.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 13
Indien je laptop opstart met de USB stick erin, die wel in een USB 2.0 moet zitten, gelijk de F totes met F12 intrommelen, krijg je het bootmenu waar je de USB stick kunt kiezen, is het een UEFI systeem, dan die kiezen.
Kan eroverheen gelezen hebben maar mis het type Acer.

Weer opnieuw windows installeren?
Je hebt daarmee diverse repair opties en je kunt ook in de geavanceerde schijfopties de schijf zien als die werkt.

Tip, doet hij ooit weer, laat backups maken do
 
Als ik in de boot UEFI kies dan gebeurt er niks. Als ik die op legacy ofzoiets zet, dan krijg ik dat windows gebeuren.

Dus met UEFI komt hij in een loop van acer-scherm en opnieuw opstarten. Met legacy ook een loop maar dan met windows scherm.

Ik ga morgen graag met de F12 verder proberen. Maar ik merk dat ik te moe word om er nu mee verder te gaan.

Op pagina 2 staat volgens mij het acer type.

Bedankt voor de hulp vandaag. Ik ga morgenochtend er weer mee verder.
 
Niet in de UEFI (foutief wel eens bios genoemd) de instellingen veranderen, ben je nog verder van huis.
 
Oke. Dank je wel. Ga ik op letten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan