• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer start steeds opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis jansen

Nieuw lid
Lid geworden
6 mrt 2018
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo,
Mijn desktop begon 1.5 jaar geleden plotseling steeds opnieuw op te starten.
Nadat ik hem bij een computerwinkel heb gebracht kwam eruit dat ik een andere video kaart moest hebben. Een nieuwe video kaart erin en hij werkte weer prima.
Nu doet hij het weeren heeft hij weee bij se computer winkel gestaan en er is niks gevonden en hij heeft de gehele dag gedraaid daar en niet 1 x opnieuw opgestart.
Net thuis gekomen pc aangesloten en aangedaan en sinds 1.5 uur blijft hij steeds opnieuw opstarten.
Volgens de monteur wors hij niet te warm, doet de video kaart het goed, is de koeling prima en hij heeft de bekabeling gecontroleerd en hij is schoon gemaakt
v.w.b. Stof.

Wie weet waar het aan kan liggen waarom mijn desktop steeds opnieuw blijft opstarten?

Dennis.
 
Kijk eens in de logboeken via zoeken, eventvwr.exe, Windows, systeem en toepassingen of er iets over staat.

Er wordt gebruik gemaakt van een randaarde wandcontactdoos?
 
Zodra ik weer in windows kom ga ik kijken bij logboeken. Maar voordat ik in windows kan start hij opnieuw op of geeft ie de melding scanning and repairing drive H.
Maar het blijft bij scannen en uiteindelijk valt ie weer uit.
De stekkers zitten in een geaard stopcontact.
 
Zal dan eerst met de systeemherstel of installatiemedium opstarten en een chkdsk /r op die h: te plegen.

Dan in Windows met ChrystalDisk de SMART uitlezen.
 
Dank je wel pier zodra ik tijd heb ga ik eens even kijken of het gaat lukken
 
Wat hangt er allemaal aan die pc (via USB, netwerk, ...). Je kan best eens kijken wat het verschil is met aansluitingen die in de winkel gebruikt zijn/worden. Het kan best aan randapparatuur liggen. Misschien best alles eraf behalve keyb/muis en scherm (ook internet er af). Blijft ie dan wel draaien, één voor één je randapparatuur bij aansluiten en pc opstarten. Het systeem van "eerst kijken wat het niet is".
 
Welke Windows versie draait er in jouw nukkende computer?
 
Wat hangt er allemaal aan die pc (via USB, netwerk, ...). Je kan best eens kijken wat het verschil is met aansluitingen die in de winkel gebruikt zijn/worden. Het kan best aan randapparatuur liggen. Misschien best alles eraf behalve keyb/muis en scherm (ook internet er af). Blijft ie dan wel draaien, één voor één je randapparatuur bij aansluiten en pc opstarten. Het systeem van "eerst kijken wat het niet is".
 
Ik heb een muis, keyboard, scherm en netwerkkabel eraan zitten.
In de winkel deed ie aan het begin ook een paar keer opnieuw opstarten maar daarna een hele dag niet meer.
 
Zodra ik weer in windows kom ga ik kijken bij logboeken. Maar voordat ik in windows kan start hij opnieuw op of geeft ie de melding scanning and repairing drive H.

Is dat een externe HD en staat er een taak gepland (taakplanner) dat die telkens moet gescand worden bij het opstarten ?
 
Is dat een externe HD en staat er een taak gepland (taakplanner) dat die telkens moet gescand worden bij het opstarten ?
Het is een ssd vanuit mn laptop in de desktop gezet maar er staat geen taakplanner op volgens mij.
 
Scan die SSD van uit je gewone computer met de aanwezige antivirus.
 
Met de taakplanner bedoel ik dit .
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/gebruik-de-windows-10-taakplanner/

Die SSD werd uit een laptop gehaald om in een desktop te plaatsen .
Stond daar nog een windows op en als dat zo is , staat ze dan in het BIOS niet aangeduid als opstartsschijf ?

Heb de ssd vanuit de laptop eruit gehaald en de desktop opgestart met alleen de harde schijf waar windows op staat en die deed het meteen.......nu ff kijken voor hoelang ;)
 
Met de taakplanner bedoel ik dit .
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/gebruik-de-windows-10-taakplanner/

Die SSD werd uit een laptop gehaald om in een desktop te plaatsen .
Stond daar nog een windows op en als dat zo is , staat ze dan in het BIOS niet aangeduid als opstartsschijf ?
Heb de ssd eruit gehaald en de andere met windows laten zitten. Ging een dag peefect en nu achter elkaar opnieuw opstarten.
Word er knetter gek van komt niet eens meer in windows blijft uit en aan gaan tijdens opstarten.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan