• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

computer traag, en IE ook...

Status
Niet open voor verdere reacties.

geoffrey1989

Nieuw lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
9
Waarderingsscore
0
hallo iedereen,
heb me speciaal aangemeld op deze site omdat ik verschillende posts heb gelezen van mensen ook met problemen van traagheid enzo...

heb overlaatst windows gerecovered enzo, maar dat heeft niet veel meer opgelost, computer start traag op, website laden traag, programma's openen heel traag en soms zelfs niet, terwijl ze dan in taakbeheer wel open staan onder processen,
normaal kon ik deze dingen zelf oplossen, maar naar enorm veel zoekwerk en zelf tests te doen, helaas geen oplossing gevonden
ik denk dat mss mijn moederbord aan het crashen is of mijn harde schijf die begint te verslijten...

alvast bedankt :)
 

hey, bedankt voor de reactie,
heb deze gisterenavond dan nog in gang gestoken.... het duurde wel enorm lang, dus had ik de computer aangelaten als ik ging gaan werken vorige nacht.

bij thuiskomst zat ik op het bureaublad, heb deze dan ook gewoon direct afgesloten en gaan slapen, deze morgen pc aangelegd, en ik vind inderdaad dat die al terug wat rapper gaat, anders nog ideen?

bedankt,
MVG
geoffrey
 
Speciaal voor jou gequoot:

Ziet er prima uit.

Optimaliseringstips

Wat je kan doen is het volgende:

a) Windows goed opruimen en daarna goed opgeruimd houden en
b) Windows goed defragmenteren en daarna regelmatig de defragmentering na opruimen weer ter hand nemen!

Wat betreft het opruimen: download
5204fb054866c-TFC_nieuw_25x25.png
TFC/TheFileCleaner
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

TFC opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op TFC.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op TFC.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht tot TFC klaar is.
  • Indien TFC gereed is, dan kan de melding komen, dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!
  • Je mag TFC blijvend gebruiken
TFC zorgt er voor dat alle tijdelijke mappen worden leeggeruimd.

En dat alleen al bevordert het tempo van Windows, want dan hoeft die troep niet meer meegedragen te worden.
Overigens: hetzelfde geldt voor al die programma's die je niet meer gebruikt!


Wat betreft het defragmenteren: download en installeer O&O Defrag Free Edition, te verkrijgen als 32-bit- dan wel 64-bit editie - Downloadlink

Start O&O Defrag Free Edition, deze gratis defragmenteerder werkt efficinter dan het Windows tool.
Standaard is "Smart defrag" al ingesteld, dit houdt in dat veel gebruikte bestanden naar voren worden geplaatst waardoor alles sneller gaat!

Dit proces kan de eerste keer langere tijd duren - doe in die tijd dan ook geen andere dingen met de PC, want wat opgestart wordt kan niet gedefragmenteerd worden.

Mooi dat het gelukt is.
En nu dit regelmatig bijhouden.

Bovendien: als je nu snel bent kan je de vollediige versie van O&O Defrag 17.5 in bezit krijgen!

Hoe: ga naar http://www.oo-software.com/de/special/ctp864 en geef in dat venster jouw e-mailadres aan.
Het kan even duren, maar dan krijg je een mail van O&O terug met de gegevens hoe jij de software dient te aktiveren en in die mail staan twee knoppen, voor de 32- en 64-bit versie.

Deze volwaardige versie kan nog veel meer dan de gratis versie; bovendien heb je dan ook de beschikking over een Offline-defragmentering (dat gebeurt onder Windows na een reboot).
Met deze Offline-defragmentering worden die \windows bestanden gedefragmenteerd, die normaal niet gedefragmenteerd kunnen worden, zoals bivoorbeeld de MFT (MasterFileTable).

Een Offline defragmentering laat je weer opvolgen door een normale defragmentering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan