• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer "vernieuwen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchChaos

Gevestigd lid
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
208
Waarderingsscore
0
Beste leden,

Een vriend van mij had nog een "nieuwe" videokaart liggen en deze wilde hij graag gaan inbouwen.
Ooit gekregen en nooit iemand gevonden die hem wilde helpen. Nou ik vond het wel een leuk idee, dus Buurman & Buurman gaan aan de slag. Ajeto!

De videokaart die hij had liggen is een ASUS GTX 660 TI.
Helaas voor hem had zijn voeding maar iets van 300W; dus nieuwe voeding gekocht: LC-Power LC600H-12.
Toen bleek dat de voeding niet kon worden aangesloten op het moederbord. De voeding heeft namelijk een 24 pins (20+4) aansluiting terwijl zijn huidige moederbord een 18 pins (14+4) aansluiting heeft.

Vanmiddag even bij CoolBlue geweest, en toen kregen we de vraag welke processor we hebben. Wisten we niet (goed voorbereid, ahum). De medewerker had zelf een PC verbouwd met een Intel i4 en daarvan worden geen (nieuwe) moederbord meer voor maakt (Marktplaats verhaaltje geworden) maar voor de Intel i5-serie zouden we meer geluk moeten hebben. Advies: thuis kijken en kom maar terug als je meer weet, eventueel de computer meenemen.

Terug bij hem thuis even gekeken naar de processor en het is een: Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz 3.19 GHz (= 115XLM socket).
Maar goed, we willen graag gelijk verder dus dacht ik, laat ik hier eens om advies vragen.

Nu heeft hij niet echt een groot budget (€150 max), maar omdat we al zo op weg zijn willen we het wel afmaken natuurlijk.

Wat voor moederbord kunnen jullie nu aanraden?

Hij gebruikt de pc nu vooral om de oude games te spelen als Runescape, Diablo en World of Warcraft, dus niet al te zwaar zeg maar.

Ik heb de pc niet bij de hand om tooltjes te draaien etc, maar op verzoek kan er natuurlijk wel wat geregeld worden.
Hoop alleen stiekem dat het niet nodig is...

Alvast bedankt voor het meedenken!
Goed Pinksterweekend gewenst en ik ben benieuwd naar jullie tips.

Niels & Kevin
 
Het is een Medion.
Stickertje met KB6101 00 (MAC: EA=C03FD5AB7F67)

En uhm, 115X LM socket, kijk maar:

20210522_145509.jpg
 
Dat is een universele cpu clip voor de 1150/1151/1155 cpu's, lowmodel, die cpu i5 4460 is socket 1150.
Waarom probeer je eerst niet zo? of je moet de gpu zwaar gaan belasten, dan zou de voeding het op kunnen geven maar anders werkt het gewoon.
 
ow mijn fout!

Maar wat bedoel je? "probeer je het niet eerst zo?"
een socket 1150 board aanschaffen?

Want de videokaart werkt niet zonder extra voeding, voeding krijgen we niet aangesloten op het board, dus die zal moeten worden vervangen.
 
Aan de nieuwe voeding zit een 24(20+4) pins.
Die past dus niet op het moederbord, dat is het hele probleem. Op het moederbord zit een 18(14+4) pins.

Sorry, beetje ver van mn bed show hoor..
Of kan het allemaal anders??
 
Dat was al bekent hoor maar welke stekkers zitten er aan die oude voeding?, merk en type opgeven kan ook.

Of het wordt verlopen aanschaffen of een socket 1150 moederbord.

Dit is het bord wat erin zit?
 
De oude voeding gaat mn maat vanavond nazoeken voor je (is nu aan het werk)

Moederbord, het stickertje: KB6101 00 van Medion.
Zou dus zeggen van wel (als ik die KB Google kom ik op op dat board idd).
 
Hierbij fotootje van de oude/huidige voeding
 

Bijlagen

  • IMG-20210525-WA0006.jpg
    IMG-20210525-WA0006.jpg
    173,1 KB · Weergaven: 6
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan