• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer voor fotobewerking en dagelijks gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1974

Nieuw lid
Lid geworden
10 okt 2015
Berichten
15
Waarderingsscore
0
We willen een desktop kopen voor dagelijks gebruik en om fotobewerking met te doen.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
1000 zonder monitor, muis en toetstenbord.

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Geen

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Daily use en fotobewerking

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Windows10 home, Microsoft office en photoshop

- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Wifi, ssd 250GB, kaartlezer, dvd brander/speler

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Neen

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 10home of evenwaardig


- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1, acer 24" ips

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Ja

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Ja

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Prijs/kwaliteit
 
Hoe serieus is dat fotobewerken, gaat dat om enorme raw bestanden, waar je ingewikkelde bewerkingen op gaat uitvoeren?
 
Hallo Geert :welkom:

Ik heb aan de hand van je wensen een samenstelling gemaakt bij Azerty.nl:
Winkelmandje

Behuizing: Cooler Master N200
Dit is een Micro ATX kast met twee 120mm koelers. De kast heeft aan de voorkant 1x USB 3.0 en 1x USB 2.0. De kast is zo opgebouwd dat grote videokaarten ook passen en er ook mogelijkheid is om alle kabels netjes weg te werken in de hiervoor voorziene openingen voor degelijk kabelmanagement.

Voeding: Be quiet! System Power 7 300W
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden (incl. voorgestelde upgrades).

Moederbord: ASRock H170M Pro4
Dit moederbord heeft een prima geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Ook het bedraad LAN internet zit erop gentegreerd. Als aansluitingen vind je 6x USB 3.0 terug en kunnen tot 6 SATA apparaten verbonden worden voor opslag of als optische media. De chipset hier is de allernieuwste die ook ondersteuning geeft voor de nieuwe DDR4 standaard en de Skylake CPU's. Er zijn nog vrije PCI sloten voor evtl. een videokaart, mocht je grafisch iets te kort komen in de toekomst.

Processor: Intel Core i7 6700
Deze processor heeft 4 cores van elk 3,4 Ghz. De processor ondersteund ook Turbo Modus, Hypertreading en Kick Down.
Bij die eerste kan de hij zichzelf automatisch overclocken bij zwaardere taken. Dit is een verbeterde versie tenopzichte van de eerste generatie i5/i7 processoren, omdat er nu ook automatisch overclockt kan worden wanneer alle cores actief zijn.

Hypertreading is een technologie waarbij de processor zijn cores virtueel kan verdubbelen en dus op die manier nog meer zaken tegelijk kan uitvoeren. Dit geeft vooral extra performance bij zaken als foto- en videobewerken of 3D rendering. Voor het games-aspect is dit minder interessant. De processor wordt door Windows herkend als 8-core processor.

Kick Down is een nieuwe technologie, hierbij kan een processor gedurende een relatief korte tijd (er worden gesproken over maximaal 20 seconden) zeer hoog automatisch overclockt worden. Vooral handig wanneer je bijvoorbeeld grote bestanden wilt inladen of gaat comprimeren.

De cpu is in dit geval ook verantwoordelijk voor beeldweergave. Dat gebeurd dmv de gentegreerde videochip. In dit geval is dat de Intel HD Graphics 530. Dat maakt de pc een stuk zuiniger in verbruik. Indien je ooit wil gaan gamen kan je een midrange videokaart toevoegen voor betere gameprestaties. De huidige videochip is wel geschikt voor casual gaming.

Voor meer info en benchmarks, zie deze review: http://nl.hardware.info/reviews/622...skylake-review-6de-generatie-core-cpus-getest

Geheugen: Corsair Vengeance LPX PC4-21300 2666MHz 16Gb
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken. Er zijn nog twee vrije sloten die je in de toekomst evtl. nog kan vullen met geheugen (max. 2x16Gb extra).

SSD: Samsung 850 EVO 250Gb
Deze SSD haalt snelheden tot 550mb/s. Voor de algemene werking van je systeem en het inladen van games is dat erg fijn werken. Aanbevolen is om het besturingssysteem, drivers en beveiliging hierop te installeren.
Een extra harde schijf voor meer ruimte kan steeds toegevoegd worden of aangesloten via USB. USB 3.0 is dan aanbevolen.

Dvd brander: Samsung SH-224FB
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

Kaartlezer: Conceptronic Travel Multi Card Reader USB 3.0
Deze kan zowel intern als extern gebruikt worden en ondersteund onder meer Memory Stick PRO, MultiMediaCard, SD-geheugenkaart, Memory Stick Duo, Memory Stick PRO Duo, miniSD,... Door de USB 3.0 aansluiting heb je nooit snelheidsverlies.

Wifi netwerkkaart: TP-LINK TL-WN881ND
Met deze kaart verzend en ontvang je probleemloos snel data via draadloos internet.

Azerty assembleert het systeem, test alle onderdelen af, stelt het BIOS correct in. Daarna gaat men aan de slag met het besturingssysteem, de stuurprogramma's en drivers. Vervolgens worden ook de laatste nieuwe Windows updates genstalleerd. Met andere woorden, je pc wordt volledig gebruiks- en startklaar gemaakt.

Op de assemblage heb je n jaar garantie.
Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.
Verder geef ik je graag nog deze tip mee!!

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat dan gerust van je horen!!

Groetjes,

Dave
 
Dank u voor deze mooie samenstelling is wat ik ongeveer in gedachten had. Waar kan ik eventueel best op besparen moest ik eventueel een betere videokaart willen? Op de processor of een ander onderdeel?
 
Als zwaar gamen n van de doelstellingen is, is een videokaart aanbevolen. Als dat in eerste instantie niet prioritair is, zou ik geen aparte videokaart adviseren. Anders zou ik inderdaad een Intel Core i5 6600 CPU adviseren en een 500W voeding met daarbij een midrange videokaart. Bijvoorbeeld: https://azerty.nl/winkelmandje/wink...837549]=1&product[726121]=1&product[636231]=1

Maar voor specifiek bewerkingssoftware als doeleinde ga je er dan wel op achteruit. Let wel, dat geldt voor veeleisende gebruikers zowel vanuit het standpunt van de computer als van de gebruiker zelf. Een amateur fotobewerker zal het verschil niet merken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We willen gewoon de foto's wat bijwerken zoals de witcontrasten en zwartcontrasten en wat bijsnijden. Dus niet de grote bewerkingen mss later wel want we zijn nog cursus fotografie aan het volgen.
 
Als je niet gaat gamen, zou ik er geen losse videokaart in zetten. Kan overigens later ook altijd nog. Fotobewerken en videokijken heeft geen voordeel van een losse kaart.

Als je fotobewerken niet al te serieus is, kun je ook wel met een veel lichtere pc volstaan, ook een kant-en-klare pc, bijvoorbeeld op basis van een i5 4460. Ben je voor de helft van het geld klaar.
 
Welke games kan je spelen en op welke instellingen met de i7 6700
 
Alles casual dus de niet grafisch zware games. Bijvoorbeeld alle games via Facebook of andere sociale media en websites als www.spel.nl .
Ook ietwat oudere games zijn mogelijk, maar verwacht geen GTA 5 of Far Cry 3 en 4.
 
Voor photobewerken wil je vooral een goed en kleurecht scherm hebben lijkt me. daar scoort de 14inch beter op (volgens notebookcheck reviews) .
Ik zou kijken naar een laptop met zowel SSD (voor de snelheid) als een HDD (voor je foto's) aanboord.
8GB is het minimum, zou voor 16GB gaan - maar beginnen met 8GB mits dat uitbreidbaar is, is dat mogelijk.
Verder moet je even de RGB-ranges vergelijken van de laptops. Hoe hoger het percentage hoe beter voor jouw doelen.
Photoshop is zeer professioneel ...voor mij is dat voor fotobewerking. Mijn tekentablet XP-Pen Star G640 regeert goed met Photoshop. Juist met een drukgevoelig tablet kun je er alle kanten mee op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan