• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Computermonitor 22-23 inch in hoogte regelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

chesini

Nieuw lid
Lid geworden
25 jun 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik zoek een nieuwe computermonitor van 22 of 23 inch die in de hoogte regelbaar is en met een kwalitatieve beeldweergave. De toepassingen die ik gebruik zijn vooral kantoortoepassingen.

Belangrijk voor mij zijn een voldoende regelbaarheid in de hoogte en een scherp beeld met een scherpe letterweergave en natuurlijke kleurenweergave.

Welke modellen komen hiervoor in aanmerking ?

Mvg.
 
Voor een natuurlijke kleurweergave en kwaliteit zou ik in jouw geval naar een IPS (geen TN). Ze zijn iets duurder maar veel beter van beeldkwaliteit, ik gebruik ze ook voor grafisch werk waar kleur-echtheid zeer belangrijk is. Mijnes zijn van AOC waar alle kabels (HDMI, DP, ...) worden meegeleverd in de doos. En blijf zeker weg van de curved monitors! Waarvoor gebruik je de pc het meest?
 
Ik gebruik de PC vooral voor kantoortoepassingen oa Excel, Powerpoint, Visio.
 
Een en ander is ook sterk afhankelijk van je budget. Hoeveel geld wil je eraan uitgeven?

Ik ben het niet eens met @artstudiog als het gaat om de curved monitoren, daar heb je ook hele goede modellen van.
 
Vergelijkings linkje

Waarbij de Lenovo ThinkVision P24q-10 , weliswaar € 243,- is, maar wel een hele mooie resolutie van 2560x1440 (Quad HD) heeft, terwijl de rest niet verder komt dan 1920×1080 (of 1200).
Dat houdt dus in dat de Lenovo een scherper / strakker beeld zal geven.
 
....
Ik ben het niet eens met @artstudiog als het gaat om de curved monitoren, daar heb je ook hele goede modellen van.

Er zijn inderdaad zeer goeie curved (heb er zelf ook eentje aan de testpc hangen maar voor grafisch werk zijn die niet zo geschikt. Bijvoorbeeld een horizontale rechte lijn in het midden van het scherm = goed maar onderaan of bovenaan het scherm lijkt ie meer op een bolle/holle lijn (optisch) en dat is nefast voor een graficus. Als TS (topic starter) daar geen problemen mee heeft, ook goed.
 
voor kantoor toepassingen is de scherpte en contrast belangrijk de kleurechtheid is m.i. niet belangrijk
als je lang achter elkaar voor het beeld zit is een monitor met 100hz of meer prettig.
60 hz in combinatie met oude 50hz tl licht is waardeloos daar worden je ogen moe van
 
uiteindelijk de keuze gemaakt tussen Dell P2219H en HP Elitedisplay E223 en het is de HP geworden
wat mij betreft een prima scherm
 
Volgens mij worden de Dell en HP schermen gemaakt door AOC.
 
🙄 mmm, gebruik al heel wat jaartjes twee HP EliteDisplay's E231 voldoen prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan