• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Configuratie

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvv
  • Startdatum Startdatum
i9-14700, is dat niet i9-14900 of i7-14700?
Ik heb 2 i9-13900K en gelukkig geen van beide heeft de vermelde problemen gehad.

Het meeste wordt nieuw maar de GPU haal ik van marktplaats.
Dat zou ik als laatste daar kopen, die staan daar niet voor niets....

i9-14700, is dat niet i9-14900 of i7-14700?
Ik heb 2 i9-13900K en gelukkig geen van beide heeft de vermelde problemen gehad.
Inderdaad, te snel getypt, ik heb een i9-14900KF
1731594097083.png

Ik heb een i5-13600 KF, die wordt wel wat warm, maar dat ding is ondergewaarderd en bloedsnel. En uiteraard goedkoper dan die i-14900KF.
De i9 is 10% sneller. Maar dat mag ook wel van een generatie jonger, maar slechts 10% en kijk dan eens naar het prijsverschil. ;)
Maar goed... juiste bios firmware en goede koeling heeft deze wel nodig.

Dat zou ik als laatste daar kopen, die staan daar niet voor niets....
Ben ik het niet mee eens. Heb in het verleden altijd mijn videokaarten via MP gekocht en die draaiden jaren zonder problemen.
1 keer een nieuwe, toevallig bij Alternate in Ridderkerk, dat was een 3dfx Voodoo kaart en die ging na 2 maanden stuk.
Ik ga gewoon op mijn intuitie af....altijd goed.

Ok bij nader inzien denk ik dat het dan onderstaande combinatie gaat worden.

-ASROCK Z890 STEEL LEGEND WIFI
-Intel® Core™ Ultra 9 Processor 285K

Alleen nog bijpassend geheugen en een koeler er bij zoeken.

Neem een waterkoeling, hoeft niet de grootste en duurste te zijn. Oogt ook mooi maar dat is misschien minder belangrijk. Geheugen type kan je best nakijken bij gegevens van het moederbord bij de fabrikant. Zorg ook dat de voeding die je gebruikt zwaar genoeg is (vb Corsair R850e, die heb ik zelf) en genoeg aansluitingsmogelumijkheden heeft.

Okidoki. Waterkoeling zal ik overwegen maar is geen must voor mij.

Een vraagje. Er komt ssd opslag in. Ik wil ook een conventionele hdd er in. Haalt die hdd de snelheid van de ssd naar beneden?

Haalt die hdd de snelheid van de ssd naar beneden?
Nee, want ze worden niet meer aan elkaar gekoppeld zoals vroeger met IDE. Elke SATA schijf (ssd of hdd) heeft zijn eigen kanaal en werkt daarmee dus op zijn eigen snelheid.
Om die rede staat bij mij Steam op een SSD, dan games waar ik geen haast mee heb op een goedkope grote HDD en grote games die ik snel geladen wil hebben zoals bijv. Rust en Hogwarts Legacy, die veel vragen bij het laden, staan weer op een andere SSD.
Daarom is het wel gunstig dat je bij Steam games op allerlei partities en/of schijven kunt zetten.
Kan trouwens bij meer, maar weet niet meer welke allemaal. Epic ook volgens mij.

Okido duidelijk

Nou het is een asus tuf z890 mb geworden. Ik zit alleen in dubio met de ssd. Er zit een gen 5 ssd slot in het mb. Eat is wijsheid denk ik dan. Voor een gen 4 ssd gaan ..samsung of wd. Of toch gen 5.

Ik vind persoonlijk de dure meerkost van de gen 5 momenteel nog niet de moeite waard. De gen 4 is ook al heel snel. Als ik toch voor gen 5 zou gaan, zou ik toch afwijken van de duurdere merken zoals o.a. Samsung en eens kijken bij PNY, Corsair, Crucial.

Ja dat is ook weer zo. Van gen 5 ssd is de spoeling eel dun.

2tb voorlopig.
Afgezien van de prijs en als ik voor snelheid ga dan is gen 5 toch een betere keuze. Iedereen wil toch wel de snelste.

Gen 5 voor systeem en gen 4 voor data, als de prijs geen probleem vormt.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan