• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Connect LAN cable from router to switch, from switch to UTP wall mounting bracket and wall > device

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC King

Nieuw lid
Lid geworden
30 mei 2017
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Hi,

Mijn vraag volgt in het Engels omdat ik deze reeds in het Engels geschreven had richting de fabrikant (er even vanuit gaande dat de meesten hier wel Engels zullen kunnen hanteren). Jullie ideeën zijn zeer welkom!

I've got problems connecting/forwarding my internet connection from my router via the NETGEAR switch throughout the house via UTP wall mounting brackets.

My set-up is as follows:

From my ISP modem/router (KPN Experia Box) a cable runs to the NETGEAR switch, from that switch a longer cable runs through the house to a room upstairs for example, that specific cable ends in a wall mounting bracket where it's connected, from that wall mounting bracket a UTP connector is plugged into the wall mount and runs to the destination device (for example a desktop computer).

Cables are connected the T568B-way on both ends (everywhere, on any cable).

When I do NOT use the switch and I plug in the long UTP cable directly into my router (rest of the set-up the same), it works fine and the desktop PC upstairs will have internet connection. So this suggests there's nothing wrong with the cable connections.

As soon as I am connecting the switch in between the problem pops-up.

Furthermore, when I connect the switch to the modem and a cable from the switch directly to a laptop downstairs (not via the wall mount, but a direct UTP cable), the switch DOES work properly. So this might also suggest there's nothing wrong with the switch...

Could you please help me out on this subject? How will I be able to resolve this issue? I want to connect multiple UTP cables like this from the switch throughout the house to wall mounts.

Would another switch after the wall mount resolve the issue?

Thanks in advance!

Jorn
 
Laatst bewerkt:
Vertaal het maar lekker voor ons, tis een Nederlads forum en anders, bye bye.
 
Vertaal het maar lekker voor ons, tis een Nederlads forum en anders, bye bye.
Is dat zo vervelend dan een stukje Engelse tekst? Wist niet dat dat niet toegestaan is...
 
Nou stukje... het is een heel verhaal en voor een niet-Engels iemand niet echt gebruikelijk en gewenst op een Nederlandstalig forum.

Dat gezegd hebbende, als het goed is maakt het niet uit welke methode je gebruikt als de pinbezetting aan beide kanten maar hetzelfde is. Als ik het goed onthouden heb tenminste.

Echter jij gaat vanuit je switch naar een enkele wallmount boven, dat maakt het wat moeilijker. Zou me niet verbazen dat die mount niet autosensing is en je aan die kant A moet gebruiken (dus crossover maken zeg maar) Als dat al werkt, ben er niet zeker van. Maar waarom zo moeilijk?

Wat ik zou doen. Extra wallmount kopen voor beneden, daar de kabels tussen de wallmounts aansluiten zoals aangegeven in de wallmounts en dan gewoon een kleiner utp kabeltje van je Netgear naar de wallmount beneden.
 
Is dat zo vervelend dan een stukje Engelse tekst?

Nou stukje... het is een heel verhaal en voor een niet-Engels iemand niet echt gebruikelijk en gewenst op een Nederlandstalig forum.

Dat gezegd hebbende, als het goed is maakt het niet uit welke methode je gebruikt als de pinbezetting aan beide kanten maar hetzelfde is. Als ik het goed onthouden heb tenminste.

Echter jij gaat vanuit je switch naar een enkele wallmount boven, dat maakt het wat moeilijker. Zou me niet verbazen dat die mount niet autosensing is en je aan die kant A moet gebruiken (dus crossover maken zeg maar) Als dat al werkt, ben er niet zeker van. Maar waarom zo moeilijk?

Wat ik zou doen. Extra wallmount kopen voor beneden, daar de kabels tussen de wallmounts aansluiten zoals aangegeven in de wallmounts en dan gewoon een kleiner utp kabeltje van je Netgear naar de wallmount beneden.
Dank voor je reactie.
Bedoel je dan een soort patch panel beneden in de meterkast?

Alleen snap ik dan niet wat dan maakt dat het dan wel werkt....dan laat je de switch dus achterwege?
Hoe weet het patch panel dan welke kabel 'doorverbonden' moet worden als het ware? In het modem heb ik te weinig poorten om alle kabels kwijt te kunnen...
 
Bedoel je dan een soort patch panel beneden in de meterkast?
Als je het zo wilt noemen. Je schrijft dit:
from that switch a longer cable runs through the house to a room upstairs for example, that specific cable ends in a wall mounting bracket where it's connected
Hieruit begrijp ik dat je al een wallmount hebt.
Zoiets (klik) ongeveer dus. Of niet?

Als je zo eentje boven hebt, dan ook zo eentje in de buurt van je Netgear switch plaatsen en dan aansluiten zoals aangegeven.
Of wat bedoel jij anders met een "wall mounting bracket"?

De switch laat ik niet achterwege. Even of ik het een beetje schetsen kan.

Netgear switch -> wallmount -------------------------------------- walmount boven -> PC.

Zo duidelijker?

Geen extra poorten nodig, zelfde situatie, alleen 1 wallmount extra.
 
P.s. nog eenvoudiger... gebruik boven die wall mounting bracket niet, maar zet daar een goedkope switch neer. Dan heb je een kabel van je Netgear switch naar die goedkope switch boven.
Kan daar ook meer op aangesloten worden behalve een pc bijv. ook een spelconsole, tv of printer.
En dan hoef je niet te prutsen met kleuren maar gewoon standaard utp kabel gebruiken.
 
P.s. nog eenvoudiger... gebruik boven die wall mounting bracket niet, maar zet daar een goedkope switch neer. Dan heb je een kabel van je Netgear switch naar die goedkope switch boven.
Kan daar ook meer op aangesloten worden behalve een pc bijv. ook een spelconsole, tv of printer.
En dan hoef je niet te prutsen met kleuren maar gewoon standaard utp kabel gebruiken.
Hoi, is een idee, maar niet perse eenvoudiger, want dan moet er juist wel geprutst worden met kleuren. Nu is de kabel aangesloten op de wandcontactdoos, daar moet dan een UTP stekker aankomen.

Verder wordt het dan voor het oog minder mooi, want die muurpunten zijn juist zo netjes afgewerkt... (dan komt er straks een losse kabel uit de muur)
En een switch daar is juist niet perse nodig, 1 aansluiting is in dit geval voldoende..
 
Wat makkelijker is, maar wat je nu wel extra werk kost is aan de kant van de modem een patchpanel aansluiten. Beide kanten (patchpanel en wandcontactdoos op dezelfde code aansluiten (hetzij A, hetzij B, maar wel beide hetzelfde). Als je dat hebt kun je experimenteren.

Ik denk namelijk dat je misschien een crossover constructie hebt gemaakt terwijl dat niet de bedoeling is, of andersom. Als je vanuit je switch naar je wandcontactdoos via straight gaat, kun je daarna vanaf de contactdoos naar de laptop experimenteren met straigt of crossover kabels. Volgens mij is dat de enige manier nog om je probleem verder te onderzoeken en uit te sluiten.

Voor nu heb je te veel variabelen om er iets over te zeggen, we weten namelijk niet of je beide punten vanaf de router/switch op dezelfde code hebt gemaakt.

Als dit te veel gedoe is, zul je moeten onderzoeken wat de kabels zijn waarmee het wel werkt (dus zonder contactdoos) en moeten uitzoeken hoe het in de contactdoos aan beide kanten zit. Is dit crossover en je moet naar straight, dan zul je vanaf je contactdoos naar de laptop nog een crossover kabel moeten gebruiken om het straight te maken. Is het straight en moet je naar crossover dan zul je een crossover kabel moeten gebruiken. Is het straight en moet het straight dan moet je verlengen met een straight kabel.

Verder zouden inderdaad meer mensen je kunnen helpen als je je verhaal netjes in het Nederlands uitschrijft, we zijn tenslotte een Nederlandstalig forum.
 
Hoi, is een idee, maar niet perse eenvoudiger, want dan moet er juist wel geprutst worden met kleuren.
Leg me eens even uit wat het verschil is tussen prutsen met kleuren door een aansluiting in een wandcontactdoos te maken of prutsen met kleuren door er een normaal utp stekkertje op te zetten?
Dat zie ik even niet. Want daar zit je nu immers ook mee in je maag.

Ik heb ook nog geen antwoord gezien of die wandcontactdoos zoiets was als ik liet zien in de link waar ik naar verwees? Want dat gaf ik ook al aan als betere optie.

@YdieresiS is een beetje hetzelfde aan het zeggen als ik al geschreven had.

En een patch patchpanel is wat groot, gewoon een wandcontactdoos bij je switch is ook voldoende en die kun je dan straight aansluiten als het goed is aan beide kanten.
De twist wordt dan door de switch en de utp kabel naar de laptop verzorgd, dus geen geneuzel met crossover. Maar dat had ik al verteld.
 
@Black Tiger ik denk groots ;) , ik heb hier thuis 24 aansluit punten door het hele huis in een mooi patch panel weggewerkt in de meterkast. Alles straight aangesloten en mooi netjes patch kabels in de meterkast naar de switch die daar hangt. Hier trouwens geen probleem welke kabel ik ook aansluit, maar veel kan daar ook afhangen van de gekozen apparatuur.

Dat gezegd hebbende, wat is het model en type van je Netgear switch @PC King? Misschien kunnen we daar ook nog achterhalen of deze zelf kan schakelen in straight/crossover. Nu weten we over dat device eigenlijk helemaal niets, terwijl daar wel eens de bottleneck in zou kunnen zitten (in combinatie met hoe de wandcontactdozen zijn bedraad).
 
Hier ook een tevreden gebruiker van een patchpaneel met bijbehorende switch. Dus zo gek is de gedachte van @YdieresiS nog niet. :)
 
ik heb hier thuis 24 aansluit punten door het hele huis in een mooi patch panel weggewerkt in de meterkast.
Dat is wel mooi als dat kan. Ik heb thuis een 48 poorts switch weggewerkt dus ik denk ook groots. :)
Maar een patch paneel is natuurlijk wel mooi, vermits je ruimte hebt in de meterkast voor zoiets en liefst ook je aansluitingen daar binnen komen. Is bij mij (beiden) niet het geval.
V.b.w. de switch lijkt het me sterk dat er nu nog niet-autosensing switches in gebruik zijn. Dan moet het toch al heel antiek zijn, maar men wete natuurlijk maar nooit.

@Rubensky niemand zei dat die tip slecht zou zijn. Maar ik meen begrepen te hebben dat PC King het slechts voor 1 wandcontactdoos wilde. En wat moet je met een patchpaneel als je maar 1 wandcontactdoos er op hoeft aan te sluiten?

Maar misschien dat @PC King zijn wensen wat dit betreft kan verduidelijken?
 
Zo bedoelde ik het niet. Meer zo van als je het netjes wil doen is een patchpaneel niet gek.
 
Hoe je het doet maakt niet perse uit, belangrijkste is dat je de kabels goed aansluit in de wanddoos en op de switch. Graag meer informatie over het merk en model switch en dan kunnen we eventueel zoeken wat daar nog aan kan gebeuren.
 
@Black Tiger ik denk groots ;) , ik heb hier thuis 24 aansluit punten door het hele huis in een mooi patch panel weggewerkt in de meterkast. Alles straight aangesloten en mooi netjes patch kabels in de meterkast naar de switch die daar hangt. Hier trouwens geen probleem welke kabel ik ook aansluit, maar veel kan daar ook afhangen van de gekozen apparatuur.

Dat gezegd hebbende, wat is het model en type van je Netgear switch @PC King? Misschien kunnen we daar ook nog achterhalen of deze zelf kan schakelen in straight/crossover. Nu weten we over dat device eigenlijk helemaal niets, terwijl daar wel eens de bottleneck in zou kunnen zitten (in combinatie met hoe de wandcontactdozen zijn bedraad).
Switch is een NETGEAR GS108, volgens mij best een degelijke die dat wel aankan..., toch?

Bedrading is volgens mij straight aangesloten. Dit ga ik morgen testen.
 
Dat is wel mooi als dat kan. Ik heb thuis een 48 poorts switch weggewerkt dus ik denk ook groots. :)
Maar een patch paneel is natuurlijk wel mooi, vermits je ruimte hebt in de meterkast voor zoiets en liefst ook je aansluitingen daar binnen komen. Is bij mij (beiden) niet het geval.
V.b.w. de switch lijkt het me sterk dat er nu nog niet-autosensing switches in gebruik zijn. Dan moet het toch al heel antiek zijn, maar men wete natuurlijk maar nooit.

@Rubensky niemand zei dat die tip slecht zou zijn. Maar ik meen begrepen te hebben dat PC King het slechts voor 1 wandcontactdoos wilde. En wat moet je met een patchpaneel als je maar 1 wandcontactdoos er op hoeft aan te sluiten?

Maar misschien dat @PC King zijn wensen wat dit betreft kan verduidelijken?
Exact! Dat lijkt mij ook dat een NETGEAR switch die nu uitgegeven wordt gewoon auto-sensing aankan.

Er lopen meerdere UTP kabels de woning in vanuit de meterkast, deze gaan allen naar wandcontactdoos verdeeld door het huis.
Ik zie niet direct een verschil/verbetering t.o.v. de switch als ik over zou stappen op een patchpaneel. Het gaat in beide gevallen om het correct aansluiten ervan, daar zit bij beide geen verschil qua beter zijn toch?
 
@PC King Het steeds quoten van gehele berichten is niet nodig. Gebruik de functie van het quoten alleen als je een bepaald deel van een reactie wilt aanduiden.

Voor de rest kan je gewoon reageren zonder te quoten.
 
Het is al wel een ouder model als het deze is:
https://tweakers.net/pricewatch/74469/netgear-prosafe-gs108/specificaties/ die stamt uit 2004, dus bijna 20 jaar oud. Geen idee of die zelf straight en crossover kan switchen, dat kan ik ook zo niet terugvinden.

Hier nog een mooi stukje over wat wanneer te gebruiken en hoe het precies zit:
 
Die is autosensing. Ik ken trouwens geen 1 GB switches die dat niet meer zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan