• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

connectbox in bridge modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Mensen,

Wij krijgen een connectbox van Ziggo. Nu zitten we bij een andere provider en gebruiken we een Fritzbox 7360. Deze hangt op een handige plek. Daarom willen we de connectbox die in de meterkast komt te staan in Bridge modus zetten.

Dan gaan alle functies op de connectbox uit. En zullen worden overgenomen door de Fritzbox die we via de Wan poort verbinden.

Nu weet ik alleen niet of ik dan iets aan de huidige instellingen van mijn Fritzbox moet wijzigen? En hoe werkt dit dan met de aangesloten VOIP telefoon?

Wie kan mij meer informatie verstrekken?
 
Is het wel mogelijk om de Connectbox op bridgemode te zetten?
Ik heb zelf een Tecnicolor van Ziggo en daar kan het wel, maar volgens mij kan het niet op elk modem van hun.

Wat betreft de Fritzbox, ik zou eerst het modem eens aansluiten en dan kijken of hij meteen werkt.
Ik heb de Tecnicolor in bridgemode en een Sitecom router er achter zitten en daar heb ik niets veranderd aan de instellingen.
 
Nu dat kan zeker. Heb het er gisteren met een medewerker over gehad. Onze router staat in de woonkamer. Eerder hadden wij nog internet over de koperlijn. Dat is heel erg langzaam!

Nu krijgen we via Coax maar dan kan je het apparaat het beste in de Bridge modus zetten. Want alle kabels terugbrengen naar de meterkast is echt geen optie meer. Dan is dit de beste oplossing.

Had al zo'n gevoel dat je niets hoefde te wijzigen. Want de router blijft een router en wordt geen Accesspoint.
 
Ja ik verwacht dat het gelijk gaat werken.
Want zoals jij zegt is het een router.
Ik heb een router genomen omdat dit beter beveiligd is dan het modem van Ziggo, ook heb ik een stabieler internet.
Ik heb alleen wel het standaard wachtwoord veranderd.
 
Volgens mij kan Ziggo dat op afstand instellen. Ik heb dan wel geen Connectbox, maar een ander modem. En daar kon het gewoon ingesteld worden. Weliswaar niet door mezelf, maar op afstand.
 
Volgens mij kan Ziggo dat op afstand instellen. Ik heb dan wel geen Connectbox, maar een ander modem. En daar kon het gewoon ingesteld worden. Weliswaar niet door mezelf, maar op afstand.

Wat bedoel jij, bridgemode?
Dit kan in de meeste gevallen zelf, door in te loggen op het modem.
 
Wat bedoel jij, bridgemode?
Dit kan in de meeste gevallen zelf, door in te loggen op het modem.

Je kunt vaak wel zelf inloggen op de modem, maar de modem niet in bridgemodus zetten. Dat was het tenminste tot nu toe bij Ziggo. Een telefoontje naar de helpdesk en zij voeren het voor je uit.
 
Daar heb ik geen last van, maar ik heb wel een ouder modem.
Dus mogelijk bij de nieuwere is dit zelf niet meer te doen.
 
@Palladin

Je hebt daarin zeker gelijk. Soms kan dat niet, soms kan het wel. Daarvoor is een verklaring: Wanneer je in een voormalig UPC gebied woont kan het wel als je in een Ziggo gebied woont kan het niet. Aldus de medewerker.
 
Even ter bevestiging de WAN poorten op een Fritzbox 7360 dat is toch de LAN 1 poort? Volgens mij en als ik de handleiding goed begrijp wel.
 
Bij mijn router is hij blauw gekleurd en de rest is geel. Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik ook zeggen dat het Lan 1 is.
 
Je hebt daarin zeker gelijk. Soms kan dat niet, soms kan het wel. Daarvoor is een verklaring: Wanneer je in een voormalig UPC gebied woont kan het wel als je in een Ziggo gebied woont kan het niet. Aldus de medewerker.

Ik woon in een voormalig Upc gebied, vandaar dat ik het zelf kan.
Maar als jij toch moet bellen voor bridgemode laat dan gelijk de wifi uitzetten van de connectbox, dan weet je zeker dat dit elkaar hierbij de weg zit.
 
Normaal gesproken gaat Wifi uit als je bridge mode activeert. En nee, ik hoef niet te bellen. Ik kan het als het goed is zelf.
 
Nee dat klopt niet, de wifi blijft gewoon aan.
Bij mij modem tenminste wel.
 
Oké. Redelijk vreemd. Maar bedankt voor de tip. Daar zal ik dan opletten als ik het in ga stellen.
 
Maar het zou kunnen dat het per modem verschilt. Ik heb wel een ouder model.
 
Dat ga ik dan wel zien. Je tip is bruikbaar, want nu zal ik erop letten.
 
Ik heb nog 1 vraag. Vanmorgen probeerde ik de connectbox in Bridge modus. Dat ging niet helemaal goed omdat de ipv6 nog ingeschakeld was. Die wordt binnen 24 uur uitgezet. Het is een fout in de connectbox.

Maar nu had ik de instellingen wizard van mijn router doorlopen. toen werkte het niet. Met de default instellingen en dan direct eraan hangen wel.

Alleen hebben mijn router en de Connectbox hetzelfde ipadres waardoor ik geen van beide meer kon bereiken om in te loggen.

Hoe kan ik het beste regelen dat ik nog in allebei kan komen?
 
Maar als jij jou router afkoppelt van jou modem, dan kun je het modem eens resetten via het wel bekende gaatje, dan zou je als het goed is weer kunnen inloggen op jou modem.

Staat het wel op automatisch een ip adres aanmaken?
Normaal zou dit goed gaan en zou jij 2 ip adressen moeten krijgen bijvoorbeeld 192.168.0.1 en 192.168.0.100.
Of bridge mode werkt nog niet optimaal en zou je misschien de 24 uur moeten afwachten.

.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan