• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Constant wifi op de laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gevestigd lid
Lid geworden
12 mrt 2013
Berichten
457
Waarderingsscore
0
Maak op mijn laptop veel gebruik van de slaapstand functie. Hierdoor kan de laptop snel weer 'inschakelen' op het moment dat we er achter willen. Dit werkt op zich perfect, maar er is n ding wat ik niet voor elkaar kan krijgen.

Op het moment dat Windows 7 uit de slaap stand komt, gaat het netwerk zich weer opnieuw verifiren of initiren... Dit duurt ongeveer 15 tot 20 seconden. Dit is natuurlijk niet lang, maar ik wil het toch nog verder inkorten, of liever helemaal voorkomen. Het netwerk mag wat mij betreft gewoon actief blijven in de slaapstand.

Ook bij het opstarten van de pc zie je hetzelfde. Het netwerk is lang bezig met het maken van netwerkverbinding. De computer is al lang opgestart. Je heb Internet Explorer al open staan, maar het netwerk is nog niet klaar... Je ziet het netwerkicoontje rechtsonder staan met zo'n rond draaiend bolletje erbij.
 
Ben je bekend met Services?
Zoja - schakel dan de SSDP Discovery volledig uit.
Deze service zorgt ervoor dat er telkens eerst naar nieuwe netwerken wordt gezocht!
Vandaar dat bolletje!
 
Dank Abraham.
Heb hem uitgeschakeld.
Laat nog weten of het geholpen heeft.
 
Sorry Abraham,

Na het sluiten van de klep, en na 20 seconden openen moet ik wifi toch weer handmatig opstarten
in de taakbalk

--- Update ---

Sorry Abraham,

Na het sluiten van de klep, en na 20 seconden weer openen, moet ik wifi toch
weer handmatig opstarten rechts onderin.
Het oranje draaiendebolletje gaat niet vanzelf uit.
 
Ga naar Apparaatbeheer en zorg dat je de energieinstelling van de WLAN-adapter aanpast.
Haal het vinkje weg dat de slaapstand de Netwerkadapter mag uitschakelen.

Overigens - jouw Windows draait op een gewone HD of op een SSD?
Als het een SSD is - dan zorgt het veel gebruiken van de slaapstand voor een snellere afbraak van de SSD door devele schrijfbewegingen die de slaapstand met zich
 
Sorry Abraham.

Na het sluiten van de klep, en na 20seconden weer openen, moet ik wifi toch weer handmatig opstarten.

--- Update ---

Sorry Abraham,

Na het sluiten van de klep, en weer openen na 20 seconden , moet ik wifi toch weer handmatig opstarten.

--- Update ---

Sorry Abraham.
 
Vreemd - energie-instellingen van de WLAN netwerkkaart wel aangepast?
 
Vinkjes had ik al weggehaald.
Laptop draait op gewone HD
 
Dan weet ik het verder ook niet - slaapstand is nog nooit favoriet bij mij geweest.
Afwachten of er nog meer tips komen.
 
Dank je voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan