contactadressen windows mail

ThAdMa

Junior lid
Lid geworden
18 mei 2021
Waarderingsscore
5
Als ik een nieuwe mail maak in Windows Mail dan klik in de balk "Aan" op het poppetje "Contactpersonen kiezen" en na het klikken op de gewenste persoon en op het vinkje "Gereed" dan wordt dit mailadres meteen in de balk Aan ingevuld.
Op mijn tweede windows 10 pc ben ik overgestapt van Thunderbird naar Windows mail en heb via Outlook.com het adresboek geïmporteerd naar Mail.
Als ik nu via "Contactpersonen kiezen" een adres wil invoegen kan ik wel via zoeken alle adressen zien maar kan ik geen contactpersoon kiezen die dan in de balk Aan wordt ingevuld.
Als ik in het mailprogramma op de optie "Overschakelen naar Personen" klik dan zie ik wel alle adressen, echter zonder emailadres.

Op mijn tweede windows 10 pc ben ik overgestapt van Thunderbird naar Windows mail
Waarom,?
Nu zit je met de gebakken peren.

Bedankt voor je geweldige hulp

Als ik een nieuwe mail maak in Windows Mail dan klik in de balk "Aan" op het poppetje "Contactpersonen kiezen" en na het klikken op de gewenste persoon en op het vinkje "Gereed" dan wordt dit mailadres meteen in de balk Aan ingevuld.
Waarom deze stap, Het makkelijkste is een nieuwe mail maken en dan de begin letter van de persoon in typen op de plek van het email adres, dan komen alle contacten met de zelfde letter in beeld.
(moet dit natuurlijk wel goed werken)

Het erop dat het over zetten niet goed is gegaan.
Heb jij veel adressen om over te zetten?
Als dat meevalt zou ik de contacten handmatig toevoegen, dit gaat best snel.

het kan inderdaad met het intoetsen van een letter, maar als je veel adressen in cc of bcc moet ingeven dan gaat het vanuit de map personen sneller.
Ik zal het importeren van het adresboek nog een keer proberen.

Hopelijk dat het nu wel goed gaat 😃

Daarnaast blijft het voordeel dat wanneer je ooit 1x een mail hebt gestuurd naar iemand of een instantie en je klikt op het woordje "Aan", ook Windows mail precies doet / laat zien wat ThAdMa wenst.
Het is de eerste weken / maanden dus even doorbijten en daarna werkt het e.e.a. weer zoals je gewend was.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan