• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Contacten weergave Android telefoon i.p.v. highlights

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
521
Ik heb een Android telefoon en er begint me nu iets echt te irriteren.
Voorheen als ik mijn contacten (poppetje) opende, dan kreeg ik mijn lijst met contacten te zien en kon daar meteen door mijn contacten bladeren naar diegene die ik hebben moest.

Na een update vond Google e het schijnbaar nodig nu standaard te openen met een tabblad "Hoogtepunten" en daarop zie je dan "favorieten" en daar onder "recent".
Overbodig want die mogelijkheid was al aanwezig onder het telefoonhoorntje, daar zie je ook recente belletjes en kun je ook favorieten aangeven.

Welnu. Wil ik nu dus iemand bellen moet ik eerst contacten openen en daarna onderaan eerst ook nog eens op het tabblad "Contacten" klikken voordat ik mijn lijst met contacten zie.

Iemand een idee hoe dat weer normaal te zetten zodat standaard weer met contacten geopend wordt, of anders dat hele highlights geneuzel uit te zetten?

Welke telefoon heb je? (dat ik dat moet vragen... ;))
Want dit is iets wat aan de fabrikant / model kan liggen. De mijne doet het iig niet.

Want dit is iets wat aan de fabrikant / model kan liggen.
Nee dit is iets van Google zelf. Dus elke moderne Android telefoon zou dat moeten hebben als het goed is. M'n dochter heeft een Samsung die heeft het ook niet. Misschien kunnen fabrikanten dan zelf bepalen wanneer en of ze die update doorzetten, of gefaseerde uitrol, geen idee.

Is schijnbaar al wat langer ingevoerd, maar vreemd genoeg heb ik dat pas met de laatste update gekregen.
Als je op die pagina kijkt, dan ziet het er uit bij mij zoals op dat eerste schermpje aan de linkerkant. Want ik heb nog geen favorieten daar toegevoegd.

Mijn telefoon is een Oppo Find X3 Lite 5G er staat nog type CPH2145.
Androidversie 13.

Ik heb een Android telefoon en er begint me nu iets echt te irriteren.
Voorheen als ik mijn contacten (poppetje) opende, dan kreeg ik mijn lijst met contacten te zien en kon daar meteen door mijn contacten bladeren naar diegene die ik hebben moest.

Iemand een idee hoe dat weer normaal te zetten zodat standaard weer met contacten geopend wordt, of anders dat hele highlights geneuzel uit te zetten?
Als ik bij mijn telefoon kijk onder contacten, dan staat contacten links en die kiest hij standaard. Hoogtepunten in het midden en rechts organiseren. Dus hier staat hij gewoon goed ingesteld.
(Nokia X10 Android 13) Ook na het wisselen tussen de andere twee opties kan ik hem gewoon terug zetten en blijft hij die openen.

Zelf kies ik als ik wil bellen voor het horentje en dan contacten. (mocht ik hem op recent hebben gezet) Werkt dan net iets makkelijker.

Als ik bij mijn telefoon kijk onder contacten, dan staat contacten links en die kiest hij standaard.
Ja dat had ik graag ook maar bij mij blijft hij nu dus met die highlights openen. :(

Hoorntje en dan contacten zijn ook twee acties. Zou het zeer prettig vinden als iemand wist hoe je dat kreng zo kreeg dat ie standaard op contacten opent.

Hoorntje is hier maar 1 actie, zo lang ik hem niet op recent zet.
Is dat bij jou niet zo?

Dus ik denk dat het aan jou Android versie ligt.
Want de software is vaak net iets verschillend per telefoon merk.

Ahja klopt als ik bij hoorntje contacten klik, dan sluit en dan hoorntje weer open staat ie ook weer op contacten dus dat is hetzelfde.

Maar ik wil dat dus bij contacten op die manier hebben.

Oh wacht... wordt ie weer lekker. Nu heb ik weer op gewoon contacten geklikt. Tabblad contacten en normaliter ga ik altijd terug om af te sluiten. Nu 3 horizontale lijntjes geklikt en gewoon alles dicht gekiept weer.

Nu doe ik weer hem open en nu blijf ie wel weer openen met contacten.
Pffff... had al een paar keer geprobeerd zo en dan lukte het niet. Nu schijnbaar wel.

Nou dan is het opgelost. :)

Hopelijk blijft het nu gewoon goed staan :)
Maar er gebeuren soms rare dingen met Android.
Nokia heeft de software ook niet 100% in orde, maar gelukkig dat ik er weinig last van heb.
Mijn volgende telefoon wordt een Pixel, hopelijk dat die beter werkt.

Vandaag nieuwe poging gedaan, contacten geopend en..... phew.. gelukkig, hij blijft nog altijd goed werken. :)

Inderdaad kan Android zich ook wel eens verslikken.
Wat mij betreft mag hij op opgelost gezet worden.

Gelukkig 😃

Terug
Bovenaan