• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Continu harde schijf activiteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
In jouw computer zitten enkel SSD's heb ik gezien.
Hoe bemerk jij nu die continu harde schijf activiteit?
 
Het lampje pinkt continu, ik ga dadelijk is bullguard verwijderen Abraham54 is zien wat dat geeft
 
Oké, zorg er daarna dat de Windows beveiliging actief wordt!
 
Ga even Bitdefender er is op af laten gaan om te scannen, vorige keer had die ook wat gevonden, hou je op de hoogte
 
Hmmm, Bulguard gebruikt ook de Bitdefender antivirusengine, alleen een andere firewall!
 
Ok, ik heb bullguard verwijderd ga nu defender de defenities updaten en is goed laten scannen, weet je het resultaat te zeggen
 
Prima - Windows Defender behoort tegenwoordig ook tot de top!
En kijk vooral ook hier:
 
Dank je voor de info, ik zou graag een alternatief als defender gebruiken, is Norton misschien een optie ?
 
Vertrouw je de boel niet?
Wil je goed beveiligd zijn, dan is de gratis versie van Avira 2019 ook een aanrader, regelt ook de Windows Firewal, prima combinatie - gebruik ik ook.
 
Mmm ben niet zo een fan van Avira de pc winkel rade mij Norton aan zijden ze omdat die het minste en lichtste was, maar ik weet niet wat ik daarvan moet denken
 
Een winkel zal doorgaans koop antivirus aanprijzen - dat is logisch.

Maar waarom zou je geld willen uitgeven als het gratis net zo goed kan.
Avira draait lichter in Windows dan zelfs Windows Defender.
 
Norton staat er om bekend dat dit flink resources vraagt. Natuurlijk is dat een commercieel praatje om de duurdere anti-virus software te verkopen.
Mijn persoonlijke ervaringen met Avast zijn vrij goed
 
Avast met al die toeters en bellen draait lang zo licht niet als Avira.
Het zusje van Avast, AVG Free draait ook lichter in Windows dan broer Avast, ondanks dezelfde AV-engine.
 
Dank je voor de info @ Abraham54, de topic mag gesloten worden, moesten er nog problemen opduiken dan geef ik een seintje
 
Ik verwacht morgen een bericht van je of het geholpen heeft een andere antivirus te installeren.
Als dat het geval is, kunnen we gaan opruimen!
 
Ik heb Avira geïnstalleerd de pc is al wat sneller maar de harde schijf activiteit is nog hetzelfde probleem
 
Oké.

Download
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken
:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".


  • Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.
  • Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het kader onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png


    Code:
    services.*
    explorer.exe
    winlogon.exe
    Userinit.exe
    msconfig
    safebootminimal
    drivers32
    netsvcs
    %SYSTEMDRIVE%\*.exe
    %systemroot%\*. /mp /s
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /rs
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /64 /rs
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /90
    [createrestorepoint]
  • Klik vervolgens op de knop
    50cd93c69be5b-OTL_-_Run_Scan_knop.jpg
    .
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.

      Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

      Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Hierbij de logs
 

Bijlagen

  • OTL.Txt
    365,1 KB · Weergaven: 3
  • Extras.Txt
    64,5 KB · Weergaven: 2
Heel vreemd, het tweede log is incompleet!
[ Parameters Events ]
OTL encountered an error while reading this event log. It may be corrupt.

Sluit voordat
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL de fix gaat doen, eerst alle andere openstaande vensters!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    [*]Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het venster onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

Code:
:OTL 
IE - HKU\S-1-5-21-2854351536-2332166521-678574735-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page Redirect Cache AcceptLangs = nl-BE
IE - HKU\S-1-5-21-2854351536-2332166521-678574735-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page Redirect Cache_TIMESTAMP = 1C 7B 91 7F 10 09 D5 01  [binary data]
IE - HKU\S-1-5-21-2854351536-2332166521-678574735-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_TIMESTAMP = E0 74 5D B2 36 0F D5 01  [binary data]
IE - HKU\S-1-5-21-2854351536-2332166521-678574735-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,SyncHomePage Protected - It is a violation of Windows Policy to modify. See aka.ms/browserpolicy = Reg Error: Value error.
IE - HKU\S-1-5-21-2854351536-2332166521-678574735-1001\..\SearchScopes,DefaultScope = {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}
FF - user.js - File not found
O4 - HKU\S-1-5-19..\Run: [OneDriveSetup] C:\Windows\SysWOW64\OneDriveSetup.exe (Microsoft Corporation)
O4 - HKU\S-1-5-20..\Run: [OneDriveSetup] C:\Windows\SysWOW64\OneDriveSetup.exe (Microsoft Corporation)
O20 - Winlogon\Notify\SDWinLogon: DllName - (SDWinLogon.dll) -  File not found
O21:[b]64bit:[/b] - SSODL: WebCheck - {E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED} - No CLSID value found.
O21 - SSODL: WebCheck - {E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED} - No CLSID value found.

:Services


:Reg


:Files
C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2
C:\Windows\SysNative\drivers\zamguard64.sys
C:\Windows\SysNative\sdnclean64.exe
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Spybot - Search & Destroy 2
C:\ProgramData\Spybot - Search & Destroy
C:\Program Files (x86)\Zemana AntiMalware
C:\Users\Tim\AppData\Local\Zemana
C:\ProgramData\F-Secure
C:\Users\Tim\AppData\Local\F-Secure
C:\ProgramData\Norton
C:\ProgramData\Bitdefender
C:\Windows\ZAM.krnl.trace

:Commands
[purity]
[emptytemp]
[resethosts]
[emptyjava]
[emptyflash]
[createrestorepoint]
[reboot]


  • Klik daarna bovenaan op
    4f911cee9da59-OTL-4.png
  • Laat het programma ongestoord zijn werk doen.
  • OTL zal na de scan melden dat de PC opnieuw opgestart gaat worden. Sta dat dus toe.
  • Klik op OK
  • Na het opnieuw opstarten wordt enkel een nieuw log geopend.
Voeg het log toe aan jouw volgende antwoord.
Weet je niet hoe dit te doen, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
De log
 

Bijlagen

  • 05222019_185911.txt
    12 KB · Weergaven: 4
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan