• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Controle op spyware etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardilez99

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
602
Waarderingsscore
2
Hallo beste forum medewerkers,

bij deze gewoon ff de vraag of jullie me weer stap voor stap willen begeleiden om te checken of er malware spyware virussen aanwezig zijn en zo ja deze te verwijderen.

Ik wacht geduldig op reactie vergeet niet jullie klok/horloge een uur terug te zetten vannacht
 
Goedemorgen,

Begin eens om te scannen met de volgende gratis scanners.
Dit is makkelijk uit te voeren.

Kies hier aan de linkerkant voor gratis downloaden.

Kies ook hier voor gratis downloaden.

Na het downloaden kun je ze beide laten scannen, laat even weten of er iets wordt gevonden, dan kunnen wij nog andere opties geven.
 
Ps

De klok had ik gisteren al verzet :)
 
6 gevonden maar wat moet ik nou doen ? in quarantaine zetten ?
 
Ja dat doe maar.
Welke heeft iets gevonden?
Kun je die log hier even plaatsen.
 
Voor Malwarebytes

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).


5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png


Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Voor Adwcleaner

  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
# -------------------------------
# Malwarebytes AdwCleaner 8.0.8.0
# -------------------------------
# Build: 10-08-2020
# Database: 2020-09-29.1 (Cloud)
# Support: Customer Support & Help Center | Malwarebytes
#
# -------------------------------
# Mode: Scan
# -------------------------------
# Start: 10-30-2020
# Duration: 00:00:24
# OS: Windows 10 Home
# Scanned: 31837
# Detected: 6


***** [ Services ] *****

No malicious services found.

***** [ Folders ] *****

No malicious folders found.

***** [ Files ] *****

No malicious files found.

***** [ DLL ] *****

No malicious DLLs found.

***** [ WMI ] *****

No malicious WMI found.

***** [ Shortcuts ] *****

No malicious shortcuts found.

***** [ Tasks ] *****

No malicious tasks found.

***** [ Registry ] *****

PUP.Optional.Legacy HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\chatango.com
PUP.Optional.Legacy HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\dotomi.com
PUP.Optional.Legacy HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\st.chatango.com
PUP.Optional.Legacy HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\chatango.com
PUP.Optional.Legacy HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\dotomi.com
PUP.Optional.Legacy HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\st.chatango.com

***** [ Chromium (and derivatives) ] *****

No malicious Chromium entries found.

***** [ Chromium URLs ] *****

No malicious Chromium URLs found.

***** [ Firefox (and derivatives) ] *****

No malicious Firefox entries found.

***** [ Firefox URLs ] *****

No malicious Firefox URLs found.

***** [ Hosts File Entries ] *****

No malicious hosts file entries found.

***** [ Preinstalled Software ] *****

No Preinstalled Software found.


AdwCleaner[S00].txt - [2735 octets] - [25/10/2020 08:17:34]

########## EOF - C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[S01].txt ##########
 
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 30-10-2020
Scantijd: 11:46
Logbestand: 2614b408-1a9d-11eb-a1cd-d43d7eb8289e.json

-Software-informatie-
Versie: 4.2.2.95
Versie componenten: 1.0.1096
Update pakketversie: 1.0.32240
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 19041.572)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: DESKTOP-4R6QQGS\ardil

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 286519
Dreigingen herkend: 5
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 6 min, 19 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 1
Adware.ForcedExtension, HKU\S-1-5-21-2922007528-702895282-53801786-1001\SOFTWARE\GOOGLE\CHROME\PREFERENCEMACS\Default\extensions.settings|ifooldnmmcmlbdennkpdnlnbgbmfalko, Geen actie door gebruiker, 1292, 833575, , , , , ,

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 2
Adware.ForcedExtension, C:\USERS\ARDIL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\Default\Sync Data\LevelDB, Geen actie door gebruiker, 1292, 833575, , , , , ,
Adware.ForcedExtension, C:\USERS\ARDIL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\Default\EXTENSIONS\ifooldnmmcmlbdennkpdnlnbgbmfalko, Geen actie door gebruiker, 1292, 833575, 1.0.32240, , ame, , ,

Bestand: 2
Adware.ForcedExtension, C:\USERS\ARDIL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\Default\Secure Preferences, Geen actie door gebruiker, 1292, 833575, , , , , 40E83D2B0BBA574E22732077EA880647, EB70CD5992B98F26287BCFE5BC44AD1BD0ADF3326980324CAD3F9603015C8C88
Adware.ForcedExtension, C:\USERS\ARDIL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\Default\Preferences, Geen actie door gebruiker, 1292, 833575, , , , , 8D464D9C6785DDA951056EB15595D829, AA3B6DD677623BB49EF235D68E3740C183C92DF712FA1D4BFF1BD1E4B7DFDC1D

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

WMI: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Laat ook eens ESET online scanner lopen.
Kies hier voor gratis scannen.
 

Bijlagen

  • ESETscan.txt
    2,2 KB · Weergaven: 5
Welke extensies gebruik jij in Google Chrome?
Want daar geeft hij in 2 scans meldingen over, zoals Browserwatch

 
Welke extensies gebruik jij in Google Chrome?
Want daar geeft hij in 2 scans meldingen over, zoals Browserwatch

Geen idee , ik weet niet waar je t over hebt. Ben een leek.
Maar ff wat anders, je laat me 2x scannen en een log plaatsen dan nog een keer scannen met virusscanner, maar je biedt helemaal GEEN OPLOSSING of wat ik vervolgens allemaal nog meer kan/moet doen om de pc helemaal vrij van adware /spyware en virussen te krijgen. Abraham54 deed t heel anders
 
Abraham was een virus expert en gebruikte andere manieren en tools.
Maar die is hier weggegaan.

Ik zag dat jij een onbekende extensie in Chrome hebt zitten en daarom ook mijn vraag, aangezien jij dit niet kent, zou mijn volgende optie zijn Chrome te resetten, dus er zou wel een oplossing komen, al is het niet wat jij verwacht.
 
Abraham was een virus expert en gebruikte andere manieren en tools.
Maar die is hier weggegaan.

Ik zag dat jij een onbekende extensie in Chrome hebt zitten en daarom ook mijn vraag, aangezien jij dit niet kent, zou mijn volgende optie zijn Chrome te resetten, dus er zou wel een oplossing komen, al is het niet wat jij verwacht.

En hoe doet men dat dan ? Chrome resetten ?
 
Je kunt de browserinstellingen in Chrome op elk gewenst moment resetten. Je moet dit mogelijk doen als bepaalde apps of extensies die je hebt geïnstalleerd, je instellingen zonder je medeweten hebben aangepast. Je opgeslagen bladwijzers en wachtwoorden worden niet gewist of gewijzigd.

  1. Open Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer
    Meer
    en dan
    Instellingen.
  3. Klik onderaan op Geavanceerd.
    • Chromebook, Linux en Mac: Klik onder 'Instellingen resetten' op Instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke standaardwaarden
      en dan
      Instellingen resetten.
    • Windows: Klik onder Resetten en opruimen op Instellingen resetten
      en dan
      Instellingen resetten.
 
Abraham was een virus expert en gebruikte andere manieren en tools.
Maar die is hier weggegaan.

Ik zag dat jij een onbekende extensie in Chrome hebt zitten en daarom ook mijn vraag, aangezien jij dit niet kent, zou mijn volgende optie zijn Chrome te resetten, dus er zou wel een oplossing komen, al is het niet wat jij verwacht.
Hallo Aarie25,

Is Abraham54 nu definitief weg of neemt hij een paar maand respijt zoals hij aankondigde? Vind het eigenaardig dat hij niet meer bij de members staat.

Mvg,
 
Hallo Saltadoom,

Hij is zo ver is weet hier definitief vertrokken, dus ik verwacht niet dat hij weer terug komt.
Maar niemand kan in de toekomst kijken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan