• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Controleer of je E-mailadres en wachtwoord zijn buitgemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
De zoekmachine met de 3,3 miljoen E-mailadressen en wachtwoorden is dan toch openbaar geworden.

Via deze website gotcha.pw kan je checken of je bent gehackt.

BRON
 
Op de site 'haveibeenpwed' bleek dat er één email adres van mij was gehackt, via adobe.
De site die jij noemt ben ik niet gehackt. Tja....
Toch maar effe op beide sites checken!
 
Op de site van gotcha staat mijn e-mailaccount 2x, maar mijn wachtwoord begint écht niet met re. Vroeger wel, maar dat is al heel lang geleden... het lijkt er dus op dat deze gegevens sterk verouderd zijn!
Gotcha_gmail_account.jpg
 
Dus dan kun je je niet meer aanmelden bij webshops als je je koste wat kost je felbegeerde t-shirt wilt kopen met **I HAVE BEEN PWND** erop...

Want, nu kan ik me herinneren, ik gebruik bij veel webshops en online accounts steeds dezelfde combinatie van gmail-adres en een wachtwoord dat inderdaad begint met re. Maar daar gebruik ik nooit het wachtwoord van mijn gmail-account.

Dat gaat me wat worden zeg als je nog niet meer een standaard password kunt invullen als je je snel snel wilt aanmelden als je ergens een account moet aanmaken.
 
Op de site van gotcha staat mijn e-mailaccount 2x, maar mijn wachtwoord begint écht niet met re. Vroeger wel, maar dat is al heel lang geleden... het lijkt er dus op dat deze gegevens sterk verouderd zijn!

Ik vraag mij af of het allemaal wel klopt,
want dit kwam erbij mij uit en ik gebruik geen wachtwoord die begint met ra.
Dit heb ik ook nooit gehad.
arjank*********@hotmail.com
Ra*********
 
Ik heb net alles gecontroleerd en de enige sites waar ik ooit dat wachtwoord heb ingevuld waren 3 Nederlandse webshops. Voor deze sites maar meteen nieuwe wachtwoorden bedacht.
 
Dat heb je goed.
Als ik op de andere site kijk (van Lange Pier) dan is 1 van mijn email adressen buit gemaakt.
Maar die gaan over 2012 en 2014 met oude wachtwoorden.
 
Geen problemen hier.

Blijkbaar doe ik iets goed :)
 
1 van mijn email adressen was toen gehackt bij Malwarebytes en Imesh.
Daar kun je weinig aan doen omdat te voorkomen.
Ik kreeg netjes een mail dat hun waren gehackt en ik heb toen gelijk het wachtwoord gewijzigd.
 
Ik vraag me af waarom bedrijven vaak pas na maanden er voor uit komen dat ze gehackt zijn.. Er was net ook iets op het nieuws over een vlieg maatschappij genaamd "Delta" waarbij persoonsgegevens en creditcard gegevens waren gestolen ergens in September/Oktober vorig jaar! Daar kwam het betreffende software bedrijf pas vorige week met de melding bestolen te zijn.:confused:
 
Misschien moeten ze eerst uitzoeken hoe dit is gebeurd en wat er allemaal is buit gemaakt.
Voordat ze het naar buiten brengen.

Ik vraag mij af hoe lang dit al bekent was -> Het dataschandaal bij Facebook heeft 87 miljoen gebruikers getroffen
 
@aarie25

Dat is voor mij ook een raadsel. Persoonlijk vind ik het een goede zaak daar asap mee aan komen zetten zodat iedereen meteen actie kunnen ondernemen!

Maar ja... Dat ben ik dan!
Ze zullen er vast een goede reden voor hebben! (mag ik hopen)

Zou het eventueel ook met gezichtsverlies te maken kunnen hebben. Facebook (in dit geval) komt niet bijster betrouwbaar over als je het mij vraagt ! Het zou ze natuurlijk klanten kunnen kosten, wat begrijpelijk is.

Persoonlijk overweeg ik dan ook mijn geliefde Facebook-account op te zeggen.
 
Ik vraag mij af hoe lang dit al bekent was -> Het dataschandaal bij Facebook heeft 87 miljoen gebruikers getroffen

Ik vraag me af waarom die 87 miljoen het niet wisten , want ik wist het wel . Microsoft deed dit ook hoor , maar nu in mindere mate .
Mensen moeten het gaan beginnen leren eerst te gaan lezen voor ze met iets akkoord gaan .
https://nl-nl.facebook.com/privacy/explanation

https://www.mijnonlineidentiteit.nl/privacy-instellingen-facebook-aanpassen/

Het grote google schandaal dan maar van deze week . Google scant documenten op je computer .
 
1) Wie kan mijn inhoud zien?


Wie kan je toekomstige berichten zien?
Hier kan je instellen wie je toekomstige status updates kan zien. Statusupdates is alles wat je op jouw tijdlijn plaatst, zoals foto’s, video’s en berichten. Klik op ‘Bewerken’ en selecteer één van onderstaande groepen, waarvan jij wilt dat ze jouw status updates mogen zien.

Dit klopt wel niet in deze link
https://www.mijnonlineidentiteit.nl/privacy-instellingen-facebook-aanpassen/

Iedereen , ook wie geen facebook profiel heeft kan je inhoud terugvinden , foto's en videos want die worden opgeslagen en bewaard op een cloudserver . In je FB profiel word er naar gelinkt .

Een zelfgebakken brood in mijn foto's >> FB profiel
https://www.facebook.com/photo.php?...956649.-2207520000.1523001994.&type=3&theater

Maar waar kan iedereen het vinden ook al heeft men geen FB profiel ?

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.ne...=fac72fc1a208280a8ef92bb8ea2d6bbb&oe=5B318E20
 
@Swaken
Ja klopt (bijna) iedereen weet dat Facebook veel informatie verzameld.
Maar dan nog zou je verwachten dat jou informatie veilig is.
Er werden deze week wel enkele tips gegeven hoe je delen van informatie vooral over advertenties voorkeuren kunt uitzetten. Maar het is met als met Windows helemaal kun je het niet voorkomen.

@Freddy Nova

Ja ik zou het ook prettig vinden als bedrijven sneller reageren, zodat je er iets mee kunt doen.
Maar dat kun je helaas toch niet afdwingen.
 
Hallo Swaken,

Het kan aan mijn compu liggen, maar uw brood ziet er een beetje bleekskes uit.
 
Hallo Leono , het is nochtans een donkerbruin brood

Waarom zou de stad Kortrijk net zoals de stad Antwerpen hun bezoekers volgen ?
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3001808

Zomaar ? Daarmee hebben de mensen van het stadsbestuur een beetje hun bezigheid . Wie zijn tracking niet uitschakeld mag er zeker van zijn dat hij eens een berichtje mag ontvangen in de zin van .
verleden jaar heb je onze stad bezocht en daar verbleven en overnacht . komt u dit jaar nog eens terug ?
Euh , hoe weten die dat waar ik overnacht heb ?
 
Mijn E-mailadressen zijn, voor zover ik nu weet, ook niet meegenomen dus dat is mooi!
 
@Swaken

Ik vind dat laatste (twitter) bericht nogal verontrustend!
Wil dat zeggen dat dat wat "Kelly Shortridge" is overkomen, eigenlijk bij iedereen gaande is?
Ik sta perplex!

Persoonlijk vind ik dan zoiets als een vaak gehoorde opmerking van " maakt niet uit want ik heb niets te verbergen" veel te kort door de bocht!
Dit kan nooit goed zijn zegt mijn gezond boeren verstand!

Ik loop al een poos te spelen met andere browsers en zoekmachines wat mij zo nu en dan ontzettend goed bevalt en goede resultaten levert!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan