• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Conversatie gestuurd door b_meyer

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
A

Abraham54

Gast
Het is ons duidelijk geworden dat een nieuw lid zonder enige vooraankondiging leden van het NCF is gaan lastigvallen.

b_meyer started a new conversation with you at Nationaal Computer Forum.
Vraag om hulp bij onderzoek
Hoi ........... . Ik hoop het gaat je goed en dat je het niet erg vindt dat ik via deze weg contact met je opneem. Mijn naam is Bjorn en ik doe op verschillende Forums onderzoek naar zelfhulp-video's ter ondersteuning van klanten. Ik zou het erg op prijs stellen als ik je een paar korte vragen hierover zou kunnen stellen. Het duur niet meer dan een of twee minuutjes.


Genoemd lid is hier dus enkel lid geworden om via profielen hier NCF-leden een conversatie ten behoeve van een enquete te turen.

Het ons ons niet bekend hoeveel leden een e-mail hebben ontvangen, van 2 leden is het in ieder geval bekend.
Ik weet niet wat ik onder genoemde zelfhulpvideo's moet verstaan, maar de leden waarvan ons bekend is, die een uitnodiging kregen, behoren tot onze echte senioren.....

Genoemd lid is vanwege deze actie permanent verbannen geworden; mocht je dus een conversatie krijgen met dat enquete verzoek, er kan niet meer op gereageerd worden.
 
mij heeft hij al gecontacteerd en ik ben er op in gegaan ..ik zag er geen kwaad in .
 
Al had hij zich eerst openlijk voorgesteld en de bedoeling uitgelegd, dan nog was het eerst binnen het team besproken!
 
ik begrijp je standpunt ..
 
Ik heb ook al de vraag gekregen
 
Ik zag er ook geen kwaad in.
 
Ik had wel een beetje mijn twijfels, omdat op het forum geen melding stond van een enquête en hij nog maar zeer kort "lid" was. Ben er ook op ingegaan.
 
ik ben één van die 2 mensen die Abraham om nadere toelichting vroegen toen ik de term "banned" zag. Wij hebben hier bij de IJssel een Bandijk, die moet ook iets tegen houden. Vlak bij een voortplantingspraktijk en "de Zoete inval"
5a99134d0c3a6-No.001.jpg

Trouwens: Prins Hendrik had ook een naam opgebouwd.
 
Mij heeft hij ook benaderd. Ik heb geantwoord:
"Het zal helemaal van je vragen afhangen of ik ze wil of kan beantwoorden."
Verder zag ik er niet zo veel kwaad in. Beetje overenthousiast mss.
 
Hier ook het bericht van b_meyer ontvangen. Ik heb er niet op gereageerd omdat zoeken op het forum naar dit 'lid' niets opleverde en ik dientengevolge aannam dat het 'niet goed zat'.
 
Zo langzamerhand ga ik me toch een beetje gediscrimineerd voelen, hoor! Want ik mag me toch 65+ noemen, dacht ik. Maar mij heeft de goede man overgeslagen!
Ik heb inmiddels gelezen wat het onderwerp van de vragen was. Zou ons lid (?) Mejer er van uit gaan dat vrouwen dit soort dingen niet doen en stugge volhouders zijn, ook met leven?
 
Ik weet niet of er werd gevraagd in de enquzte om tel/gsm nr of e-mail adres in te vullen want in de meeste gevallen is dit dan ook de bedoeling van enquetes om persoonlijke informatie te verzamelen om hiervan misbruik te maken .
 
er werden geen persoonlijke info gevraagd ...het ging er voornamelijk om wat jij er van vond indien er in dit of een ander hulp forum hulp geboden werd aan de hand van zelf gemaakte filmpjes ...ging het om merk pc's die problemen hadden dan werd er een ict deskundige er op nagevraagd wist hij me te vertellen .
 
Het team heeft besloten dat dit geen nette manier van handelen is. Tegenwoordig is het namelijk ook mogelijk om een enquête bij een topic te openen. Dat had hij ook kunnen doen. Dan hadden de leden hier allemaal een gelijke kans gehad. Misschien was er dan anders geoordeeld.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan