• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Core i7 2600k overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

freestylker12

Gewaardeerd
Lid geworden
7 aug 2011
Waarderingsscore
0
Hallo leden van het nationaalcomputerforum.......
Ik heb een vraag wat betreft de core i7 2600k overclokken:
Tot hoveel ghz kun je deze processor overclocken?
Kan dit gewoon met een Cooler Master Hyper plus 212
Heeft dit een grote snelheidswinst bij bijvoorbeeld After Effects of Sony Vegas

er zit een ASRock P67 Pro3 B3 iP67 bord in.

Oc heeft niets met je kast te maken, maar met je bios.

Maar als je een ssd hebt zou ik genoegen nemen met de turbo.

Ssd schijven houden niet van overclocken...

SSD??? welke ssd?
Cooler master hyperplus 212 is een koeler...

Oeps...

Er stond ALS je een ssd hebt...

Toch moet naar de bios en stapje voor stapje opkrikken. (advanced)

Zeker vanaf 4 Mhz wat als algemeen veilig beschouwd wordt.

Dan een zwaar spel draaien en als er haperingen komen zit je te hoog en moet je naar beneden...

Oc is niet goed voor de levensduur van de cpu. Je hebt de snelste sandy bridge. Alleen de 960, 970 , 980 en de 990 zijn sneller. Dus de drie cijferige en niet de 4 cijferige i7...

Zie de cpu als een gloeilamp die je feller branden laat. Die gloeilamp zal ook niet zo lang meegaan...dan.

Deafault staan de cpu's op 70% van hun vermogen. Een i5 op 3.3, met turbo op 3.7. met 4.0 Mhz zit je op 90% ruim in de veilige marge. Op 4.3 zit je op het maximum, de 100%. Daarboven wordt het slecht voor de cpu. Meestal staan de 4 cores dan ook op 4.2 Mhz (max turbo) in de advanced bios, met een i5 sandy bridge...

Edit: De oc wordt pas ECHT slecht als je op 110, 120, 130 procent van de capaciteit draaien gaat. In de bios boven de 4.3 Mhz bij de i5 2500K sany bridge. 140% is rood !

@saiga12: inderdaad sorry er stond ALS..... Leuk die vergelijking met die gloeilamp en de cpu:thumb:
@anson hartstikke bedankt voor de link heb het even doorgelezen en het lijkt me niet zo`n goed idee om over te clocken IVM met de levensduur....

Overklokken is niet altijd slecht voor de levensduur van je cpu. ik heb een quad core jaar en dag met een overklok gedraaid en nooit geen euvels gehad. Wel vraag ik me af of het nodig is om een core i7 te ovekrlokken er is gewoon geen game / software waarvoor je een overklok nodig zou hebben. Het is dus alleen leuk om benchmarks te gaan draaien.

Om een goede overklok te maken dien je de volgende tools inbezit te hebben. 1- overklok altijd in kleine stapjes bv 10 mhz per keer daarna run jePrime95 voor 2 a 3 uur aan een stuk zet dan ook Realtemp aan en hou ten alle tijden je tempraturen in de gaten. voor je overklok run je een keer Cinebench noteer je score en na de overklok kijk je hoeveel je score is verbeterd dit kun je ook goed doen met3d mark 11 Deze benchmark tool checkt je hele pc en geeft na afloop een score die je weer kan vergelijken met andere pc gebruikers en zelf hoe jou pc scoort met andere gebruikers met een gelijkwaardig systeem.

kijk ook even [ame="http://www.youtube.com/watch?v=e7ZtYWueGe8"]Intel i5 2500K and Msi GTX 580 OC TWIN FROZR II benchmark - YouTube[/ame]

Om te ovekrlokken heb je op de 1e plaats een zeer goed koeler nodig veel geduld en toch wel veel kennis van welke hardware je hebt.

mvg BoB

OKE hartstikke bedankt voor alle reacties jullie hebben me weer goed geholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan