• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Covid 19

Status
Niet open voor verdere reacties.

prutser

Gewaardeerd
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
1.548
Waarderingsscore
99
Sinds enige tijd als ik mijn toetsenbord gebruik, staat daar de boven covid 19. Als je daar op klikt, komt er een pagina tevoorschijn, met allemaal onderwerpen. Mijn Crome browser loopt er af en toe door vast. Kan pagina ook niet verwijderen. Het gaat om de HTC U 12+. Het is absoluut niet via een download of vreemde app op mijn telefoon gekomen. Nu heb ik al wat rond geneusd, nu schijnt het alleen op HTC telefoons voor te doen. Zijn er meer leden hier, die deze melding op hun telefoon hebben?
5f1d578b14fb1-Covid_192.png

5f1d57c93a4ee-Screenshot_20200726-115541.png
 
Laatst bewerkt:
" Het is absoluut niet via een download of vreemde app op mijn telefoon gekomen. "
Mss dan toch door een reguliere update van HTC?
Kijk ook eens welke pagina er geopend wordt als je je browser opstart. Mss staat deze pagina wel in de geschiedenis van je browser, of een van de tabs.
Je bent in elk geval niet de enige: https://androidworld.nl/forum/algemene-vragen-over-android/74748-covid-19-melding-toetsenbord.html

Mss verklaart dit ook e.e.a. Ik heb het zelf niet doorgeworsteld: Google 'temporarily disables' dozens of CooTek apps, including TouchPal Keyboard
 
Die site op Androidworld had ik ook al gezien, en ook die vraagsteller kwam niet verder.
Geschiedenis verwijderen helpt ook niet, waar de site wel vermeld wordt, is het niet te verwijderen.

Jou 2e link is interessant. Dat ga ik doornemen. anders zal ik een alternatieve toetsenbord moeten gebruiken. Ik heb gebruik de originele toetsenbord van HTC, dus geen vervangende app van een andere ontwikkelaar. Ik lees het al, het voorgeïnstalleerde toetsenbord wat ik heb (TouchPal Keyboard) is ook besmet.

Voorlopig G-board toetsenbord geinstalleert.(
weet niet of dat een goeie is)

Dank voor je ophelderende reactie!

Staat ook weer iets in wat mij niet aanstaat, bij gifs, geschreeuw van BLM:mad:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan