• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cpu multiplier en voltages staan vast...

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyBoyFTW

Gevestigd lid
Lid geworden
8 jan 2015
Berichten
319
Waarderingsscore
0
Hey,

Ik heb een probleempje dat mijn pc ongamebaar maakt...
Ik was namenlijk bezig met het overclocken van mijn cpu, nu wou ik niet ver overclocken aangezien ik een stock cooler heb. Dus ik ging eerst van de standaard 3,7/4.0GHz boost naar 4Ghz en keek of dat stabiel was en met welke temps. vervolgens ging ik rustig met mijn multiplier naar 41.00(multiplier: 41.00x), en dit was ook stabiel met max temps van 73 graden (Temp.marge 17 in amd overdrive), dus ik wou kijken of 4.2Ghz kon of niet, dus verhoogde naar 42.00x maar naar slechts 2 sec stresstest ging de multiplier naar 17.00(1.7Ghz) en de voltages naar 0.9750V ipv de standaard 1.4125 (waar ik niks aan veranderd had), terwijl de temps normaal waren (55 graden aangezien ik nog maar 2 sec bezig was). ik stopte gelijk met de stresstest, maar daarna bleef de cpu op dezelfde 1.7Ghz met de bijhorende voltages.
Ik restarte mijn pc zonder OC, maar het probleem is er nog. Ik weet niet wat ik nu moet doen...

Mvg.
 
Begin met een bios reset via de CLR_CMOS jumper.
 
Ten eerste, bedankt voor je snelle reactie! :)
Ten tweede, het werkte! :)

Hartstikke bedankt, nu kan ik weer genieten van mijn pc :).
Het koste wel wat moeite aangezien ik de gpu en netwerkkaart moest verwijderen en vervolgens de 2 pins zelf verbinden, wist eerst niet waarmee, heb maar het uiteinde van een schroevendraaier (- kop) gebruikt ;)

Bedankt!
 
Asrock mobo?
Even kortsluiten idd, zo werkt het met een jumper ook.
 
Een msi a88xm-35e mobo, zat geen klepje ofzo op, zodat je die van bijv de eerste 2 naar de laatste 2 kon zetten. Vandaar :), alleen was deze onhandig onder de gpu geplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan