• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Cpu temperatuur veranderd snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak snor

Vaak hier
Lid geworden
27 jun 2015
Berichten
730
Waarderingsscore
3
Beste leden,

Mijn CPU(Intel I7-7700k) temperatuur die verspringt best wel snel van bijvoorbeeld 40 naar 53 en dan weer terug richting de 40. Dit gebeurt in een seconde of 2. Om het wat overzichtelijker te maken voor jullie heb ik een video gestuurd van HWMonitor en Taakbeheer waarmee je de temperatuur en hoeveel % cpu wordt gebruikt kan zien.
Hier de link van de video: Vanaf seconde 45 kan je in 15 seconden heel mooi zien wat ik bedoel

De koeler die ik gebruik is een be quiet! Dark Rock 3

Ik vroeg mij af of dit gedrag normaal is voor deze CPU? En als dat niet zo is wat een mogelijke oorzaak en oplossing zou kunnen zijn.

Mvg,
Sjaak
 
Wat het probleem zou zijn ontgaat mij, dit gebeurd bij iedere processor.
 
Als een processor (of core) belast wordt, wordt ie snel warmer. Window is altijd bezig met vanalles, ook als je zelf niks doet. Geen probleem, zolang je maar niet op 100 graden komt.
 
Bedankt voor jullie reacties! 100 graden haalt echt niet, maximaal haalt hij 85 graden.
Mooi om te horen dat dit normaal is voor CPU's, ik dacht dat ik verkeerd bezig was geweest met het installeren van mijn koeler(en de koelpasta) toen ik mijn pc een jaar of 4 geleden in elkaar aan het zetten was.

Het topic kan gesloten worden👍
 
Bij deze op slot gegooid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan