• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost cpu vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflorix

Junior lid
Lid geworden
24 aug 2016
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Ik heb een intel core i7 3770 heb er 8 gig geheugen bij gedaan en nu heb ik 16 gig de vaar is als ik stream op twitch via obs gaat het heel traag ook als ik visuals gebruik klapt hij naar de 90 % cpu moet ik nu upgraden naar 32 gig geheugen das namelijk de max van deze processor zou het probleem dan opgelost zijn of is het wel degelijk de processor (CPU) die dit veroorzaakt ?

ps tijdens het streamen heb ik dit probleem meer dan als ik obs opstart en de visuals run dan blijft hij stabiel michien dat de encorder te hoog staat ?
 

Bijlagen

  • resolutie.png
    resolutie.png
    18,8 KB · Weergaven: 13
  • uitvoer bitrate.png
    uitvoer bitrate.png
    35,6 KB · Weergaven: 11
Ik zou eerst maar eens onderzoeken wat er nu precies tegen zijn limiet aan loopt. Helaas geen ervaring met OBS, weet enkel wat het is.
Stream eens met OBS en maak terwijl je aan het streamen bent een screenshot van je prestaties tab in taakbeheer.
 
32GB is nergens voor nodig om dit probleem op te lossen. 8GB zou al geen probleem moeten zijn.

Ik ken dat OBS ook niet, dus misschien praat ik onzin, maar ik zie in je plaatje dat de basisresolutie hoger is dan de uitvoerresolutie. Waarom zou je met hogere kwaliteit opnemen als de uitvoer dat niet heeft ? Dat zou ik eens gelijk zien te krijgen, dus het lijkt mij dat dan de opnameresolutie (onder 'Video' ?) omlaag kan, zodat het gebruik van dat resolutieverlagingsfilter ook niet nodig zou hoeven zijn.

Het kan zijn dat die resolutie niet omlaag kan, omdat dat de camera resolutie is, maar probeer zou ik zeggen, want er is daar wel een klapmenu achter die basisresolutie.
Misschien apart instelbaar in de software van je camera ?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon te zwakke hardware, CPU en graka kunnen het niet aan, merk en type graka geef je niet op maar gok dat die in dezelfde lijn ligt als de CPU.

32GB, kun je fijn mee gaan renderen.
 
In 32 GB past 'uren' video . . . Dat zou een flinke buffer zijn.
 
Laatst bewerkt:
Kan me wel vinden in @Lange Pier zijn reactie. Die CPU kwam ergens halverwege 2012 op de markt. Toch ben in benieuwd naar de belasting van de hardware.
 
het is opgelost het probleem was de FPS waarde stond op 60 maar twitch geeft maar max 30 dooe dus nu loopt de stream soepel want als je hem op 60 zou laten verbruikt hij alleen maar meer cpu
 
Kan slotje op thx
 
Yep, 30 fps werd aanbevolen bij een bitrate van 2250 kb/s. De helft minder data.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan