• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Crash Windows Xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter eusbar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

eusbar

Gast
Ineens bleef de inkomende mail hangen bij 88%. Norton kon geen virusdef. gebruiken om te scannen. Norton eraf gegooid, om opnieuw erop te zetten. PC bleef continue piepen en norton cd pakte hij niet. NU: kan niet meer opstarten, melding: Primary master hard disk fail. Start zelfs niet door met orginele windows XP home edition cd-rom. Krijg dan eerst de melding: "Kan het bestand i386ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden
De foutcode is: 4
Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma te sluiten."

Nogmaals geprobeerd, de melding: "INF-bestand txtsetup.sif is beschadigd of ontbreekt. Status: 32768
Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma te sluiten"

Ik kom dus zelf net verder, wie kan me helpen?

Probeer anders eend door bij het opstarten f8 te drukken om in veilige modes te geraken of anders kiezen voor laatst bekende configuratie/herstelpunt.

Ineens kon ik vanmorgen de pc wel weer opstarten, totdat hij weer begint te piepen en de melding krijg:

Ik heb het gevoel dat er rare bestanden op de pc zijn geschreven op 1 april 's avonds...een aantal daarvan kan ik niet verwijderen:
Istsvc.exe gemaakt 1 april
ISTbar.exe gemaakt 1 april verwijderd
108Solutions gemaakt 1 april
Internet Optimizer gemaakt 1 april
Powerscan gemaakt 1 april verwijderd

De cd-rom van norton kan ik niet meer draaien. En er draaien erg veel processen...waar ik niet van weet waar ze voor dienen (misschien is hier iets uit af te leiden:

Actalert.exe gebruiker
Devldr32.exe ,,
Taskmgr.exe ,,
Rundll32.exe ,,
Ctfmon.exe ,,
Navapw32.exe ,,
Msbb.exe ,,
Optimise.exe ,,
Istsvc.exe ,,
Dragdiag.exe ,,
Hpztsb03.exe ,,
Itouch.exe ,,
Explorer.exe ,,
Nvsvc32.exe system
Cisvc.exe ,,
Spoolsv.exe ,,
Svchost.exe locale service
Svchost.exe netwerkservice
Svchost.exe system
Svchost.exe ,,
Gpql.exe gebruiker
Isass.exe system
Services.exe system
Winlogon.exe system
Csrss.exe system
Smss.exe system
KbdTray.exe gebruiker
System system
Niet-actieve systeemprocessen system

Dit mailtje hoort nog voor de vorige;-))

Ineens kon ik vanmorgen de pc wel weer opstarten, totdat hij weer begint te piepen en de melding krijg:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Kernel_data_inpage_error

Technische info
*** STOP: 0x0000007A (0XE1608A48, 0xC000000E, 0xBF91A572, 0x0D01C860)

*** Win32k.sys address BF91A572 base at BF800000, DatenStamp 3f73195d
Blabla bezig met starten van fysieke geheugendump

Nee, zie even geen processen waarvan ik denk ja dat is er 1 die niet goed is, je meldingen daarnetgen duidden wel op vreemde dingen. We gaan een aantal dingen doen om t ekijken of we je er vanaf kunnen helpen.

1) instaleer het programma spybot en adaware, update deze en laat ze scannen.
2Norton staat uitgeschakeld dus download even deze programma''s die op virussen en trojans kunnen scannen. update ze en doe nog ff niets.

Ad-aware
Spybot

virus progje Stinger
virus progje A2 scanner
virus progje Ewido

Ledig vooraf je map cookies en je temporary internetfiles.
Laat hierna spybot en ad-aware scannen zonder intenretverbinding. haal alles weg wat ze vinden. Sluit de pc af en start in de veilige modes, en laat de drie virusscanner om ste beurt je pc grondig scannen. moschten ze iets vinden maar niet kunnen verwijderen, kan het zijn dat het in een herstelpunt zit, schakel dan systeemherstel uit en begin de scan opnieuw. als je alledrie hebt laten lopen start je de pc weer op in normale modes en laat je je pc online scannen op virussen door deze onlinen scanner:
Online scanner
hierna horen we het wel weer.

Naa aanleidng van je vorige berichtje probeer eerst de pc op te starten in veilige modes, ga dan naar Deze computer-rechtermuis aanklikken-eigenschappen-tabbald geavenceerd- opstart en herstelinstellingen-instellingen-systeemfouten-vinkje weghalen bij de pc automatsich opstarten na een systeemfout.

Denk dat het probleem in je moederbord zit en niet in je software.
Dus een hardware probleem dit omdat je diverse verschillende problemen neerzet zoals hard disk fail geheugen dump en je cd rom.

Hoi carcruiser,

wat jij noemt is ook een optie, maar enkele zaken die Eusbar noemde bij het opstarten van d epc zoals powerscan, Istsvc.exe en
ISTbar.exe staan bij mij bekend of als trojans en als virussen. Dus ik zou eerst voorstellen om d epc schoon te maken en dan te kijken of er verder nog algemene hard en/of software matige problemen zijn. :)

Allereerst TOF dat jullie mij willen helpen;-) :D

Ik heb jouw advies opgevolgd Frank, kom alleen niet in de veilige modus... maar heb via de laptop alle proggies gedownload en op de pc gezet. Helaas gaat ook dan de pc hangen, terwijl er gescand wordt op virussen enzo. In de pc kast begint het eerst met af en toe tikken en dit krijgt steeds meer snelheid totdat hij continue tikt! Ik weet het nu echt niet meer. Ik kan me ook voorstellen dat er iets is met de hardware... heb de pc bijna een jaar geleden laten nakijken, extra geheugen erbij laten plaatsen en xp erop laten zetten omdat ik vaak een crash had. (Nou mooi is dat, het pc winkeltje waar ik dat heb laten doen is failliet)
Hebben jullie nog tips...

Alvast weer bedankt!

p.s. ik kan verder wel programma's gebruiken, maar dan wel ff. Dus hoop ik ook backup-en?

Als je scant zorg dan dat er zo weinig mogelijk programma;s op dat moment draiien, daarom is veilige modes altijd perfect voor dat soort scans, dan starten alleen de hoogsnodige programma;s op. Als je een scan doet, schakel dan ff internet en al je beveiligingen uit, en probeer alle icoontjes naast je klok eens uit te zetten en dan nog eens proberen om te scannen.

Ben in veilige modus opgestart, krijg een zwart scherm te zien maar kan niks aanklikken. Vrijwel meteen daarna gaat de pc weer raar piepen en krijg ik weer de melding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Kernel_data_inpage_error

Technische info
*** STOP: 0x0000007A (0XE1608A48, 0xC000000E, 0xBF91A572, 0x0D01C860)

*** Win32k.sys address BF91A572 base at BF800000, DatenStamp 3f73195d
Blabla bezig met starten van fysieke geheugendump

Waar zal dit eindigen....;-0

Tja, het wordt zo wel een beetje veel, qua fouten,
enerzijds zag ik in een van eerste posten wat verwijzingen naar virussen / trojans. Daarna fouten die wijzen die of soft en hardware conflicten. Ik zou beginnen met eerst proberen je belangerijke gegevens veilig te gaan stellen.
Zoals carcruiser zei, misschien toch je mobo dus eens de kast openmaken en kijken naar veel stof in je kast, anders deze verwijderen met een stofzuiger heel voorzichtig op een heel laag toerental. Kijken naar je meoderbord of de op het bord zittende condensatoren nog heel zijn. (rechtsopstaande ogende penn-lite batterijen, met een kruisje er bovenop) als deze bol staan is je mobo defect. Kijken of alle kabels van en naar je harde schijven nog goed eraan zitten.
En kijken of je kan opstarten zonder internetverbinding, met zo weinig mogelijk processen, dan je logboek bekijken naar fouten die zijn aangemerkt met een rood kruisje (kritieke fouten), of daar wat meer info uit te halen is. De piepcodes controleren aan de hand van deze site:
zKlik hier

Ik blijf bij een hardware probleem maar je kunt dit eens proberen:
- in de bios je fsb verlagen dus je cpu langzamer laten werken
- geheugen strip verplaatsen naar andere bank en als je 2 strips hebt haal er dan 1 uit en start je pc op.
- Kan ook nog een virus zijn die in de bios van je harde schijf is terecht gekomen.

Probleem opgelost!!! :rolleyes: Allereerst super bedankt voor jullie hulp. Omdat ondertussen de laptop erook tussenuit piepte kon ik helemaal niks meer...dus pc weggebracht naar pc winkel, bleek dat de harde schijf bijna kapot was. Eigenlijk heb ik vanaf het begin van dat ding al problemen gehad..m.n. conflicten tussen moederboard en harde schijf en dvd-rom. Kee dan heb ik er een nieuwe harde schijf in laten zetten en toppie top hij werkt weer. Helaas wel al mijn emails kwijt. Maar heb wel documenten van de partities kunnen behouden.

Hmm dat verklaart het tikkende geluid dan gelijk dat uit je pc kwam.
:huh: ik heb je posten niet zo goed doorgelezen denk ik want de post met tikkend geluid uit de pc is voor 80 % de harde schijf en de overige 20% de voeding :huh:

Maar goed het is opgelost :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan