• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Critical proces died, na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

victorkummeling

Junior lid
Lid geworden
5 apr 2015
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik de bios van mijn gigabyte b150-HD3P proberen te updaten door middel van de appcentre van gigabyte.
Nadat dit proces voltooid was startte mij pc opnieuw op schoot na het postscreen in auto repair.
Hierna volgt constant het blauwe windows scherm met "we ran into a problem, stop code: critital process died"
Ik heb inmiddels via een usb en qflash verschillende versies van de bios geïnstalleerd maar niets helpt.

Heeft iemand dit eerder gehad en weet hij/zij hoe je dit kan fixen?
Alvast bedankt,
Victor
 
Hallo Victor,

Je kan best contact opnemen met Gigabyte zelf. Ook als je moederbord buiten garantie is. Mogelijk zijn zij bekend met dit probleem. Een soortgelijke heb ik pas zelf nog gehad met een Asrock moederbord van 11 jaar oud. Daar stuurde ze me gewoon een nieuwe toe. Hopelijk heb jij evenveel geluk.

Succes!!
 
Die melding geeft Windows, loop de bios instellingen eens na en welke versie staat er nu op?
Zo ook de Windows versie, neem aan W10.

Het is een UEFI systeem, staat alles daarvoor ook zo ingesteld? of was het tijdens de installatie van Windows iets aangepast, zoals secure boot of csm/legacy mode?
 
Die melding geeft Windows, loop de bios instellingen eens na en welke versie staat er nu op?
Zo ook de Windows versie, neem aan W10.

Het is een UEFI systeem, staat alles daarvoor ook zo ingesteld? of was het tijdens de installatie van Windows iets aangepast, zoals secure boot of csm/legacy mode?

Ik gebruik windows 10, heb ook al proberen te booten in safe mode, ook dan treed het probleem op. Ik zou niet weten op welke instellingen ik in de bios moet letten. De computer had ik al 1.5 jaar in gebruik zonder problemen maar nu wil windows niet meer opstarten waarschijnlijk door die bios update.
 
Het is een UEFI systeem, staat alles daarvoor ook zo ingesteld? of was het tijdens de installatie van Windows iets aangepast, zoals secure boot of csm/legacy mode?
En?

Alles staat nu default en als het was veranderd start Windows nu niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan