• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Crypolocker: Verwijderen terwijl je al besmet bent!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat deze video volgens mij zegt is: zorg dat je Sophos werkende hebt om Cryptolocker buiten de deur te houden.

Ik heb niet gezien hoe Cryptolocker verwijderd zou kunnen worden als het reeds is binnengedrongen.

Dus, hoezo: "Cryptolocker verwijderen terwijl je al besmet bent"?
 
Sommigen houden nu eenmaal van fabeltjes.
CryptoLocker is nog vooral in de Engelstalige Windows wereld bezig en er zijn al genoeg varianten.

HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard
CryptoGuard is ransommalware, welke al jouw persoonlijke documenten versleuteld met een 2048bit RSA sleutel.
HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard kan dit voorkomen en bewaakt ook de browser ten behoeve van veiliger internetbankieren.
Info en download: http://www.surfright.nl/nl/cryptoguard
 
Laatst bewerkt:
HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard

Inderdaad, Abraham54: deze HitmanPro.Alert met cryptoguard heb ik een hele tijd geleden reeds genstalleerd, maar ik had er even niet meer aan gedacht.

Leuk!
 
Ook als je de malware hebt verwijderd blijft de encryptie actief!

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Ook als je de malware hebt verwijderd blijft de encryptie actief!

Verstuurd van mijn GT-S5839i

Dan doe je een backup naar jou systeemherstel? Of denk ik te simpel?
 
Nee zo simpel is het helaas niet, alleen de register sleutels worden verwijderd maar de bestanden blijven versleuteld! Ook als je van een Linux Live CD opstart, dus de encryptie zit echt in de bestanden!
 
Nee zo simpel is het helaas niet, alleen de register sleutels worden verwijderd maar de bestanden blijven versleuteld! Ook als je van een Linux Live CD opstart, dus de encryptie zit echt in de bestanden!

Dat laatste wist ik nog niet! Dat eerste wist ik wel, en dacht dat de enctyptie geregeld werd via de register-waarden.
 
Was het maar zo :-(

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan