• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

.csv exporteren naar Galaxy

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaie

Nieuw lid
Lid geworden
22 dec 2007
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Heb een nieuwe Galaxy en wil nu vanuit mijn oude Palm Treo 650 mijn telefoonboek en memo's exporteren naar het nieuwe toestel. Een crime, getuige ook de talloze fora die er vol van staan.
Ik heb de Palm gegevens ge-exporteerd naar een .csv bestand in Excell. Direct importeren in de Galaxy lukt niet, maar wel in Gmail. Dat levert een zooitje op.
- in eerste instantie komen vrijwel alle gegevens in 1 lange notitie te voorschijn, van waaruit je bijv. niet kunt bellen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling
- het is een mysterie welke headers succesvol werken en welke niet, en ook: wanneer. Op de internationale fora lijkt dat het nog niemand is gelukt om STRAAT, POSTCODE en PLAATS (of wat voor alternatieve benaming dan ook) uit de lange notitie te vissen en samengevoegd te krijgen onder bijv. een vakje ADRES. Soms werken engelstalige headers (NAME, WORK), soms Nederlandstalige (BEDRIJF). Gebruik van de kopjes uit de nederlands talige gebruikersinterface van Gmail (bijv. PRIVE, of CHAT) helpt niet. Headers die tot nu toe resultaat geven zijn COMPANY, NAME, FIRST NAME, TITLE, WORK, PAGER, HOME en MOBILE. Maar URL, alle adresgegevens, alles met FAX, en nog een paar zaken worden allemaal gedumpt in de lange notitie. E-mailadressen tenslotte komen, wat je er ook boven zet, steevast niet terecht in het veld E-MAIL (van waaruit je in principe een mailtje kunt starten), maar in het veld OVERIG, waar vanuit dat niet kan.
- Om het wat moeilijker te maken. De volgorde van de headers lijkt van invloed te zijn. Staat COMPANY in de eerste kolom, dan verdwijnen NAME, FIRST NAME en TITLE naar de lange notitie, met NAME in de eerste kolom daarentegen de bedrijfsgegevens. Terwijl de portee van een telefoonboek natuurlijk is dat je naar wens zowel op naam als op bedrijf moet kunnen sorteren.
Zowel experimenteren met benaming als met volgorde levert dus steeds wisselende resultaten op maar niet de goeie. Zijn hier wetten in het spel die ik niet ken?
- en om het wat onoverzichtelijker te maken levert na synchronisatie de Galaxy een eigen interpretatie van de veldnamen op. Die verrassend genoeg vaak wel weer klopt, alleen worden automatisch gegevens van verschillende adresboeken die horen bij verschillende accounts aan elkaar gekoppeld.
Wat is jullie advies? Android, Google en Samsung de deur uit en terug naar kantoorvriendelijker OS en apps? 3000+ adressen handmatig overtypen? Of nog een heel weekend doorgaan met puzzelen? Heeft iemand deze klus al succesvol geklaard?
Alvast bedankt voor een reactie! Kaie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan