• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Custom ROM

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKL

Gevestigd lid
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
209
Waarderingsscore
2
Hey allemaal!

Ik heb een oude MID-7AS tablet liggen die ik graag wil gebruiken als e-reader. Het probleem is dat de Android te oud is om apps te kunnen downloaden (2.1, geen ondersteuning Android Market meer). Daarom wil ik graag upgraden naar een nieuwere Androidversie.

Ik heb echter geen ervaring met het zoeken naar en installeren van Custom ROM's. Heb wel wat gelezen en gekeken:
Alles over custom roms op Android en hoe je er zelf een installeert

Ik heb al ff gegoogeld, maar niks bruikbaars gevonden.

Kan iemand mij verder helpen?
 
Hallo,

Dat soort dingen moeten wel goed gebeuren, anders kun je problemen krijgen.
Ik weet niet of jou tablet wel goed werkt op een nieuwere versie, dit i.v.m. de hardware die erin zit.
Ik kan voor jou soort tablet niet veel vinden, dus mogelijk zijn er weinig opties om te upgraden.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vond dit wel, alleen gaat de download scherm er te snel voor zitten.
Mid 7as android update
 
Over het algemeen geldt dat een nieuwer besturingssysteem ook nieuwere hardware vereist (snellere processor, meer werkgeheugen enz.). Dat geldt voor alle besturingssystemen: android, iOS, Mac OS, Windows en Linux.

Voorbeelden?
Mijn iMac uit 2008 draait op El Capitan. Upgraden naar Sierra kan niet vanwege de hardware.
Ik speel ook wel eens met een Linux distributie. Ubuntu 6.10 (van oktober 2006) draaide prima met 512 MB werkgeheugen. De nieuwste versie van Ubuntu heeft 2 GB (dus 4 x zoveel) werkgeheugen nodig om soepel te draaien.

Als ik het goed heb, dan zit er in jouw apparaat een 720 MHz processor en is hij voorzien van slechts 256 MB werkgeheugen. Werkgeheugen bijplaatsen is niet mogelijk.
Dat maakt hem ongeschikt voor een moderne versie van android.
 
Als ik het goed begrijp, komt het er dus op neer dat ik deze tablet beter kan laten voor wat het is?

Of kan ik er iets anders opzetten (hoeft niet per se Android te zijn).
 
Ja daar komt het wel op neer.
Want ik denk niet dat je er echt iets anders op kunt zetten.
Maar je zou eens kunnen kijken of er een goede vervanging is voor cyanogenmod, maar ik ben er bang voor.
 
Tja ik was hier al bang voor...

Toch bedankt allemaal!

Gelukkig kan ik 'm altijd nog gebruiken als wekker :).
 
Dan is hij toch nog ergens goed voor.
Geen dank!
 
Er zijn Android websites genoeg waar je een lichtgewicht custom ROM kunt vinden die je nog wel op deze tablet kwijt kan zo verwacht ik.
 
Er zijn Android websites genoeg waar je een lichtgewicht custom ROM kunt vinden die je nog wel op deze tablet kwijt kan zo verwacht ik.
Kun je een voorbeeld geven?
 
zie hier eens ...CyanogenMod Installer: ROM installeren met één klik
deze cyanogenmod installer dien je dus op te halen via de google play store...
deze dien je zowel op je Windows pc te installeren als ook op je android toestel ...
is deze ook aanwezig op je android dan koppel je de android aan aan je pc en zal deze het android toestel herkennen en vervolgens de installatie stappen stap voor stap voortzetten .
De Android-rom wordt op je toestel geïnstalleerd en je telefoon zal opnieuw opstarten als deze klaar is met het installeren vervolgens kun je gelijk gebruik maken van CyanogenMod .
Je geïnstalleerde apps en instellingen worden verwijderd, persoonlijke data als foto’s veelal niet.
de keuze om je foto's te bewaren geeft de CyanogenMod Installer echter voor het installeren aan ... maak dus op tijd je keuze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wist niet dat CyanogenMod nog te krijgen was. Aangezien dit is gestopt en hun site niet meer werkt. Maar mooi dat die optie er nog is.
 
ik wilde maar aantonen dat de TS zeker niet de nieuwste dient op te halen ..
hier zie je CyanoMod vermeld staan in google play
*klik ik op deze geeft hij aan dat ik géén apparaten heb en dat klopt ook aangezien ik géén android bezit ....maar kan ik hem alsnog downloaden .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt op zich een goed idee, maar met die oude tablet heb ik helaas geen toegang meer tot de Play Store (of nou ja, daar zelfs nog Android Market)...
 
ik kan hem voor u niet ophalen aangezien ik géén apparaten gebruik dat gekoppeld word aan de google play store.
 
Dan wordt dat lastig :)
Ik weet niet of het werkt om de app via jou
computer te downloaden en dan via een micro sd kaart over te zetten.
Maar dan heb je wel een sd adapter nodig anders past hij niet in de computer.
Google Play
 
ik heb een download site gevonden van de cyanogenmod installer 1.0 of deze betrouwbaar is laat ik aan u over ...deze installer dient men dus op de windows en de android te plaatsen ..zie mijn eerder bericht ..

volgens edge wel dus
*Een grijs hangslot betekent dat de website is versleuteld en geverifieerd, terwijl een groen hangslot betekent dat de website waarschijnlijk authentiek is volgens Microsoft Edge. Dat komt doordat er gebruik wordt gemaakt van een EV-certificaat (Extended Validation of Uitgebreide validatie), waarvoor een strengere verificatieprocedure van de identiteit is vereist.
 
Je neemt altijd een risico. Maar goed als het een "oude" tablet is waar je wat mee wilt experimenteren dan is het wel leuk.
 
Dat is waar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan