Opgelost Data gebruik farming simulator

henryschippers

Junior lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
2
Punten
0
Leeftijd
30
Hallo allemaal, wij zijn net verhuisd, en moeten dus van een data bundel leven (vast internet is er nog niet), nu hebben wij wel een unlimited data abonnement afgesloten en deze gaan wij hopelijk vandaag nog in gebruik nemen.

Ik zou graag met mijn andere huisgenoten farming simulator 15 of 19 Willen spellen... Hoeveel mb gebruikt zo'n game per minuut?

Jackdotchie

Junior lid
Lid geworden
11 mei 2021
Waarderingsscore
11
Punten
0
Ik kan niet zien of je van Nederland of België bent.
Ik kan je wel vertellen dat zo,n databundel in België een lachertje is,ben je zo doorheen. Het schijnt in Nederland anders te zijn. (daar kan ik helaas niet over meespreken)
Als dat spelleke (die ik niet ken) gaat via facebook of dergelijke zou ik ervan afblijven tot je vast internet hebt of je kan binnen de 2 dagen weer een bundel kopen. (ik spreek alleen over België)

TS
TS
H

henryschippers

Junior lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
2
Punten
0
Leeftijd
30
Ik ben in Nederland, en we kunnen er ongelimiteerd gebruik van maken, en na 8gb gebruikt te hebben er telkens 2gb bij aanvragen zonder xtra kosten

Jackdotchie

Junior lid
Lid geworden
11 mei 2021
Waarderingsscore
11
Punten
0
2gb bij aanvragen zonder xtra kosten
Ik kan je geen beter advies geven,ik ben niet van Nederland, maar wij krijgen ook gratis gb bij, maar dan is de internetsnelheid zo belachelijk.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
927
Punten
0
Leeftijd
41
Aangezien jij onbeperkt internet hebt, zou ik zeggen test het eens uit.
Want ik denk niet dat mensen echt het antwoord weten, omdat niemand het bij hoeft te houden.
Als je door de 8 Gb heen bent kun je weer 2 Gb aanvragen.

Jackdotchie

Junior lid
Lid geworden
11 mei 2021
Waarderingsscore
11
Punten
0
@ Aarie 25, test eens zelf uit,want onbeperkt internet met een databundel onbeperkt bestaat niet.
Je bent gewoon uit je nek aan het lullen.

porrelaar

Senior
Lid geworden
17 nov 2011
Waarderingsscore
236
Punten
0
We weten niet wie de provider is van henryschippers. Stel dat dat KPN is, dan geldt het onderstaande:

Is onbeperkt internet écht onbeperkt?
Ja. Per dag kun je onbeperkt internetten. Gebruik je meer dan 8 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL2000 AAN naar 1266.

Bron: Unlimited Data: Altijd onbeperkt internetten | KPN

Volgens Jackdotchie wordt in België de internetsnelheid lager wanneer je over een bepaalde hoeveelheid data heen bent, maar dat zou in Nederland (in ieder geval bij KPN) niet zo zijn. Er staat immers "om weer op volle snelheid te internetten."

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
108
Punten
0
Moeilijk te zeggen want het hangt natuurlijk ook af of je een map speelt die je al hebt of dat je weer nieuwe mappen moet downloaden. Daar kan nogal wat traffic aan verspild worden.
Voor GTA las ik dat je rekening moet houden met een 100MB per uur.
Met Farming Simulator, als je dat online met anderen speelt, gebeurt er ook veel dus zal dat ook wel ergens in die nabijheid liggen. Exclusief dus het downloaden van mappen.

V.w.b. het databundel, het gaat iet om een bundel maar om een abonnement. En die zijn er hier wel degelijk unlimited oftewel onbeperkt.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
927
Punten
0
Leeftijd
41
@ Aarie 25, test eens zelf uit,want onbeperkt internet met een databundel onbeperkt bestaat niet.
Je bent gewoon uit je nek aan het lullen.
Je mag wel even iets minder fel reageren hoor.
Als jij denk het even beter te weten is prima, maar dat kan ook op een andere manier.

Je hebt wel onbeperkt internet, alleen wel met een fair policy gebruik.

Net zoals T-Mobile biedt Tele2 een dagbundel van 8 GB. Gaat deze bundel binnen 1 dag op (en dat gaat sneller dan je denkt als je constant streamt), dan kun je de zogenoemde 'Bundelbooster' activeren. Met deze booster krijg je weer 2 GB extra om te verbruiken. Heb je deze ook opgemaakt, dan kun je weer een extra booster inzetten.

In eerste instantie lijkt het alsof je de Bundelbooster onbeperkt kunt inzetten. Toch hoor je op het Tele2 forum nog wel eens andere verhalen. Bijvoorbeeld van klanten die een mail krijgen omdat ze boven het gemiddelde verbruik uit zijn gekomen. Vaak zijn er geen directe gevolgen hiervan, maar vraagt Tele2 je vriendelijk om het dataverbruik binnen de perken te houden.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
328
Punten
0
Vaak is het met de onbeperkte bundels zo dat je 6 of 8gb per dag kunt gebruiken. Meer moet je aanvragen. Naast dat je het moet aanvragen wordt vaak ook de snelheid beperkt.

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
108
Punten
0
Dat ligt puur aan de provider en het abo, kun je nalezen in het contract.
Hoe dan ook, als je van een 100 mb per uur uit gaat dan weet je ongeveer wel waar je op uit komt met het gamen.

TS
TS
H

henryschippers

Junior lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
2
Punten
0
Leeftijd
30
Het is tot nu toe goed gegaan in de zin van: voldoende (lees: niet te veel) verbruik van data door farming 19:
Ook farming 22 gebruikt niet bijster veel
Wij moeten inderdaad bij KPN boven de 8gb 2gb gratis aanvragen.
Probleem is opgelost

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
927
Punten
0
Leeftijd