• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Data kapotte externe HD terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mastertieme

Gast
Beste mensen,

Ik heb zojuit geconstateerd dat mijn prachtige Lacie(500g), niet meer werkt. Misschien had ik niet de goedkoopste moeten nemen.. anyway, hij ratelt en sputtert als ik em inplug. maakt niet uit in welke pc. Klinkt kapot toch? Ik heb gehoord dat je data van zon kapot apparaat op een manier kan bewaren, of terughalen.. Tis nogal belangrijk voor me, mn hele muziekcollectie en al mn fotos staan erop! Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Tieme

Meestal heb je meer kans, als je de schijf rechtstreeks in een pc monteert. Daarna kun je eens kijken, wat er met recovery software terug te halen is. Waarom heb je trouwens geen backup, als die collecties zo belangrijk voor je zijn?

dat je iets koop wat goedkoop is, betekent niet dat het meteen stuk mag zijn....
gewoon pech hebben is in dit geval meer de zaak...

als het veel lawaait maakt ben ik bang dat je er niks meer vanaf kan krijgen.
sommige bedrijven kan je het terug laten halen voor veel geld.

Dit is bij mij net zo, maar dan met een Maxtor 500 GB schijf.
Is het idd nog mogelijk iets terug te halen met recovery software als er rare geluidjes uit komen?
Er zit nog garantie op dus ik heb niet zoveel behoefte om het risico te lopen om geen vervangend exemplaar meer te kunnen krijgen als ik weet dat ik toch niks terug kan krijgen.
Het was trouwens wel grappig, ik heb eerder gehad (na een niet al te snuggere formatering) dat ik al m'n zooi kwijt was. Dat heb ik toen terug kunnen halen, en opgeslagen op mijn externe Maxtor. Nu ben ik het dus alsnog kwijt xD
Mjaa, ik kan alle hulp gebruiken nu [a]

Haal hem uit de case, kijk ook even of er niet gewoon iets los zit in de case. En probeer hem aan te sluiten op je pc.

als windows een error geeft moet je de hardeschijf aan USB hangen.
dan kan je de date er afhalen.
maar als de lees kop kapot is ja....
dan ben je dus in de duizenden kwijt om je data terug te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan