• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DE beeldscherm gaat niet meer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerjoy

Gewaardeerd
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.017
Waarderingsscore
2
Goedemorgen.
Ik heb hier een Acer laptop Aspire 7535G van mijn zus waarvan het beeldscherm plotseling is weggevallen en zwart blijft, ook nadat ik het verschillende keren aan en uit heb gemaakt. Wat ik zelf al heb uit geprobeerd, is om de netsnoer ervan af te halen en 15 seconden op de aan uit knop te drukken zodat alle stroom eruit gaat en weer proberen aan te maken. Een paar keer met de accu erop en een paar keer zonder. Het beeldscherm is na deze handelingen zwart gebleven. Heeft iemand voor mij een idee wat ik nog kan doen om het te herstellen?
Alvast bedankt voor het willen lezen van mijn probleem.
 
Sluit een gewone monitor aan op dat notebook en start het weerom op.
Krijg je dan wel beeld, dan is of de inverter (verbinding tussen monitor en moederbord) kapot (kleine reparatie) of de monitor zelf is naar de monitorhemel (duurdere reparatie).
 
Goedemorgen,

Het kan van alles zijn.
Start hij wel op, dus hoort je hem wel opstarten?
 
Ik weet niet als ik het goed heb gedaan maar ik heb een HDMI kabel in de acer gedaan en deze op de televisie aangesloten maar op de tv was er niets te zien. Een andere scherm heb ik niet. Ik hoor de ven van de Acer aan gaan bij het opstarten en stopt deze weer na 2 of 3 seconden en gaat helemaal niet meer aan.
 
Zie je ook geen lampjes branden, zodat je kunt zien dat hij aan staat of aan het laden is?
Dan zou ik denken dat het moederbord niet goed werkt.

Klopt het dat hij al een jaar of 7 oud is?
Want bij Tweakers staat -> De laatst bekende laagste prijs was € 587,- op vrijdag 8 oktober 2010
 
Dan ben ik bang dat het de videokaart is, die overleden is.
 
De verlichting van de aan/uitknop brand en ook de lamp van de lader dat deze oplaat. Ik kan de knop aan zetten zonder adapter, dus is de accu ook opgeladen.
 
Oke dan start hij dus wel op, wel zonder beeld.
Dan zou je zoals Abraham al eens geeft eens naar de videokaart kunnen kijken.
 
Dan kunnen we deze topic sluiten. Ik zou het prettig vinden als jullie mij zouden kunnen vertellen hoe ik weet welke Harde schijf behuizing ik moet kopen, zodat ik alle documenten voor mijn zus van de harde schijf kan halen. Ik ga haar het advies geven om een nieuwe laptop te kopen, want deze is inderdaad ouder dan 5 jaar. Jullie alvast bedank voor de snelle en duidelijke reacties.
 
Hartelijk bedankt. Ik ga één bestellen. Een fijne zondag verder.
 
Succes ermee en ik zal dit topic op opgelost zetten.
Jij ook verder nog een fijne zondag.
 
Topic toch nog even op de goede plek gezet. Namelijk Hardware problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan