• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

de grote windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27.783
Waarderingsscore
229
vandaag omstreeks 12.15 kreeg ik onverwachts de melding dat ik de pc diende te herstarten ....er werd niet vermeld waarom dit was !.
ik herstarte daarom om 12.22 de pc ( heb eerst mijn werk afgemaakt wat ik bezig was ).
wat bleek nu nadat ik de pc herstarte ...wel de grootte Windows8.1 update was dus zonder dat ik er weet van had opgehaald geworden !
deze moest nu dus geinstalleerd worden ..dit ging in verschillende stappen ..

* het instellen dit ging dus tot dat de 100% behaald was en duurde ruim een 35 minuten .
* nadat deze de 100% heeft bereikt diende de pc te herstarten ( letop dit gebeurd vanzelf , je dient alles te laten gebeuren )
* tijdens het heropstarten worden er ook Apps voorbereid m.a.w. het opstarten duurd merkbaar langer en gaat ook weer tot dat de 100% is bereikt .
* dan als de Apps binnen gehaald zijn begon in feite pas het voorbereiden zelf ( dit duurde ruim een 8 minuutjes)
*dan zag je het scherm Pc-Instellingen Toepassen ( dit duurde nog eens een 10 minuutjes ).
* weer werd er opnieuw opgestart.
*nu krijg je de melding dat er nog een paar dingen dienden te worden ingesteld ( welke deze zijn daar spreekt men niet over ! (verdacht !!). ook dit duurde een 10 minuutjes !!
*nu krijg je de vermelding te zien " Voorbereiden "
* je diend dan de licentie voorwaarden te acepteren en je toetsenbord te configureren ...
*letop : het scherm krijgt nu verschillende afwisselende kleuren , dit is niets om je ongerust te maken ! **hier dien jezelf een paar gegevens in te geven ..
***de pc word nogmaals herstart en is dan klaar voor gebruik ... maar voor al diegene die de AVG Internet Security 2014 gebruiken ...
deze dient te hersteld te worden , ook dien je in het onderhoudscentrum aan te geven dat AVG je mag beschermen ...

****opmerking : je dient via de programma's en onderdelen ( Configuratiescherm ) op AVG te klikken en daarna op weizigen te klikken om deze dan via de optie repareren te herstellen .
probeer je dit vanuit de AVG zelf mislukt het herstellen ..

noteer ook dat deze update ruim 1 uur nodig heeft om zich te installeren !
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

Emi bedankt maar weer voor de uitgebreide info,dan weten we wat ons te wachten staat:D
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

graag gedaan ..ene let niet op die paar type foutjes ..
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

type fouten let ik nooit op,maak ze zelf ook
heb ff gechecked of ik updates had maar niks dus
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

zoals ik zei ...kreeg ik dus een melding dat ik diende te herstarten ..
de lijst geinstalleerde updates word gewist ...en der kwamen er al 2 verse binnen !
5343fc068a39a-Ashampoo_Snap_2014.04.08_15h38m35s_002_.png
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

dat hij er vandaag aankwam wist ik ook maar wat ik bedoelde met " onaangemeld aankloppen " is het feit dat deze niet te zien of vermeld werd via de update pagina in windows ....hij werd automatisch opgehaald terwijl ik op de pc bezig was , hier kreeg ik dan een melding dat ik diende te herstarten !
maar er werd niet vermeld waarom ik diende te herstarten !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

ik heb ook ergens gelezen vanmorgen(kan het niet terug vinden) dat de update je door de strot word geduwd
accepteer je het niet krijg je in de toekomst ook geen updates meer
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

dat hij er vandaag aankwam wist ik ook maar wat ik bedoelde met " onaangemeld aankloppen " is het feit dat deze niet te zien of vermeld werd via de update pagina in windows ....hij werd automatisch opgehaald terwijl ik op de pc bezig was , hier kreeg ik dan een melding dat ik diende te herstarten !
maar er werd niet vermeld waarom ik diende te herstarten !!

Dat is verleden jaar ook gebeurd met windows7 voor wie SP1 nog niet had genstalleerd staan. Ook toen werd SP1 automatisch genstalleerd via maandelijkse update , ook al stond automatisch updaten uitgeschakeld.
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

Ja klopt beide, maar dit wel zo handig, maar het duwt wel je hdd vol, wat minder wenselijk is, maar ja ik draai al een tijd op Windows 8.1 Pro en sinds een tijdje ook met 8.1 Update 1
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

Ik heb hier een raar probleem met die grote update KB2919355: na het downloaden begint het installeren maar al gauw krijg ik de melding: 'mislukt'. Foutcode 80073712. Info daarover gelezen en alle aanbevelingen uitgevoerd, zonder resultaat. Nog eens geprobeerd, nu met Avast en Mbam uitgeschakeld, lukt evenmin.

Voor dit soort gevallen hou ik altijd een z.g. 'clean-install' achter de hand, een Acronis-image mt alle Microsoft-updates maar verder zonder enige andere software. In dit systeem verliep de installatie van KB2919355 zonder problemen. Maar ja, dan kan ik weer eens helemaal opnieuw beginnen met het systeem verder uitbouwen, ben je weer een hele dag kwijt.

Heb inmiddels m'n gewone systeem weer teruggezet, anders kan ik niet verder werken. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

Ik kreeg gister een berg aan updates maar het voorbereiden duurde me te lang..
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

@ Sjobyl

de foutcode 80073712 die jij krijgt te zien vertelt ons dat er systeembestanden beschadigd zijn of verdwenen !
wellicht door een optimalisatie tool te gebruiken ...
nu vertel je dat je er info over heb nagelezen en dat je zelfs de aanbeveligen heb opgevolgt ....d.w.z dat je je systeem heb hersteld ..
Als je de Windows hersteld heb via pc-instellingen , worden uw persoonlijke bestanden of de programma's die op uw computer zijn genstalleerd, niet beschadigd.

**lees dit eens na http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/windows-update-error-80073712#1TC=windows-7
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

bij eerste poging,kan updates niet voltooien. word ongedaan gemaakt
dus 2de poging

---------- Bericht toegevoegd op 10:33 ---------- Vorige bericht was op 10:13 ----------

2de poging gedaan na upates installeren naar 30 % opnieuw opstarten en dan bij werken naar 100 % weer opsterten en dan komt de meldin .de updates kunnen niet worden voltooid,wijzigingen ongedaan maken ,weer 2 keer opstarten en ik heb de oude windows terug
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

@ vanschagen
werd er geen foutcode vermeld !
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

nee enkel wat ik net vertelde

---------- Bericht toegevoegd op 10:44 ---------- Vorige bericht was op 10:42 ----------

bestand is KB2919355 en 885 mb groot
 
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

@ Sjobyl

de foutcode 80073712 die jij krijgt te zien vertelt ons dat er systeembestanden beschadigd zijn of verdwenen !
wellicht door een optimalisatie tool te gebruiken ...
nu vertel je dat je er info over heb nagelezen en dat je zelfs de aanbeveligen heb opgevolgt ....d.w.z dat je je systeem heb hersteld ..
Als je de Windows hersteld heb via pc-instellingen , worden uw persoonlijke bestanden of de programma's die op uw computer zijn genstalleerd, niet beschadigd.

**lees dit eens na http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/windows-update-error-80073712#1TC=windows-7

Op http://support.microsoft.com/kb/947821 ik gelezen wat je moet doen in geval van Windows 8.1. Die akties heb ik dus ook allemaal uitgevoerd. Uitkomst daarvan was dat alle eventuele problemen met updates waren opgelost, behalve die van de laatste update, dat werd ook aangegeven met een rood kruisje. Voorzover ik op bovengenoemde site kan zien is die System Update Readiness Tool alleen voor Windows 7 en wat andere systemen (correct me if I'm wrong).

bij eerste poging,kan updates niet voltooien. word ongedaan gemaakt
dus 2de poging

---------- Bericht toegevoegd op 10:33 ---------- Vorige bericht was op 10:13 ----------

2de poging gedaan na upates installeren naar 30 % opnieuw opstarten en dan bij werken naar 100 % weer opsterten en dan komt de meldin .de updates kunnen niet worden voltooid,wijzigingen ongedaan maken ,weer 2 keer opstarten en ik heb de oude windows terug

Precies ja! Zo gaat het bij mij ook steeds: na het downloaden begint het installeren en dat wordt even later afgebroken met de simpele mededeling: mislukt. En ja, het gaat om KB2919355, ongeveer 885 mb groot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: de grootte windows 8.1 update komt onaangemeld aan kloppen !

doe het volgende eens ..

Het hulpprogramma DISM uitvoeren

Ga naar Zoeken.
Typ cmd in het zoekvak.
Klik nu rechts op opdrachtprompt en nu als administrator uitvoeren.
Typ de volgende opdrachten in het opdrachtprompt venster met administratormachtigingen.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Nu geef je de volgende opdracht in en druk je op enter.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Als u het opdrachtprompt venster met administratormachtigingen wilt sluiten, typt u Exit en drukt u op ENTER.
Voer nu de Windows Update opnieuw uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan