• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

De mediaspeler hapert. Kan dat worden verbeterd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schrijfertje

Nieuw lid
Lid geworden
19 apr 2022
Berichten
29
Waarderingsscore
3
Ik kocht ’n refurbished PC, en na een tijdje kwam ik erachter dat er wat mis is met het afspelen van opnames.

Als ik opnames afspeel met de mediaplayer dan gaat dat haperend.

Kan dat gerepareerd worden?
 
Ook al een andere player geprobeerd, bijv. de VLC?
 
Ja, ook met VLC.
Kan het zijn dat het probleem erger wordt (omdat ik een slechte computer kocht?)
De speler hapert met deze computer,
en na loop van tijd gebeurt het dat de mediaplayer niet alleen hapert,
maar dat de video er gewoon helemaal mee ophoudt...
 
Kan je eens wat meer info geven over de computer zelf (hardware)?
 
Kan het zijn dat die refurbished een nare miskoop was?

Eerder had ik een goedkope 2e hands (een HP) en die deed het leuk, maar de kwaliteit was niet geweldig.

Daarna kocht ik deze refurbished, ook HP, en het afspelen van opnames haperde en, nog een probleem dat steeds erger werd: Als ik op een map klik in m’n geheugen, dan verschijnt er een blauw rondje, en dan moet ik wachten tot dat weer verdwijnt.

Ik dacht een leuke refurbished te hebben gekocht, met iCore i7 en 16gb RAM, maar ik kwam bedrogen uit.
 
Download, installeer en voer de GRATIS versie van speccy uit: Download Speccy | Find your computer specs, free!

Geef het even de tijd. Als het klaar is ga je in het menu naar "File" en kies daar "Publish snapshot..."

Lees het venster dat verschijnt en klik dan op "Yes"

Je krijgt dan een url terug die lijkt op
http://speccy.piriform.com/results/fTVzhOyLRY7UOVaPeP7vaax (dit is die van mijn computer)

Kopieer deze code en plak die dan in je volgende antwoord:

Dan kunnen wij even kijken wat voor computer je precies gekocht hebt en uitzoeken waar het probleem waarschijnlijk zit.
 
Ja, dat is inderdaad wat we moesten hebben.

Tsja, het is inderdaad geen performance beest. Een jaar of acht oud en alleen een onboard videokaart. Maar aan de andere kant, een gewone video zou hij toch wel moeten kunnen afspelen.

Dit gezien hebbende heb ik een paar vermoedens, maar laat ik eerst nog wat vragen.
1. Wat voor video's wil je afspelen? resolutie, bestandsgrootte, codec
2. Waar staan de video's op? SSD? De interne harddisk, de externe harddisk, vanaf het internet?

Gezien de computer vermoedt ik twee dingen, de data van de video wordt niet snel genoeg aangeboden waardoor de speler moet wachten op de volgende frames. En/of de video is te zwaar voor de computer.

Video's worden ingepakt met een codec, een klein programmaatje dat verteld hoe de grote hoeveelheid data die een videobestand zonder compressie bevat naar een behapbare grootte terugbrengen. Denk aan Divx, h264 of H265 zijn populaire codecs. Om dat efficient weer terug te rekenen naar de oorspronkelijke data zitten deze codecs in de videokaart ingebouwd en kan de hardware dat voor je doen. Tenminste, als je een redelijk recente computer hebt. Bij jouw computer zitten dat soort codecs echter niet in de hardware, en moet de processor/videokaart het allemaal zelf doen. Met de kans op het resultaat dat je beschrijft.
 
Ik veronderstel dat het deze is ( KLIK HIER ). Op zich toch wel een leuke machine waar je - zoals reeds gezegd - toch wel video mee zou moeten kunnen draaien. Misschien eerst eens antwoorden op Enigma 147 zijn vragen. Heb je die trouwens al lang want refurbished toestellen hebben vaak ook een waarborg periode.
 
Zou eens alles wat niet nodig is in opstarten en scheduler eruit gooien en tevens Avast wissen, Defender doet het ook en Avast vertraagd soms de boel.

Handige tool daarvoor is Autoruns 64, openen als admin en uitvinken bij logon wat niets met anti virus, drivers en een eventuele back-up tool heeft te maken, al die andere dingen die mee opstarten is niet nodig, net zo min in de scheduler, wel erna rebooten.
Maak je geen gebruik van OneDrive, ook uitzetten, dat syncen geeft hickups.
 
Ik veronderstel dat het deze is ( KLIK HIER ). Op zich toch wel een leuke machine waar je - zoals reeds gezegd - toch wel video mee zou moeten kunnen draaien.
Ja, ik vind ’t knap dat je daar een afbeelding kunt laten zien van de computer waar ’t om gaat. Dat is de computer die ik heb, behalve dat die van mij ook een klepje heeft om een cd in te doen, boven de aan/uit-knop.
 
Misschien eerst eens antwoorden op Enigma 147 zijn vragen.
Ja, maar, makkelijker gezegd dan gedaan.

(Intussen heb ik wel meer dan 20 jaar een computer in huis, en in de begintijd kwam ik bij een computerinloop waar mensen bezig konden met een computer, en met elkaar konden praten over het gebruiken van de computer.

Later veranderde dat. Er kwamen mensen die les wilden geven omdat ze veel verstand hadden van Word, en er was iets als een computerrijbewijs of zo, handig als je wil solliciteren.

Als je iets wilde weten dan moest je bij de begeleiding zijn en de computerruimte werd een studeerruimte, of zo, en nadat ik er in de begintijd best wel veel heb geleerd, ben ik sindsdien vooral in m’n eentje bezig met de computer,

Ik vind veel interessant, en zou het leuk vinden als m’n computer het goed doet, maar ik heb nog steeds niet veel verstand van allerlei technische begippen op computergebied…)
 
...
Dit gezien hebbende heb ik een paar vermoedens, maar laat ik eerst nog wat vragen.
1. Wat voor video's wil je afspelen? resolutie, bestandsgrootte, codec
2. Waar staan de video's op? SSD? De interne harddisk, de externe harddisk, vanaf het internet?

Gezien de computer vermoedt ik twee dingen, de data van de video wordt niet snel genoeg aangeboden waardoor de speler moet wachten op de volgende frames. En/of de video is te zwaar voor de computer.
Bij 1: Ik wil video’s afspelen die ik ooit kopieerde (vooral van youtube) via foto/filmbewerking. Dat ging in ’t verleden gewoon redelijk.

En video’s die ik kon downloaden via een handig knopje. Als ik een video’s via youtube bekeek, dan kon ik dat via dat knopje downloaden.

Die mogelijkheid verdween later, en moest ik een andere youtube-downloader zoeken, en ik vond Airy.

Dat downloaden deed ik meestal met 360dpi, om m’n externe schijf wat te ontzien.

Een video van bijna 3 minuten heeft een grootte van bijna 6 mb.

Er is wel een venstertje met Audiocodec en met Videocodec, maar daar staat verder niets vermeld.

Bij 2: Hierbij gebruik ik altijd externe schijf. Op vorige computer ging ’t allemaal redelijk, maar op deze computer wil ’t afspelen niet zo lukken.
 
Dat zou toch echt geen probleem mogen zijn.

Zet de video's eens op de SSD voordat je hem afspeelt. Hapert hij dan nog?
 
Mist er niet een codec? Zoals eerder geschreven. Deze zijn wel los op te halen, valt te proberen.
 
Stop eens met het testen vanaf de externe harde schijf en zet het op de interne harddisk of nog beter de SSD.

Dat advies kreeg je al veel eerder, maar om onbekende reden doe je dat nog steeds niet.
 
Mist er niet een codec? Zoals eerder geschreven. Deze zijn wel los op te halen, valt te proberen.
Ontbrekende codecs is het probleem niet. Als de codec ontbreekt dan speelt de video/audio gedeelte van de film niet af en krijg je een foutmelding. Sommige mediaplayers downloaden dan zelf automatisch de juiste codec.

Wat wel kan is dat de software die gebruikt is een aangepaste codec gebruikte gebaseerd op een bekende codec. Dat de officiële codec dan problemen heeft met de bestanden die met die software gemaakt zijn kan ik mij voorstellen.
 
Stop eens met het testen vanaf de externe harde schijf en zet het op de interne harddisk of nog beter de SSD.

Dat advies kreeg je al veel eerder, maar om onbekende reden doe je dat nog steeds niet.
 
Ja, je had gelijk. Ik zette wat video´s op de harde schijf, en opeens deed de mediaspeler het helemaal goed...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan