• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

De Set-ups in mijn Windows 10 Pro werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Junior lid
Lid geworden
5 apr 2019
Berichten
33
Waarderingsscore
2
Wat er gebeurd is weet ik niet, maar de Set-ups op mijn computer doen raar. WinZip 23 bijvoorbeeld. Hij doet zijn eigen voor dat het programma geinstalleerd word, maar na afloop zie ik in de Programma Files alleen een lege map met de WinZip titel er onder. WinZip 21 wil helemaal niet meer geinstalleerd worden, en geeft als foutboodschap; The Feature you are trying to use is on a network resource that is unavailable. En vervolgens; De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar. Controleer of de bron bestaat, en of u toegang tot de bron hebt. Windows installer is ingeschakeld, en ik heb administrator-rechten op mijn computer. Malwarebytes Premium krijgt niets gevonden. Ik las nog een bericht vanuit de WinZip 21.0 Set-up. Deze; You wil need to obtain permission from a administrator to acces the file in this location. Maar ik ben toch de administrator. Een conflict of iets dergelijks ? De Set-up probeert wel te installeren, maar bevriest bij die poging. Ik zie dan een blauw cirkeltje ronddraaien; Preparing to install….Hoe kan deze Set-up ellende verholpen worden ?
 
Heb jij dit bij meerdere programma`s?
Welke anti virus en firewall gebruik jij?
Zou het niet kunnen dat die het tegenhouden?

Wil jij ook eens kijken of jou administrator account werkt zoals het moet door het volgend eens te doen.
Hiermee kun je gelijk kijken of er fouten aanwezig zijn.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Ik bezig ESET Smart Security 8 met daarnaast Malwarebytes Premium (Laatste Versie) . In al die jaren nog nooit rare toestanden ermee meegemaakt. In de veilige modus staan ze alle twee op non actief terwijl een systeemherstel (bij meerdere aanmaakpunten geprobeerd) altijd eindigt op een foutmelding; 0x800 70005 en de mededeling dat het mogelijk aan het antivirus programma ligt. Maar deze (en Malware Bytes Premium) liggen er uit in de veilige modus. Een scan met sfc /scannow met Opdracht Prompt in de administratormodus levert ook geen fouten op. Deze scan heb ik wel drie keer uitgevoerd, en elke keer zonder fouten. Mijn computer draait op Windows 10 - 64 Bits. Ik zal twee bijlagen bijvoegen (Scans gemaakt met FRST64). Misschien kun je iets er op zien wat niet in de haak is.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    112,8 KB · Weergaven: 5
  • FRST.txt
    77,5 KB · Weergaven: 4
sinds versie1809 is het niet mogelijk om systeemherstel via een herstelpunt uit te voeren op een draaiende Windows 10 .. als je via een opstartmedium systeemherstel start via de optie "systeemherstel Windows herstellen met een herstelpunt dat op up pc opgeslagen is" dan is dit wel mogelijk .

11346
 
Een opstartmedium, je bedoelt een CD met Windows 10 er op, heb ik niet. Mijn computer heb ik drie a vier ??? jaar geleden gekocht met een Windows 8 er op, welke ik via Microsoft ge-updated heb naar Windows 8.1, en later naar Windows 10. Ik heb wel een patititie op schijf C zitten voor een nieuwe Windows 10. Maar dat is wel het laatste waar ik aan denk want voor de rest draait mij computer goed. Als ik al die bergen software weer opnieuw moet gaan installeren....Overigens, de afbeelding hierboven herken ik. Rechtsonder in de taakbalk zit een vierkant icoontje vanwaar toegang tot van alles. Ook systeemherstel. Maar van daar uit mislukt het dus. Tot voor kort (Een half jaar geleden) lukte het daar wel mee.
 
Jou logs moeten door Abraham naar worden gekeken, omdat hij de virus expert is.
Mocht hij niet reageren, dan zal ik hem even een bericht sturen, dan kan hij kijken of er verkeerde dingen in jou Windows zitten.
 
Ik heb gekozen voor de Windows media Creation Tool, die ik gedownload heb via Softonic.com. Ik ben er mee bezig. Zo gauw ik (hopelijk positief) resultaat heb bericht ik weer.
 
ik had je een link geplaatst naar deze media creation tool en dan haal jij ze nog op via Softonic.com wat ik dus al helemaal niet versta ...daar Softonic extra's aanlevert die je beter niet kunt hebben .
 
Na gebruik van Softonic, zeker Malwarebytes gebruiken.
Want je krijgt gratis rommel van hun.

Jou Google Chrome loopt al enkele updates achter.
Die kun je even updaten door in Chrome op de 3 puntjes klikken- help- over Google Chrome, even wachten tot hij klaar is en herstarten.
 
Opstarten met F2 en het HP keuzemenu. Gekozen om op DVD op te starten. Met de installatie DVD naar Systeemherstel, al bood dit menu niet de mogelijkheid om verder terug te gaan dan naar 4 April 2019. Bovendien mislukte het systeemherstel alweer. Toen Windows opgestart was deed ik weer een poging tot Systeemherstel, maar ontdekte dat er maar 3 datums over waren. Twee van vier April en een van 6 April 2019. De Datums daarvoor waren opeens niet meer zichtbaar. Malwarebytes Premium kreeg overigens niets gevonden. Dit Programma start op met Windows, met alle beveiligingsopties aan, en houdt de boel continu in de gaten, net als ESS 8.
 
Malwarebytes Premium kreeg overigens niets gevonden. Dit Programma start op met Windows, met alle beveiligingsopties aan, en houdt de boel continu in de gaten, net als ESS 8.

Dat geeft helaas geen garantie dat er geen rommel mee kan komen.
Want de meeste virussen komen binnen door het openen of downloaden van bestanden waar je zelf opdracht voor geeft. De beste beveiliging ben je altijd zelf.
 
ook niet te vergeten is dat er automatisch opgeruimd word indien de ruimte dat gereserveerd is voor deze herstelpunten volgeraakt is … de meeste oude herstelpunten worden dan verwijderd dat is hier dan bij u gebeurd aangezien er geen ouder herstelpunten aanwezig waren van voor april !
 
Hallo,

Je hele Windows is van slag door alle spelletjes die heb geïnstalleerd van oa:

Zylom Games
GameHouse
PopCap Games

Waarom download je al die spelletjes?
Ik denk dat Abraham eens goed de bezem door je Windows heen moet halen.
 
abbs; Zowel Drive C alsmede Drive C zijn SSD schijven. Drive C is 221 GigaBite groot en D is 1000 Gigabite groot. De gebruikte schijfruimte op die twee is nihil. Op Drive D staan zowel mijn Documenten alsmede mijn zelf aangemaakte map Programma Files, alwaar al mijn uitgepakte software en die van mijn spelletjes op staan. Mijn processor is een AMD met een snelheid die varieert tussen 3,5 en 3,8 Gigahertz. Geheugen is er meer dan voldoende aanwezig. 8 Gigabite DDR geheugen. In een ver verleden (vorige computers) kreeg ik wel eens last van een virus, maar telkens en alleen op Drive C. Nooit op Drive D. Via een eenvoudig herstelpunt was alles zo weer gepiept. Intussen is de beveiliging fors opgevoerd. Nord VPN is naast ESS en Malwarebytes Premium (continu) ook al van de partij. En wat die spelletjes betreft; Wij zijn verzamelaars van die spelletjes, en vinden het leuk om regelmatig een ander spelletje te proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan