• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Deamon Tools wurmt zich overal in.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Dag, zoiets viel me ook al op met bv vlc media player. Je instaleerd het, en al je muziek files krijgen een vlc icoontje. Dit met Deamon tools ook. Heb een Windows Xp iso, en als inhoud verkend zitten tot daar in zelfs enkele bestanden die ineens aan een deamon tools logo zij geholpen, textbetanden gaat het om, en inhoud is ook meteen veranderd in soort gehusselde woordenbrij, dus iso kan op die manier niks meer mee. Met zoeken op internet krijg ik meer resultaten over dat het programmaatje mount statistieken los peuterd (uit zijn neus) vooral.
 
beide zijn veel gebruikte software volgens mij vragen ze beide bij installatie netjes aan welk bestand formaat je ze allemaal gelinkt wil hebben.

deamon heb ik niet recent gebruikt maar vlc eigent zich geen bestanden toe als jij dat niet wil en heeft ook bij de instellingen de mogelijkheid om dit achteraf na de installatie nog aan te passen.

de software waaraan een bestand is gelinkt binnen de windows omgeving heeft geen invloed. wat bedoel je met een gewoon tekst bestandje en wat is iso?
 
dus iso kan op die manier niks meer mee.
Hoezo niet? Daemon tools heb je niet eens meer nodig in Windows 10 en isobuster ook niet.
Je kunt nu iso's gewoon met de verkenner openen, of eerder gezegd mounten en zo door de iso heen gaan naar wat je nodig hebt.

Als je een iso hebt rechter muisknop dan "openen met" kiezen en dan klik je op windows verkenner. Deze maakt dan een virtuele cd/dvd speler aan met de iso er in geladen.

VLC doet verder ook helemaal niets met je muziekbestanden, tenzij je aangeeft dat je alles met VLC wenst te openen. Is dat per ongeluk gebeurt is dat gemakkelijk terug te draaien.
Start -> instellingen -> Apps -> Standaard apps en dan kun je het standaard programma wat je voor muziek wilt gebruiken daar aangeven.

Dat daemontools zich met textbestanden zou beginnen verbaast me ten zeerste. Misschien is er wel meer aan de hand. Ik zou zeggen deinstalleer daemon tools, niet meer nodig en dan zou het probleem voorbij moeten zijn, toch?
 
beide zijn veel gebruikte software volgens mij vragen ze beide bij installatie netjes aan welk bestand formaat je ze allemaal gelinkt wil hebben.

deamon heb ik niet recent gebruikt maar vlc eigent zich geen bestanden toe als jij dat niet wil en heeft ook bij de instellingen de mogelijkheid om dit achteraf na de installatie nog aan te passen.

de software waaraan een bestand is gelinkt binnen de windows omgeving heeft geen invloed. wat bedoel je met een gewoon tekst bestandje en wat is iso?
Was ook geen verwijt, even voor duidelijkheid, zover wat toe doet. Maar iets waar gewoon tegenaanloop en hoop op te lossen. Maar oké, zal eens uitzoeken hoe dat zelf dan beste in kan stellen. En zei wel tekst bestand, niet zeker eigenlijk of wel zo is, maar Bootfont.bin bestand, die je kan openen en waar herkenbare text in te lezen is, en nodig voor opstartbaar maken van de iso (of image file ... de gegevens van dvd rom zeg maar, maar dan zonder de dvd, zover ik begrijp).
 
Dus kan zonder deamon tools ook mijn broodnodige op Iso gezette chirurgen cursus ( Lees , pool biljard ) afspelen ?
 
Ja dat kan. Zoals ik al schreef. Iso bestand selecteren, rechter muisknop, kies "Openen met" en dan kies je Windows Verkenner.
Wil je stoppen of een andere iso laden kun je gewoon in de verkenner naar de virtuele cdrom die dan aangemaakt is en rechter muisknop en dan "uitwerpen".
In elk geval in Windows 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan